Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Schleck 23

Jansen89
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 04 feb 2023 13:53

Hè allemaal!

Ik ga dit jaar mijn eerst cyclo rijden en heb gekozen voor de Schleck om eens dichtbij huis te kijken hoe het cyclo rijden mij bevalt.
Nu heb ik geen ambitie om een toptijd te rijden maar wil gewoon eens kijken hoe het me bevalt.

Ik heb me ingeschreven in mijn leeftijdscategorie maar zie dat er ook een leisure-ride is. Ik rij dus niet om mij te kwalificeren voor de kampioenschappen en vraag me even af of ik me juist heb ingeschreven of beter kan switchen naar de leisure?

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 14 apr 2023 08:06

Als je wilt weten hoe een Cyclo bevalt, kun je voor de echte beleving beter in je leeftijdsklasse starten. Dann beleef je echt hoe het is. Als leisure rijder is het maar een luxe toertocht.

Mijn mening :D

Weet wel dat het vanaf de start bij de Schleck hard gaat. Des te ouder des te gekker :lol:

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 apr 2023 09:26

Helemaal eens met Pat-G, de echte "wedstrijd"beleving meepakken dan weet je meteen of het iets voor je is. In mijn ogen verslavend. Wordt of is het je te gek, kun je altijd alsnog de groep laten gaan en je eigen groepje proberen te vormen. Gewoon voor geen en genieten van de "gekte".
Ach, ik zeg ook maar wat

nielsve
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 14 apr 2023 10:45

Vorig jaar deelgenomen aan de leisure ride. Dan start je in de 'laatste' groep maar had de indruk dat alle groepen vlot achter elkaar vertrokken. Heb zelfs in deze groep niet het gevoel gehad dat het traag ging, integendeel. Start is snel en was al een moment dat er effe naar adem gehapt moest worden doordat het reliëf wel wat op en af ging. Na de snelle start bleef het snel gaan maar was er een pelotonnetje ontstaan langs de rivier. Eenmaal terug wat reliëf scheurde het in groepen en dan was het een groep van hetzelfde tempo zoeken of zelfs stukken alleen 'ploeteren' dus je maakt het zo snel als je wilt maar het ging wel hard :) Het gevoel van wedstrijdbeleving is er wel want het was een toporganisatie!

Plaats reactie