Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Elite Suito T zonder abonnement

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 23 feb 2023 09:25

Beste forumleden,

Ongeveer 1 jaar geleden mijn Elite Suito T aangeschaft. Daarbij allerlei vouchers ontvangen en gebruikt. Nu een abonnement van Zwift. Ik vroeg mij af hoe ik de trainer zou kunnen gebruiken zonder gebruik van een abonnement ? Ook de bijgeleverde eenvoudige app van Elite is een abonnement wat na een gratis jaar verlengd moet worden. Kan ik hem ook old skool domme fietstrainer gebruiken ? Net als mijn oude tacx satorius ?
Laatst gewijzigd door ceon op 23 feb 2023 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 feb 2023 09:36

Dat kan zeker. De makkelijkste optie is om 'm aan te sturen via je fietscomputer. Die moet dan wel beschikken over ANT+FEC.

Verder hebben vrijwel alle apps ook gratis proefperiodes. Dus je kunt ook gewoon een beetje shoppen. Maandje Full Gaz, maandje Rouvvy, enz.

Of je maakt even een paar tijdelijke mailadressen aan via https://temp-mail.org/

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 feb 2023 09:50

En volgens mij kan je uiteindelijk altijd nog met de Suito app zelf, training doen (of werken zij inmiddels ook al met een abonnement? )
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 23 feb 2023 11:01

My E training werkt het automatische deel via het abonnement. Je kunt daar wel de trainer zwaarder en lichter zetten.
Met mijn Garmin kan ik wel een training uitvoeren, die stuurt de Elite dan aan.

Is RGT wel nog gratis voor een aantal routes?

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 23 feb 2023 15:43

Je betaalt voor een abonnement, zodat het bedrijf achter een app ook kan blijven bestaan en de app kan blijven verbeteren.
Gun een ander ook iets zou ik willen meegeven:)

derxx
Forum-lid
Berichten: 726
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 23 feb 2023 16:09

Wat je ook zou kunnen proberen is de app Mywoosh (sponsor van UAE team). Zover ik het nu kan beoordelen is deze nog gratis, en lijkt een beetje op wat zwift doet. Wellicht wat minder gepolijst, maar it does the job.
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 23 feb 2023 18:40

Pitti Carabinieri schreef: 23 feb 2023 15:43 Je betaalt voor een abonnement, zodat het bedrijf achter een app ook kan blijven bestaan en de app kan blijven verbeteren.
Gun een ander ook iets zou ik willen meegeven:)
Dit ben ik ten dele eens.
Voor losse programma's is dit zeker waar, maar voor de basis app en ondersteuning vind ik van niet. Voor een mobiele telefoon Verwacht ik ook een paar jaar ondersteuning, evenals mijn horloge en fietscomputer. Waarom zou ik dan wel moeten betalen voor de app van mijn fietstrainer?

derxx
Forum-lid
Berichten: 726
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 23 feb 2023 19:02

Inderdaad. Zeker voor een basis app als Elite levert. Veel bijzonders is het nl. niet. Voor een app zoals Tacx levert kan ik het me nog enigszins voorstellen, want die heeft iig nog mooie routes erin zitten die je kunt rijden. De Elite app doet volgens mij niks meer dan wat de app van bv Wahoo voor de trainers doet, en die is gewoon gratis. Wil je daar meer, dan heb je Wahoo systm X of iets dergelijks, maar daar zit dan ook meteen Sufferfest en RGT in (die Wahoo afgelopen tijd opgekocht en geintegreerd heeft).

Wil je een ervaring zoals Zwift maar dan gratis, dan zou ik echt eens kijken naar Mywoosh.
Afbeelding

Ivo1952
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2022 13:32

Ivo1952 06 apr 2023 18:43

Je hebt mensen die in een sterren restaurant gaan eten en het slecht vinden , je hebt er ook die één frietje kopen aan een frietkot voor drie mensen en het heerlijk vinden !!!
Ik gebruik de Elite app sedert een aantal maanden en ben er best gelukkig mee, als dit een basis app is van niet veel bijzonders dan moeten de andere app's wel ongelooflijk veel mogelijkheden bieden. Het enige dat ik mis is een nederlandstalige handleiding.
Trainingen ; Kracht modus, niveau modus en programma modus, bij dit laatste 6 mogelijke combinaties.
Video's : Alpe D'Heuz, Tourmalet, Galibier, Portret d'Aspet (mijn favorietje) enz....
Myrealvideo : massas video's ( nog niet aan toe gekomen)
Kaartroutes ; zelf gemaakte routes via vb google maps, Cauberg, slingerberg, moorveld, maak vrij korte routes in zuid-limburg die we dan straks, bij beter weer , real doen.
Trainingstest en FTP-test.

Het virtueel fietsen zoals bij Zwift vind ik dan weer niet interessant en zeker de prijs niet.
Maar ja, zo heeft iedereen zijn mening.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 06 apr 2023 21:24

Pitti Carabinieri schreef: 23 feb 2023 15:43 Je betaalt voor een abonnement, zodat het bedrijf achter een app ook kan blijven bestaan en de app kan blijven verbeteren.
Gun een ander ook iets zou ik willen meegeven:)
Nee je koopt een trainer die je ook zonder abonnement kan en graag wil gebruiken.

Plaats reactie