Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Pomp voor onderweg

jbams
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 06 mar 2023 13:07

Waar ik ook na 5 jaar wielrennen nog niet helemaal uit ben; wat is nou de beste draagbare pomp (of patroonhouder) voor als je onderweg lekt rijdt. Ik heb veel dingen geprobeerd. Zo'n CO2 patroon is fijn als het werkt, maar ik heb ook wel eens gezien dat de poging mislukte, en daar sta je dan. Handpompje kan weinig mee mislukken, maar is toch lastig om er echt 5-6 bar in te krijgen. De beste handpompjes die ik kende hadden weer de neiging om de ventielkern mee te trekken of schuin te trekken.

Kortom; wat is jullie go-to oplossing?

(Laten we de tubeless discussie hier niet voeren).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mar 2023 13:17

CO2. Neem wel altijd 2 patronen mee, mocht er een keer wat misgaan. Dat is mij overigens nog nooit gebeurd.

Ik heb zelf ook een Micro Rocket pompje van Topeak. Die krijgt er ook wel 4 bar in (voor mij genoeg). Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm niet meer gebruik. Co2 gewoon veel makkelijker.

derxx
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 06 mar 2023 14:02

Ik heb ook de Micro Rocket van Topeak. Aangeschaft nadat ik een keer m'n ventielrubber bevroren heb met een co2 patroon, en de lucht er net zo snel weer uitkwam als dat hij erin ging. Ik heb hem onderweg gelukkig nog niet nodig gehad, maar om te testen thuis wel eens een band mee opgepompt, en ik kreeg er gemakkelijk 5 bar in. Je bent wel even bezig natuurlijk, maar het ging sneller als wat ik zou verwachten van zo'n klein ding.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 06 mar 2023 14:13

Ik gebruik de Lezyne Road Drive Medium minipomp.
Ik krijg hier mee voldoende druk in de bandjes om mijn weg zonder ergernissen te vervolgen.
Als ik dan thuis ben en de vloerpomp erop zet zit ik meestal in de buurt van de mijn gewenste 4 bar.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 mar 2023 14:17

derxx schreef: 06 mar 2023 14:02 Ik heb ook de Micro Rocket van Topeak. Aangeschaft nadat ik een keer m'n ventielrubber bevroren heb met een co2 patroon, en de lucht er net zo snel weer uitkwam als dat hij erin ging. Ik heb hem onderweg gelukkig nog niet nodig gehad, maar om te testen thuis wel eens een band mee opgepompt, en ik kreeg er gemakkelijk 5 bar in. Je bent wel even bezig natuurlijk, maar het ging sneller als wat ik zou verwachten van zo'n klein ding.
Je bedoelt hiermee het ventielslangetje van een prestaventiel.? :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 06 mar 2023 14:25

Hier een gebruiker van CO2 patronen.
Het tussenstuk van Lezyne heeft een ventiel om open te draaien.
Werkt prima.
Heb wel steeds 2 patronen mee.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 mar 2023 14:36

Ik heb framepompjes op de fietsen zitten. Een “lange” Zefal HPX op de gravelbike en een silca tattico op de wegfiets. Meestal heb ik daarnaast een patroon bij me. Vorige week toevallig bij de gravelbike een langzame leegloper, en dan is zo'n Zefal HP een verrekte fijne pomp om bij je te hebben.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 mar 2023 14:43

Theo V schreef: 06 mar 2023 14:13 Ik gebruik de Lezyne Road Drive Medium minipomp.
Ik krijg hier mee voldoende druk in de bandjes om mijn weg zonder ergernissen te vervolgen.
Als ik dan thuis ben en de vloerpomp erop zet zit ik meestal in de buurt van de mijn gewenste 4 bar.
Deze gebruik ik ook al jaren en sinds 2 weken wikkel ik hem in de body voordat ik hem in mijn achterzakje duw. Door een val op mijn rug heeft de pomp 2 ribben gekneusd waardoor mijn nachten momenteel wat minder soepel verlopen :lol:

derxx
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 06 mar 2023 14:45

Orlok schreef: 06 mar 2023 14:17
derxx schreef: 06 mar 2023 14:02 Ik heb ook de Micro Rocket van Topeak. Aangeschaft nadat ik een keer m'n ventielrubber bevroren heb met een co2 patroon, en de lucht er net zo snel weer uitkwam als dat hij erin ging. Ik heb hem onderweg gelukkig nog niet nodig gehad, maar om te testen thuis wel eens een band mee opgepompt, en ik kreeg er gemakkelijk 5 bar in. Je bent wel even bezig natuurlijk, maar het ging sneller als wat ik zou verwachten van zo'n klein ding.
Je bedoelt hiermee het ventielslangetje van een prestaventiel.? :lol:
Geen idee of in jouw ventiel een slangetje zit, maar bij de mijne zit er gewoon een rubberen afdichting:
2023-03-06 14_41_51-Clipboard.png
En ik kan je zeggen dat als die bevroren is, die echt niet meer afdicht :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 mar 2023 14:46

Ik heb een gewone minipomp met manometer op het frame zitten maar gebruik het eigenlijk nooit, hooguit om bij het onderweg monteren van een binnenband wat lucht erin te pompen, anders gewoon een CO2 patroon met inflater want daar gaat het toch zo makkelijk mee, wel een reserve patroon meenemen en niet gebruiken met prestaventielen want anders bevriest het ventielslangetje. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 mar 2023 14:55

derxx schreef: 06 mar 2023 14:45
Orlok schreef: 06 mar 2023 14:17
derxx schreef: 06 mar 2023 14:02 Ik heb ook de Micro Rocket van Topeak. Aangeschaft nadat ik een keer m'n ventielrubber bevroren heb met een co2 patroon, en de lucht er net zo snel weer uitkwam als dat hij erin ging. Ik heb hem onderweg gelukkig nog niet nodig gehad, maar om te testen thuis wel eens een band mee opgepompt, en ik kreeg er gemakkelijk 5 bar in. Je bent wel even bezig natuurlijk, maar het ging sneller als wat ik zou verwachten van zo'n klein ding.
Je bedoelt hiermee het ventielslangetje van een prestaventiel.? :lol:
Geen idee of in jouw ventiel een slangetje zit, maar bij de mijne zit er gewoon een rubberen afdichting:
2023-03-06 14_41_51-Clipboard.png

En ik kan je zeggen dat als die bevroren is, die echt niet meer afdicht :)
Humm, in al die jaren dat ik CO2 patronen gebruik is mij dat nooit overkomen, wel in het begin gehad dat de pompkop aan het ventiel was vast gevroren maar dat liet na een paar minuten gewoon weer los. Het is dan ook handig om beetje bij beetje de CO2 te gebruiken en niet alles in één keer.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1426
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 06 mar 2023 15:26

Ik zweer bij een Zéfal HPX. Nog steeds te koop. Tegenwoordig rijd je nog maar zelden lek, dus ook maar zelden nodig.
hun fietsen.

Plaats reactie