Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ltwoo komt met electronisch schakelen

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 mar 2023 07:51

Volgens mij is de eerste (chinese) electronische groepsset van LTwoo onderweg. De eRX. Met hydraulische schijfremmen.
Het filmpje geeft weinig technische details, maar volgens mij is het wireless. Sram-stijl…

https://youtu.be/GLrLcwHoRCE

Ben benieuwd naar de prijzen, en wat dit voor de grote jongens gaat betekenen!

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 18 mar 2023 08:20

Vooral benieuwd naar kwaliteit en betrouwbaardheid.

Zie dat bijv. Jan Janssen LTwoo op de goedkopere fietsen levert, mocht je de keuze maken bij een van hun fietsen.

Mocht dit spul de helft kosten en met betrouwheid, kwaliteit, belastbaarheid, gewicht zit het goed..., dan heb je een prima alternatief.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 mar 2023 08:41

Een Rus en een Chinees samenwerkend, in deze tijden. Een vrouw die "dommig" is en weinig snapt van techniek. Cultuur verschil tussen oosten en westen in optima forma.

Kanaal van TraceVelo in de gaten houden, die zal dit ongetwijfeld binnenkort uit elkaar gaan trekken.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 18 mar 2023 09:19

Cade media heeft een mechanische groep getest, in de eerste kilometers is de shifter al gebroken. Ik zou dan ook de integriteit van de remhendels niet vertrouwen.
Er waren nog meer problemen mee. En terechte opmerking dat geen fietsenmaker er mee om zal willen gaan vooralsnog.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 mar 2023 15:32

T lijkt wel me toch super leuk om nu een Super China project te maken. Dus frame, wielen en groep. Maar uiteindelijk kost dat toch nog wel wat te veel om even voor de leuk te doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 mar 2023 18:53

Philippos schreef: 18 mar 2023 08:41 Een Rus en een Chinees samenwerkend, in deze tijden. Een vrouw die "dommig" is en weinig snapt van techniek. Cultuur verschil tussen oosten en westen in optima forma.

Kanaal van TraceVelo in de gaten houden, die zal dit ongetwijfeld binnenkort uit elkaar gaan trekken.
Filmpje was inderdaad tenenkrommend. Ik wacht met enige spanning op Tracevelo voor een review!

Arnodek
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2016 10:46

Arnodek 20 mar 2023 14:07

China Cycling heeft op Youtube een video geplaatst met wat meer info:
https://www.youtube.com/watch?v=3NYBpuY ... inaCycling

Lijkt heel erg op de nieuwe Shimano di2 groep waarbij de shifters draadloos communiceren met de derailleurs, voor- en achter derailleur zijn wel verbonden met een stroomkabel.
eRX versie (carbon remgrepen) zou $650 moeten gaan kosten er komt ook nog een goedkopere versie met aluminium remgrepen voor $500.

Zoals met vele fietsspullen uit China eerst de kinderziektes eruit laten halen maar erg interessant om te blijven volgen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 mar 2023 14:15

Wacht nog maar een jaar of twee tot de verbeterde versie. Want bij Ltwoo zijn degenen die er vroeg bij zijn de Beta testers.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 21 apr 2023 08:10

Hanz Bé schreef: 18 mar 2023 07:51 Volgens mij is de eerste (chinese) electronische groepsset van LTwoo onderweg. De eRX. Met hydraulische schijfremmen.
Het filmpje geeft weinig technische details, maar volgens mij is het wireless. Sram-stijl…

https://youtu.be/GLrLcwHoRCE

Ben benieuwd naar de prijzen, en wat dit voor de grote jongens gaat betekenen!
Nog steeds nergens verkrijgbaar

Plaats reactie