Veilig op weg met het profpeleton
Milaan- San Remo: de val van de renners , waaronder Bennet dacht ik, door een volgens mij perfect te verwijderen fietsenrek? aan de zijkant van de weg toont nog eens aan hoe met veiligheid omgesprongen wordt. Dit is toch tenenkrullend hoe dit allemaal kan. wie is hiervoor verantwoordelijk? De organisatie, UCI of de gemeente?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


De organisatie (ik meen dat dit RCS is in dit geval) is verantwoordelijk voor de veiligheid van het parcours. De UCI is als organiserend bond eindverantwoordelijk. Gemeentes verlenen slechts vergunningen en helpen soms mee in de uitvoering (weghalen obstakels). Hen valt in principe weinig aan te rekenen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3963
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Een fietsenrek staat volgens mij niet op de weg. Dat een prof peloton meent ook de stoep nodig te hebben is in mijn ogen de organisatie niet aan te rekenen. De renners mogen in mijn ogen zelf ook wel een beetje opletten waar ze rijden.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 14418
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Helemaal mee eens.
Net als ze van fietspaden moeten afblijven.
Het wordt hoog tijd dat de jury overtreders direct uit koers neemt.
Een beetje zoals een rode kaart in het voetbal.
Net als ze van fietspaden moeten afblijven.
Het wordt hoog tijd dat de jury overtreders direct uit koers neemt.
Een beetje zoals een rode kaart in het voetbal.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De regel is dat renners het fietspad mogen gebruiken als het in het vlak van de weg ligt en niet afgescheiden is. In Nederland denk ik niet dat er veel dergelijke fietspaden zijn;-).scottwilko schreef: ↑19 mar 2023 09:31 Een fietsenrek staat volgens mij niet op de weg. Dat een prof peloton meent ook de stoep nodig te hebben is in mijn ogen de organisatie niet aan te rekenen. De renners mogen in mijn ogen zelf ook wel een beetje opletten waar ze rijden.
Maar in dit geval was er geen sprake van een fietspad.
En stonden de fietsrekken in het vlak van de weg.
Dus de renners gebruikten de stoep niet

https://twitter.com/Eurosport_NL/status ... zbWtg&s=19
In dit geval leek het logisch dat toch iemand van karavaan motorrijders voor het peloton dit gevaar zag en een motorrijder/seingever achterlaat. Dat gebeurt constant...
Bizar dat ze de organisatie deze totaal miste.
Wel een aparte manier om een fietsenrek te plaatsen.walter- schreef: ↑19 mar 2023 13:31De regel is dat renners het fietspad mogen gebruiken als het in het vlak van de weg ligt en niet afgescheiden is. In Nederland denk ik niet dat er veel dergelijke fietspaden zijn;-).scottwilko schreef: ↑19 mar 2023 09:31 Een fietsenrek staat volgens mij niet op de weg. Dat een prof peloton meent ook de stoep nodig te hebben is in mijn ogen de organisatie niet aan te rekenen. De renners mogen in mijn ogen zelf ook wel een beetje opletten waar ze rijden.
Maar in dit geval was er geen sprake van een fietspad.
En stonden de fietsrekken in het vlak van de weg.
Dus de renners gebruikten de stoep niet. Geen idee waarom je die opmerking maakt.
https://twitter.com/Eurosport_NL/status ... zbWtg&s=19

-
- Forum-lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
https://goo.gl/maps/UFHHU4df5TpCwTAfA
Ik denk overigens dat ze tegen het lage bord vóór het fietsenrek zijn gereden.
Ik denk overigens dat ze tegen het lage bord vóór het fietsenrek zijn gereden.
ik denk inderdaad ook dat dit bord de oorzaak was.
de eerste kunnen dit meestal vlot ontwijken hoe verder in't peloton hoe lastiger.
enen die dan te laat reageert of niet 100 attent zit die heeft het vlaggen.
of die reageert te laat en ligt erbij, of die reageert voor zichzelf net op tijd naar die erachter gaat neer
kan vermeden worden, reden al best breed ervoor, een nadar die op een meter of 5 ervoor de weg geleidelijk versmald had een optie geweest.
de eerste kunnen dit meestal vlot ontwijken hoe verder in't peloton hoe lastiger.
enen die dan te laat reageert of niet 100 attent zit die heeft het vlaggen.
of die reageert te laat en ligt erbij, of die reageert voor zichzelf net op tijd naar die erachter gaat neer
kan vermeden worden, reden al best breed ervoor, een nadar die op een meter of 5 ervoor de weg geleidelijk versmald had een optie geweest.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)