Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Mooie fietsregio's in Nederland

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 feb 2023 18:56

Ik doe ieder voorjaar als de bloembollen bloeien een rondje kopje van Bloemendaal, ik woon in de Alblasserwaard voor mij 210 kilometer.
Ga heen bij Wassenaar de duinen in naar Katwijk, Noordwijk, dan richting Bloemendaal het kopje ronden.
Dan via Bloemendaal aan Zee en Zandvoort, naar Noordwijkerhout, Hillegom, Lisse langs de bloemenvelden, weer richting huis.
Geniet altijd erg van de tocht, wacht meestal op een goede dag, met liefst een noorden wind.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 09 feb 2023 14:26

daniel1975 schreef: 08 feb 2023 06:58 Er moet alleen hoognodig nog een asfalteermachine heen om die klinkerstraten nog even vlak te trekken :twisted:
Bij veel van die keienstroken ligt een paar meter ernaast een normaal fietspad.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 09 feb 2023 17:08

Hoho de klinkerstraten hier in Drenthe zijn cultureel erfgoed!
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 09 feb 2023 20:53

havana schreef: 08 feb 2023 11:36
El Pistolero schreef: 07 feb 2023 23:12 Groningen
Ik heb er 8 jaar gewoond maar om Groningen nu een mooie fietsregio te noemen..... :o Winderig, kaal en (zeker in het oosten) tamelijk troosteloos. Ja, het is inderdaad wel rustig ja. Dat wel.

Er zijn zeker mooiere regio's. Zuid-Limburg bijvoorbeeld, of de Veluwe, Utrechtse Heuvelrug, Salland, Achterhoek of de Posbank en de omgeving van Nijmegen.
Noord/Oost Groningen is prachtig fietsgebied, vooral richting Duitse grens. Je hebt er inderdaad minder last van de aso mens zoals in de randstad en brabant.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16204
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 feb 2023 09:29

Midden-Limburg, langs de Maas met de karakteristieke dorpjes, rondom de Maasplassen, de Peel, het boerenland dat dan weer Brabant lijkt, een uitstapje naar de Belgisch-Limburgse fietspaden langs de vaarten, het heuvelachtige gebied tussen Wassenberg en Herongen in Duitsland en zelfs het heuvelland van het zuiden binnen handbereik.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 10 feb 2023 10:03

Woon zelf in Noord- Brabants en kan dit zeker waarderen.
Oorspronkelijk afkomstig uit Drente vind ik het daar ook altijd leuk om te fietsen.

Mijn ervaring is dat je je eigen (dagelijkse) omgeving niet altijd meer op juiste waarde schat. Het dagelijkse wordt als gewoon ervaren zeg maar.
Daarom vind ik het altijd wel leuk om buiten mijn eigen regio te fietsen.

Wat mij betreft hoef je voor het mooie niet noodzakelijkerwijs naar het buitenland.
Vind NL (bijna) overal eigenlijk wel mooi.
Voor het weer daarentegen.......
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 10 feb 2023 15:31

uninvitedguest schreef: 10 feb 2023 10:03
Mijn ervaring is dat je je eigen (dagelijkse) omgeving niet altijd meer op juiste waarde schat. Het dagelijkse wordt als gewoon ervaren zeg maar.
Daarom vind ik het altijd wel leuk om buiten mijn eigen regio te fietsen.
In je eigen omgeving ken je dan wel weer de mooiste en beste routes. Dat vind ik ook wat waard. Heb het al meermalen gehad dat ik in (op papier) hele mooie fietsregio's hele onhandige routes had bedacht of op saaie/lelijke weggetjes ben uitgekomen.

Maar idd, verandering van spijs doet eten......maar het helpt wel om ergens de weg redelijk te kennen.

anyway, ik fiets zelf vooral in de randstad (woon bij Den Haag) en ik snap dondersgoed dat mensen dit geen aantrekkelijke regio vinden. Als je de weg niet goed weet ben je heel snel alleen maar door bebouwde kom aan het ploeteren, maar er zijn hier stukjes en weggetjes die geweldig mooi zijn en niet onderdoen voor andere regio's

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 10 feb 2023 19:22

Sulla schreef: 10 feb 2023 15:31
uninvitedguest schreef: 10 feb 2023 10:03
Mijn ervaring is dat je je eigen (dagelijkse) omgeving niet altijd meer op juiste waarde schat. Het dagelijkse wordt als gewoon ervaren zeg maar.
Daarom vind ik het altijd wel leuk om buiten mijn eigen regio te fietsen.
In je eigen omgeving ken je dan wel weer de mooiste en beste routes. Dat vind ik ook wat waard. Heb het al meermalen gehad dat ik in (op papier) hele mooie fietsregio's hele onhandige routes had bedacht of op saaie/lelijke weggetjes ben uitgekomen.

Maar idd, verandering van spijs doet eten......maar het helpt wel om ergens de weg redelijk te kennen.

anyway, ik fiets zelf vooral in de randstad (woon bij Den Haag) en ik snap dondersgoed dat mensen dit geen aantrekkelijke regio vinden. Als je de weg niet goed weet ben je heel snel alleen maar door bebouwde kom aan het ploeteren, maar er zijn hier stukjes en weggetjes die geweldig mooi zijn en niet onderdoen voor andere regio's
Hier een mede-Hagenees, je kunt eigenlijk heel mooi fietsen hier als je de de bebouwde kom uit bent. Duin- en Bollenstreek in het noorden, Westland, Midden-Delfland naar het zuiden en naar het oosten en scala aan mogelijkheden waarin ik de Krimpenerwaard het mooiste vind.

Buiten de regio ben ik veel in Zuid-Limburg geweest, maar dat vind ik n u echt te druk, steek liever de grens over naar de Voerstreek. Verder Veluwe, Twente en de Utrechtse en Sallandse heuvelrug. Ben afgelopen zomer voor de eerste keer in regio Nijmegen geweest na tips op forum hier. Een verademing die voor herhaling vatbaar is :like:

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 feb 2023 13:39

depoldertoerist schreef: 07 feb 2023 22:44 Inderdaad ben ik wel benieuwd waar je zelf woont.

Persoonlijk ben ik wel een Fan van Zeeland en Texel, beide meestal wel goed voor een lekker windje. Maar een rondje Texel is maar 60km dus dan moet je er wel wat aanknopen om bij de boot te komen als 60 km niet genoeg is.

Zeeland plan ik graag een rondje met zowel de Oosterscheldekering als de zeelandbrug er in.
Dacht dat je op Texel toch ook wel iets langer in de rondte kan rijden... ;)

Afbeelding

🧐 Texel – The Labyrinth (145 km, 450 hm)

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1405
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 21 feb 2023 11:09

Briljante tocht. Als je deze voltooid hebt, dan heb je écht heel Texel gezien.
hun fietsen.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 21 feb 2023 21:23

BertL schreef: 21 feb 2023 11:09 Briljante tocht. Als je deze voltooid hebt, dan heb je écht heel Texel gezien.
Behalve het strand :D

Plaats reactie