Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Extra wielset bij nieuwe gravelbike

Yellow_guy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2018 09:11

Yellow_guy 17 mar 2023 12:30

Ik sta op het punt een nieuwe gravelbike aan te schaffen, Trek Checkpoint SL5.

De meegeleverde wielen zijn Bontrager Paradigm SL met 40 inch banden die tubeless worden afgeleverd.

Omdat ik ook geregeld langere tijd op de vlakke wegen rondom Amsterdam rijdt overweeg ik direct een wielset erbij aan te schaffen met dunnere banden (ik denk 30 of 32 mm) en misschien een iets hoger profiel (rond 30 mm).

Ik heb geen ervaring met schijfremmen en steekassen dus wil toch eens polsen bij de experts of er nog zaken zijn om op te letten. Ik heb dezelfde vraag gesteld bij de fietswinkel en die gaat eens kijken wat hij kan leveren en voor welke prijs. Waarschijnlijk gaat dat richting de Bontrager Aeolus die volgens mij redelijk goed bekend staan maar misschien weten jullie een beter alternatief.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 17 mar 2023 12:37

zelfde wielset of een wielset met zelfde type schijven (6bolt of centerlock).
gaat dan makkelijk gaan om te wisselen
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 17 mar 2023 12:49

Ik rij zelf ook met de Checkpoint SL5 en heb inderdaad ook een ander wielsetje erbij voor woon-werk ritten over asfalt.
Ik heb hiervoor DT Swiss P1800 met Bontrager AW3 bandjes in 32 mm voor de winter, in de zomer zet ik hier Bontrager R2 bandjes in 28mm op.

P.S. Checkpoint is echt een hele dikke fiets ;-)

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 17 mar 2023 12:56

[verwijderd, zie onder]
Laatst gewijzigd door Woefdram op 17 mar 2023 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48