Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

trainen met boezemfibrileren

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1410
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 17 mar 2023 09:17

Je kunt het ook gewoon gaan proberen. Tandje erbij en dat een een tijdje uitproberen. Wat voel je dan? Krijg je een terugslag? Hoe ernstig is die? Duurt dat lang?
hun fietsen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 17 mar 2023 10:41

Eigenlijk is het enigste juiste antwoord al een paar keer langsgekomen. Dit is voer voor een sportarts. En dan een die verstand heeft van het hart.
Alleen een dergelijke sportarts kan jou persoonlijk vertellen wat voor jou haalbaar is.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2023 11:15

marcvmegroot schreef: 16 mar 2023 21:40
Ik geniet vol van het fietsen en ben ook blij dat ik het nog kan. Maar ja, als het gemiddelde in die jaren met 5 km per uur minder is geworden, en je weet de oorzaak, blijft toch de vraag of het zonder risico niet net even wat harder kan. Daarnaast moet ik wel blijven genieten.
[/quote]

Denk je niet dat er misschien nog een oorzaak is dat je gemiddelde minder is geworden? Het is bij mij geen 5km/u in 5 jaar, maar ik zie het echt wel. En alleen fietsen geeft het nog iets duidelijker in beeld.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 mar 2023 17:53

marcvmegroot schreef: 16 mar 2023 21:40
Sorry hoor, maar ik begrijp niet waar je je druk over maakt, geniet van het fietsen, desnoods een kilometertje langzamer.! :roll:
[/quote]

Ik geniet vol van het fietsen en ben ook blij dat ik het nog kan. Maar ja, als het gemiddelde in die jaren met 5 km per uur minder is geworden, en je weet de oorzaak, blijft toch de vraag of het zonder risico niet net even wat harder kan. Daarnaast moet ik wel blijven genieten.
[/quote]

Ga met een vermogensmeter rijden,je leest direct je inspanning af. Uiteindelijk ligt je gemiddelde steeds iets hoger bij gelijke inspanning.
En geen snelheidsmeter in het gezichtsveld.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2023 18:55

nijkie schreef: 17 mar 2023 17:53
marcvmegroot schreef: 16 mar 2023 21:40
Sorry hoor, maar ik begrijp niet waar je je druk over maakt, geniet van het fietsen, desnoods een kilometertje langzamer.! :roll:
Ik geniet vol van het fietsen en ben ook blij dat ik het nog kan. Maar ja, als het gemiddelde in die jaren met 5 km per uur minder is geworden, en je weet de oorzaak, blijft toch de vraag of het zonder risico niet net even wat harder kan. Daarnaast moet ik wel blijven genieten.
[/quote]

Ga met een vermogensmeter rijden,je leest direct je inspanning af. Uiteindelijk ligt je gemiddelde steeds iets hoger bij gelijke inspanning.
En geen snelheidsmeter in het gezichtsveld.
[/quote]
Een sportarts/cardioloog lijkt me een beter begin dan een vermogensmeter.

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 19 mar 2023 15:52

Hoi ik zou je arts raadplegen. Een hartfilmpje laten maken. In het ergste geval begeleiding vragen van een medische arts.

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 19 mar 2023 15:53

Oh en trouwens ik herken het wel want ik rij ook niet meer zo hard door hartproblemen. Geen schande. Wees dankbaar dat je nog kan.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 19 mar 2023 17:48

marcvmegroot schreef: 16 mar 2023 21:38
TechNick schreef: 16 mar 2023 18:04 Zou het voorleggen aan een cardioloog als het zo makkelijk getriggerd wordt en vragen of ablatie geen optie is?
Sindsdien tikt mijn hart weer als een Zwitsers uurwerkje.
Overigens heb ik daarna de knop wel omgezet: blij dat ik rij.
Omdat het nu eigenlijk al heel erg lang met medicatie goed gaat is de route naar ablatio afgesloten volgens de cardioloog. Indien het vaak terugkomt of te lang blijft duren is het een overweging. Maar ook daar kon geen garantie op gegeven worden. Voorlopig gaat het met medicamenten dus goed, als ik het maar rustig aandoe.
Mijn cardioloog is ook een echte fietsfanaat en deelt mijn frustratie zegt hij.
Voor mijzelf zou het net een tandje meer mogen zijn, al heb ik me er "voorlopig" bij neergelegd. Maar ja, iedereen kent het, het moet en zal harder moeten.....
Maar als ik de reacties zo lees zal ik het daarbij moeten laten. Misschien is wat meer wind mee :-)
Ik zou gewoon naar mijn cardioloog luisteren. En zoals er hier meer zeggen: wees blij met wat je nog hebt. Anderen zijn/waren minder gelukkig. Doe ik ook al weer 15 jaar lang na een infarct (met gelukkig weinig schade).

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 mar 2023 09:41

Ik ben onlangs ook met pensioen gegaan, heb gelukkig nog geen gezondheidsprobleem. Maar ik trek er nu vooral met de gravelfiets op uit.
Geen Strava, geen prestatiedrang, geen sociale druk maar samen met vrienden (of alleen) genieten van het fietsen en van de natuur. Het verstand komt blijkbaar, bij sommigen, dan toch met de jaren. :like:

Plaats reactie