Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Pomp voor onderweg

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2249
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 07 mar 2023 17:02

Dank voor de fimpjes, die zijn verhelderend. Ik laat nu de Silca Tattico komen, vooral omdat ik de fiets dubbel gebruik met 2 wielsets road/gravel, en dan is de Tattico multi-functioneler.

Verder ga ik double-dutch, ik heb CO2 plus een pompje (was Lezyne, straks Silca).

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 mar 2023 20:16

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 07 mar 2023 20:20

Ik heb co2 patronen mee, maar het is toch iedere keer een grote gok.

De helft van de keren gaat het bij mij toch mis. En dan vooral als ik het patroon erop draai dat hij dan al begint co begint te spuiten aan de aansluiting van het patroon op de pomp. Dan is de helft van het patroon al leeg eer ik eraan kan beginnen.

Ook een lezeyne micro pompje mee om de binnenband al wat lucht in te blazen voor ik hem monteer zodat hij niet dubbel kan komen te zitten.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 mar 2023 21:00

Philippos schreef: 07 mar 2023 09:00 Ik kan hem aanraden. Het is typisch zo'n geval van eigenlijk vind ik het te duur en koop ik wat goedkopers. Dan blijkt dat wat goedkoper was eigenlijk een prut ding is en koop ik toch de dure Silca. 2x geld uitgegeven en duurder uit.

Ieder van de twee heeft zijn eigen use case. De Tattico is veel beter voor de smallere banden (28mm). Kijk je puur naar gravel en banden van 40mm met een lage druk is de Gravelero beter (als in sneller want de Tattico werkt hier ook wel op).

Part1
https://www.youtube.com/watch?v=zrZaCztP_f8
Part2
https://www.youtube.com/watch?v=Po9Shqr9FJc
Filmpjes nu ook even gekeken, maar eigenlijk zelfde conclusie die ik dus ook al had.
De tattico is wat degelijker (dust cap is beter bijvoobeeld) maar de gravelero hoef je minder pomp bewegingen te maken.
En zolang je niet boven de 4 a 5 bar gaat naar mijn idee betere optie.
Ook nog eens lichter.

Ze hadden eerst ook nog een bluetooth versie van de tattico waar je dan druk kon aflezen op je telefoon.
Maar die is uit assortiment gehaald.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 mar 2023 21:22

DDX schreef: 07 mar 2023 21:00
Ze hadden eerst ook nog een bluetooth versie van de tattico waar je dan druk kon aflezen op je telefoon.
Maar die is uit assortiment gehaald.
Ja! Die had ik eigenlijk willen hebben maar was blijkbaar te laat.....

Plaats reactie