Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe race fiets giant of Eddy Merckx en Vos fietsen Zwanenburg

Hanske3
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2023 09:32

Hanske3 26 feb 2023 10:00

Ik ben een mountainbiker die momenteel aan het uitkijken naar een nieuwe racefiets. Het moet geen hele dure fiets zijn Max 2500 euro ongeveer (lager mag zeker) .Deze fiets dient voor s avonds eens een toertje te rijden of af en toe eens een lange rit mee te maken .Voor de rest rij ik op mijn mountainbike . Ik rij het liefst heuvelachtig en in de zomer graag in Oostenrijk.
Momenteel heb ik 2 fietsen op het oog die hiervoor in aanmerking komen.Wat denken jullie hiervan?
1. EDDY MERCKX WALLERS 73 DISC BRAKES
2. Giant TCR ADVANCED Disc 2

Ook ben ik reclame tegen gekomen van fietshandelaar Vos fietsen in Zwanenburg.iemand ervaring mee?

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 feb 2023 11:47

Over Vos in Zwanenburg staat heel wat geschreven hier op het forum. Kun je wel terug vinden via de zoekfunctie.

Volgens mij heeft de Wallers een endurance geometry en de TCR juist meer een racegeometry, qua maten liggen ze dus aardig uit elkaar. Dus kijk even wat het beste bij je past.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 26 feb 2023 12:10

Voor ervaringen met De Vos in Zwanenburg, lees viewtopic.php?t=21793
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 feb 2023 12:17

Hanske3 schreef: 26 feb 2023 10:00 .....
Momenteel heb ik 2 fietsen op het oog die hiervoor in aanmerking komen.Wat denken jullie hiervan?
1. EDDY MERCKX WALLERS 73 DISC BRAKES
2. Giant TCR ADVANCED Disc 2
..
En waarom ben je juist tot deze 2, verschillende, fietsen uitgekomen?
En over DeVos in Zwanenburg kun je op dit forum, gebruik even de zoekfunctie, heel wat informatie vinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 feb 2023 13:19

Gezien de vraag: welke fiets zal ik kopen, zou ik Vos zeker links laten liggen. Weet je wat je wil, lekker gaan en goedkoop scoren (inpakken, pleite en nooit meer terugkomen). Weet je niet wat je wil, niet gaan. Ze lullen de gaten in je sokken om je met fiets te laten vertrekken, ook al past ie je niet en is het niet wat je wilde.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Hanske3
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2023 09:32

Hanske3 26 feb 2023 13:40

Ik ben bij deze fietsen uitgekomen omdat ik gisteren hier in de buurt even naar fietsenwinkels ben geweest .
Op de Eddy Merckx was een tijdelijke promotie en rade die man mij aan omdat ik veel fiets kreeg met redelijke korting 2100 euro momenteel . De giant rade een andere handelaar mij aan omdat die prijs kwaliteit heel goed was. Ook omdat ik veel mtb zou die houding mij beter af gaan.(prijs 2300euro)
Zelf rij ik met mijn mtb op een cube en ben daar heel tevreden van. Dus vind ik de cube attain ook wel een optie maar is hier in de buurt moeilijk te vinden volgens handelaars wegens leverings problemen. Heeft er iemand ervaring met deze fiets?
Andere tips zeker welkom

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 feb 2023 14:18

Cube's zijn idd wat lastig verkrijgbaar voor zover ik weet.

Ik rij zelf geen mountainbike, maar die Giant TCR en een mountainbike liggen qua zithouding juist mijlenver uit elkaar. Ik zou dan eerder naar een Giant Defy kijken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 feb 2023 14:57

Een Cube Agree C:62 met 105di2 voor 2599 euro, als je maat in voorraad is niet verkeerd.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 feb 2023 07:36

Hanske3 schreef: 26 feb 2023 13:40 Ik ben bij deze fietsen uitgekomen omdat ik gisteren hier in de buurt even naar fietsenwinkels ben geweest .
Op de Eddy Merckx was een tijdelijke promotie en rade die man mij aan omdat ik veel fiets kreeg met redelijke korting 2100 euro momenteel . De giant rade een andere handelaar mij aan omdat die prijs kwaliteit heel goed was. Ook omdat ik veel mtb zou die houding mij beter af gaan.(prijs 2300euro)
Zelf rij ik met mijn mtb op een cube en ben daar heel tevreden van. Dus vind ik de cube attain ook wel een optie maar is hier in de buurt moeilijk te vinden volgens handelaars wegens leverings problemen. Heeft er iemand ervaring met deze fiets?
Andere tips zeker welkom
Ik weet natuurlijk niet hoe je op je ATB zit, maar die Merckx lijkt me wat meer rechtop te zitten dan de TCR. Aangezien je korting kreeg op die TCR wilde hij er waarschijnlijk vanaf. Klinkt een beetje als ....Vos in Zwanenburg. TCR is de racy variant, Defy is de endurance variant en zit dichter bij de gemiddelde ATB-houding.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 feb 2023 09:31

Het is maar net hoe je redeneert. Iemand die al erg sportief is, zal vaak ook wel met een sportieve geometrie overweg kunnen. De zithouding op je mountainbike hoef je niet één op één over proberen te zetten op de racer.

De Wallers is in de markt gezet als het endurancemodel maar is hetzelfde frame als de Strassbourg gravelracer. Er passen 40mm banden in. Dat kan een voordeel zijn maar als je op zoek bent naar een echte racer, ben je met de TCR beter af.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie