Alles over vakanties op én met de fiets

Bikepacken in het Atlasgebergte (Marokko)

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 16 mar 2023 15:53

Mooi en leuk om te lezen. Complimenten!

i-mac

i-mac 16 mar 2023 18:08

Wat een mooi avontuur. Die foto's zijn om van te smullen. Je verslag kan zo in een magazine.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2968
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 mar 2023 21:10

Mooie reis zeg!
Ride bikes, not tanks!

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 30 jan 2024 21:07

Heb je nog tips m.b.t de route?

Het idee is om samen met een fietsmaatje van mij in oktober een dag of 8 richting Marokko af te reizen. Jouw reis en foto's hebben mij in ieder geval geïnspireerd :-).

basvv
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 07 feb 2024 18:36

Niet echt, ik zou de route zoals ik hem gefietst heb zo aan iemand anders durven aanraden. Als je met z'n tweeen bent zou je ook nog kunnen overwegen om vanaf de Dadeskloof de weg omhoog te blijven volgen; dit was (in elk geval vorig jaar) een hele lange gravelklim door heel desolaat gebied. Ik durfde dat toen in m'n eentje niet aan maar had het wel graag willen doen als ik samen met iemand anders had gefietst. Ze waren toen al wel bezig met het verharden van die weg dus wellicht dat hij inmiddels al grotendeels geasfalteerd is.

Overigens heb ik afgelopen december ook nog een kleiner tripje vanaf Agadir gemaakt. In eerste instantie was het plan om via de Tizi-n-test naar Marrakesh te fietsen. Dat is echter precies het gebied waar afgelopen najaar een zware aardbeving geweest is en volgens de nieuwsberichten die rond die tijd in de media waren is de verwoesting nog altijd groot en leven er nog veel mensen in tentenkampen. Wij hadden niet zo veel zin om ramptoerist te gaan spelen dus hebben besloten onze plannen daarom om te gooien.

We zijn uiteindelijk via de uitlopers van het Atlasgebergte naar Taroudant gefietst en daarna de Anti-Atlas in. Ook heel erg mooi maar de slaapplekken liggen in de Anti-Atlas vaak een stuk verder uit elkaar. Ik was beduidend minder fit dan in het voorjaar dus de dagafstanden die we deden waren een stuk korter. De ritten kun je vinden in m'n Strava account vinden (vanaf 15 dec, link naar m'n Strava account staat in de openingspost). M'n vriendin was op de racer met 30mm bandjes dus daar was de route op afgestemd. Onderstaand een paar kiekjes voor de sfeer :-).

(ja, ik had de sensor van m'n camera even moeten poetsen voordat ik vertrok...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzz0
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 feb 2024 11:29
Locatie: Meestal hier

Gebruikersavatar Enzz0 07 feb 2024 18:56

Weeral prachtige foto’s 👍🏼
:| The one formerly known as Enzzo :|

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 09 feb 2024 12:23

Wat gaaf zeg!!

Plaats reactie