Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Beginner, welke kleding nodig

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 feb 2023 18:33

Volledig eens met bijna alles wat hier al is gezegd.

Vaak is goedkoop duurkoop is mijn ervaring. Ik heb nog een goedkope amper gedragen korte fietsbroek en jasje.

Maar wat ook helpt is even rondzeggen in je omgeving dat je wil gaan fietsen en of er iemand toevallig nog een een shirtje over heeft. Kans is groot dat je een miskoop (verkeerde maat) van een ander kunt krijgen of een oud clubshirt van een vereniging.

Beenstukken zijn super handig. Arm stukken zou ik niet doen. Een shirt met lange mouw is net zo handig en als beginner zal het weer bij vertrek redelijk gelijk zijn aan het weer bij terugkomst. Of toch in ieder geval goed te voorspellen.

Uiteindelijk is wielrennen helaas een dure hobby maar een beetje heb je zelf in de hand.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 feb 2023 19:01

Italiaans merk kun je beter maatje groter bestellen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Trek737
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2013 20:06

Trek737 21 feb 2023 23:33

Ik ben 1m97 en had altijd moeite goede maten te vinden. Vorig jaar door Jasper Verkuijl geinspireerd om Siroko te proberen. Zit top, voorlopig geen klachten en ziet er nog prima uit. Belangrijkste als beginner….goed betaalbaar. Enige risico is dat terugsturen geld kost. Maar ja, dat kost naar een fietszaak rijden ook.

Ik heb gewoon paar maten besteld toen ik voor het eerst daar kocht en teruggestuurd wat niet lekker zat. Als je nu ook nog even via de youtube link van jasper die handel besteld krijg je nog een paar knaken korting.

Ventouxboy
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jul 2019 20:01

Ventouxboy 22 feb 2023 00:20

Toen ik enkele jaren geleden begon met wielrennen, las ik hier ook wat adviezen. Vooral dat goedkoop duurkoop was. Maarja, niet naar geluisterd en toch voor goedkopie gegaan. Enkele weken later meteen nieuwe spullen gekocht voor meer geld. Nooit spijt van gehad, dat ik heb herinvesteerd. Inmiddels helemaal verknocht aan Castelli. Zeker een goede (zeem in de) bibshort is belangrijk, maar een shirt dat lekker zit is ook geen overbodige luxe. Succes en vooral veel plezier!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 feb 2023 13:30

Ekoï fietskleding voor een 'betaalbare' prijs: https://www.ekoi.com/nl/?sc=nl&ekoi_utm ... yoQAvD_BwE
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

hayes

hayes 22 feb 2023 14:12

Trek737 schreef: 21 feb 2023 23:33 Ik ben 1m97 en had altijd moeite goede maten te vinden. Vorig jaar door Jasper Verkuijl geinspireerd om Siroko te proberen. Zit top, voorlopig geen klachten en ziet er nog prima uit. Belangrijkste als beginner….goed betaalbaar. Enige risico is dat terugsturen geld kost. Maar ja, dat kost naar een fietszaak rijden ook.

Ik heb gewoon paar maten besteld toen ik voor het eerst daar kocht en teruggestuurd wat niet lekker zat. Als je nu ook nog even via de youtube link van jasper die handel besteld krijg je nog een paar knaken korting.
Decathlon verkoopt tegenwoordig ook Siroko.
Via hun ambassadeurs kan je ook wel nog eens 5 euro korting krijgen in hun eigen webshop.

Trek737
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2013 20:06

Trek737 22 feb 2023 19:06

hayes schreef: 22 feb 2023 14:12
Trek737 schreef: 21 feb 2023 23:33 Ik ben 1m97 en had (…).er die handel besteld krijg je nog een paar knaken korting.
Decathlon verkoopt tegenwoordig ook Siroko.
Via hun ambassadeurs kan je ook wel nog eens 5 euro korting krijgen in hun eigen webshop.
Koning! Goeie tip:)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 22 feb 2023 19:28

Lean schreef: 21 feb 2023 12:57 Of bij de Decathlon voor goedkoper.
Decathlon vind ik heel erg wisselvallig. Heb een setje zomerkleding ervan. Dat zweet, schuurt, zit als een vogelverschrikker. Dus dat ligt in mijn kantoorkast voor nood, mocht ik eens door noodweer overvallen worden in een ochtendrit.
Echter heb ik ook een winterbroek en wintersokken van dat is dan weer prima.
Dogma F

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 23 feb 2023 08:42

Kijk eens bij Zale-Online. Die hebben ook A-merken voor mooie prijzen, zeker als je wat tussen de laatste maten kunt vinden. Mijn winterjack komt daar vandaan. Bioracer, laatste maat, 100 euro korting.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

hayes

hayes 23 feb 2023 09:36

Die kende ik niet. Wel een moo iaanbod.
Die Rogelli shirts aan 25/35 euro lijken me écht wel een fijne deal.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 23 feb 2023 22:30

Hoegroot ben je eigenlijk? Ik heb drie jasjes in maat m. Ik verstuur ze tegen verzend kosten,

Kopie uit het orginele draadje:
-castelli puro2 jersey;; geel maat M; longsleeve jasje met lichte fleece (geen windstop); lichte gebruiksporen van rugzak op heup achter;
-sportful winter jack;zwart beetje blauw; maat M; fleece binnenz en windstop(niet voor onder nul); goed gebruikt;
-Craft verve glow jack; geel;maat M; fleece en windstop (voor onder nul); lichte gebruiksporen van rugzak op heup achter+spoor van pompje;

hayes

hayes 24 feb 2023 09:47

Se7en schreef: 23 feb 2023 08:42 Kijk eens bij Zale-Online. Die hebben ook A-merken voor mooie prijzen, zeker als je wat tussen de laatste maten kunt vinden. Mijn winterjack komt daar vandaan. Bioracer, laatste maat, 100 euro korting.
Zo, weer 35 euro lichter :mrgreen:
Rogelli Camo truitje.

Afbeelding

Plaats reactie