Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2023

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 21 apr 2023 12:57

Zeker fijn voor jou! Kleine pleister op de wonden dat je je daar niet meer over hoeft na te denken.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 apr 2023 15:10

Nice! Dat doen ze dan wel netjes 😉
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 708
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 03 jun 2023 20:31

Vandaag ook prijs :|

Op het einde van een strook Plugstreets (gekend uit Gent-Wevelgem en ik passer daar regelmatig) net voor het terug op de baan komen voorwiel weg over grind en ik lag tegen de grond.

Wat krassen op remhendel, voor de rest fiets ok.
Voor mezelf wordt even schaafwonden likken.

Afbeelding

En nog eens het belang van de fietshelm benadrukken (wordt in ieder geval een nieuwe)

Afbeelding

En voor wie et een beetje volgt in het Canyon daadje, neen, het was niet met de nieuwe fiets :mrgreen:

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 03 jun 2023 22:17

Ai, beterschap! Hopelijk niet al teveel pijn.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 jun 2023 22:22

Je was in ieder geval niet alleen vandaag, Thijs Zonneveld was ook onderuit gegaan….
Die kwam er alleen wat minder goed vanaf,

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 708
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 04 jun 2023 09:48

Ja, zag dat ook passeren.
En onze eigen premier (België) ook "tegen dek" zoals ze hier zeggen in west-Vlaanderen.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 04 jun 2023 16:29

....
En nog eens het belang van de fietshelm benadrukken (wordt in ieder geval een nieuwe)
Sterkte met herstel.. verbaas mij dan ook nog steeds dat je toch best regelmatig mensen zonder helm ziet rijden.. gisteren op de dijk Enkhuizen richting Hoorn kwam ik er ook genoeg tegen :(
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 04 jun 2023 17:02

zonder helm is echt een pest soms.

dees ochtend een zachte schuiver, op nat gras downhill.
achterwiel weggeschoven net genoeg kunnen vertragen om niet zwaar onderuit te gaan.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 28 jun 2023 23:11

Vanmiddag aangereden door een bellende bestuurder die zonder te kijken een best drukke voorrangsweg overstak. Maat voor me op de millimeter gemist. Zelf nog wat kunnen remmen en mee kunnen sturen om de klap op te vangen.
Ging soort van goed, althans geen schaafwonden of kapotte kleren en de fiets is ook vrijwel heel, behalve mijn achtersteekas die los was en niet meer aan wilde grijpen. Mogelijk slecht teruggeplaatst na een lekke band eerder in de rit en dit was het laatste zetje om het schroefdraad kapot te maken.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 29 jun 2023 00:42

Ai, gelukkig valt de lichamelijke schade mee.
Mijn in Zwitserland wonende zoon werd afgelopen zondag aangereden op een rond punt.
Dame reed zonder vertragen het rond punt op, hij belandde op de motorkap.
Lichamelijke schade lijkt beperkt tot kneuzingen, echter wel deze week arbeidsongeschikt.
Fiets: kromme pat, dérailleur gehavend, het en der beschadigd.
Fiets met Di2 was pas enkele maanden in gebruik.
Gelukkig is de autobestuurster aansprakelijk. Fietsen zit er de komende weken niet in.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 04 jul 2023 20:44

Hier dan vandaag ook een valpartij gehad. Kind van een jaar of 10 besloot ineens, zonder te kijken/voorsorteren/hand uit te steken, linksaf te steken. Kind is gelukkig niet gevallen en heeft niks. Heb zelf een paar schaafwonden op mijn armen/benen en een stijve heup. Praktisch geen schade aan de fiets, snelheid was er al goed uit gelukkig. Shirt is wel kapot, maar dat was een oudje. Paar krassen op de schoenen, maar die stonden toch al op de nominatie om vervangen te worden. Dat is dan weer een meevaller. Wel allebei flink geschrokken...
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 aug 2023 07:30

Gisteren wilde ik tijdens het fietsen wat aan mijn wiel doen. Domste beslissing van in ieder geval gisteren. Met mijn hand tussen de spaken terechtgekomen en over de kop gevlogen. Opgevangen door hele vriendelijke mensen. Met de ambulance ben ik naar het ziekenhuis gebracht. Mijn fiets is zelfs nog netjes thuis afgeleverd door de ambulance. Uiteindelijk 14 hechtingen in mijn hand die tussen de spaak is gekomen en een stijve linkerkant.

In het voorwiel zit nu wel een slag, zou dit nog te fixen zijn? Ga er uiteraard mee naar de fietsenmaker.

Wijze les voor mezelf (en voor anderen die ook een beetje dom zijn), niet prutsen aan je fiets tijdens het fietsen. Daarmee verpruts je je ritje.

Plaats reactie