Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Hydro coating fiets

Vince1987
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 22 sep 2022 16:04

Vince1987 15 mar 2023 14:40

Hallo


Iemand ervaring met Hydro coating op fiets.
Goeie meningen? Ik hoor het graag

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 15 mar 2023 15:28

DDX heeft uitgebreid ervaring hiermee. Stuur hem eens een PB (jammer dat je geen mensen kunt taggen op dit forum zodat zij een alert krijgen om een kennis bijdrage te leveren)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mar 2023 15:40

Doe alles wat je doet met hart en ziel.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 mar 2023 16:20

@uninvitedguest; dat is de oude coating.
Heb ik op 2 fietsen zitten en bevalt erg goed.

Ik heb de nieuwe versie recent op m'n nieuwe gravelbike laten aanbrengen, die werkt nog weer even wat beter.
Echt afspuiten met water (uit bidon desnoods) en fiets is weer schoon :)
De oude versie merk ik idd dat op velgen idd vuil nog wel wat blijft hechten, zoals ook in die review genoemd.
Hoe de nieuwe versie dat over tijdje doet moet ik nog merken, maar nu al 2 modder ritjes gedaan en even afspuiten met water en weer helemaal schoon.

Filmpje van hoe ze het aanbrengen en effect :
https://www.instagram.com/p/CosZLzQsDSa/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 mar 2023 10:03

Het werkt op een auto ook goed, dus ook op een fiets.
Je kan het met de huidige producten ook zelf doen. Ik ga het zelf doen ook bij onze auto,s.

Laten doen is natuurlijk ook prima. maar ik vind het leuk om zelf te gaan doen.

Hier een greep uit het auto asortiment
https://www.carclean.com/nl/catalogsear ... lascoating

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 18 mar 2023 07:21

Ik heb mijn nieuwe kader zelf gecoat. Dat ging wel makkelijk omdat die ongebruikt en relatief schoon (toch blijkt dat er meervuiligheid op zit dan je zou denken - dus schoonmaken is een must) is, maar vooral omdat je overal goed bij kan als die niet opgebouwd is. Ook heb ik meteen maar mijn velgen gedaan.
Afgelopen dagen steevast enkele buitjes en plassen getroffen icm zand op de weg in duinen normaal geen feest, maar nu was de fiets brandschoon, dus tot nog toe ben ik erg enthousiast.

i-mac

i-mac 18 mar 2023 15:30

Ik heb bij alie een fles Automotive Keramische Nano Coating gekocht (na de tip van Hayes te hebben gelezen). Ik heb dat eerst op de auto geprobeerd, en dat werkt goed. Dus ook op de koers en de gravelfiets gebruikt. Bij vuil weer spoelt het vuil heel er gemakkelijk van de fiets. En als het regent, parelt het water netjes van de fiets.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 01 apr 2023 12:49

DDX schreef: 15 mar 2023 16:20 @uninvitedguest; dat is de oude coating.
Heb ik op 2 fietsen zitten en bevalt erg goed.

Ik heb de nieuwe versie recent op m'n nieuwe gravelbike laten aanbrengen, die werkt nog weer even wat beter.
Echt afspuiten met water (uit bidon desnoods) en fiets is weer schoon :)
De oude versie merk ik idd dat op velgen idd vuil nog wel wat blijft hechten, zoals ook in die review genoemd.
Hoe de nieuwe versie dat over tijdje doet moet ik nog merken, maar nu al 2 modder ritjes gedaan en even afspuiten met water en weer helemaal schoon.

Filmpje van hoe ze het aanbrengen en effect :
https://www.instagram.com/p/CosZLzQsDSa/
Waar heb je de coating laten aanbrengen? Doet Proteam Bicycle Care dat (in Limmen) of zijn zij alleen de fabrikant/distributeur?
t.a.f.k.a.e.h.

hayes

hayes 01 apr 2023 15:17

i-mac schreef: 18 mar 2023 15:30 Ik heb bij alie een fles Automotive Keramische Nano Coating gekocht (na de tip van Hayes te hebben gelezen). Ik heb dat eerst op de auto geprobeerd, en dat werkt goed. Dus ook op de koers en de gravelfiets gebruikt. Bij vuil weer spoelt het vuil heel er gemakkelijk van de fiets. En als het regent, parelt het water netjes van de fiets.
Het werkt idd best goed. Over de levensduur kan ik nog niet veel zeggen.
Vanmorgen ook even de nieuwe fiets behandeld.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 01 apr 2023 22:04

Welk product gebruik je om de fiets te ontvetten, alvorens je de coating aanbrengt?

i-mac

i-mac 01 apr 2023 23:34

Kiekeboe schreef: 01 apr 2023 22:04 Welk product gebruik je om de fiets te ontvetten, alvorens je de coating aanbrengt?
Ik was mijn fiets met autoshampoo.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 apr 2023 07:55

@i-mac Ok, met autoshampoo, maar ik lees overal, dat je de fiets heel goed moet ontvetten, alvorens zo een coating aan te brengen.
Dus autoshampoo, lijkt me niet de beste ontvetter, daar zit meestal een of andere wax is, wat waarschijnlijk niet de beste onderlaag is voor de nano coating. Zou zo een ontvettertje van de Action , of iets als Dasty ontvettend genoeg zijn? Of misschien toch nog een ander product.

Plaats reactie