Klimmen met Mavic wielen?
Ha dank voor de berichten allen!
Ik hoor inderdaad gemixte berichten over de mavics, met name vaak de scheur in de velg.
Ik ben gek op afdalen, dus wat dat betreft is het antwoord hoogstwaarschijnlijk: ja!
Verder ben ik 67 kg, 1m68.
Ik ga eens kijken naar de zonda's en de heliums en de fulcrum 5's van mantel krijgen inderdaad zeer goede reviews op de site...!
Wat betreft de mavics, en/of andere wielen was ik in eerste instantie op zoek naar tweedehands inderdaad.
Maar goed, als de fulcrum 5's prima zijn dan is t inderdaad een nobrainer voor 250 piek nieuw...
Ik hoor inderdaad gemixte berichten over de mavics, met name vaak de scheur in de velg.
Ik ben gek op afdalen, dus wat dat betreft is het antwoord hoogstwaarschijnlijk: ja!
Verder ben ik 67 kg, 1m68.
Ik ga eens kijken naar de zonda's en de heliums en de fulcrum 5's van mantel krijgen inderdaad zeer goede reviews op de site...!
Wat betreft de mavics, en/of andere wielen was ik in eerste instantie op zoek naar tweedehands inderdaad.
Maar goed, als de fulcrum 5's prima zijn dan is t inderdaad een nobrainer voor 250 piek nieuw...
Vision Team 30 staan niet echt bekend als betrouwbaar als het om lagers en water afdichting gaat.
Mocht je voor Fulcrum gaan, kies de 3. Hier 2 sets Fulcrum 4 in gebruik en redelijk wat issues met speling op de naven.
Dit in tegenstelling tot een set Fulcrum 3 met minimaal dubbel zo veel jaren en kilometer op de teller.
Dit in tegenstelling tot een set Fulcrum 3 met minimaal dubbel zo veel jaren en kilometer op de teller.
Toen ik (best wat jaren geleden) een licht setje voor de marmotte wilde ben ik voor fulcrum 3 gegaan. Net even lichter dan de 5, echt fijne wielen om mee in de bergen te rijden. Heb ze nadien nog jaren gebruikt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
M'n buurman heeft een Stevens Aspin uit 2011 waar toentertijd Mavic Aksium wielen inzaten.
Constant gezeik gehad met die Mavics na een paar jaar met als uiteindelijke probleem dat de spaakgaten uitscheurden.
Op mijn aanraden en voor een prijs van €299,- in 2015 een set Fulcrum R3 gekocht, daar rijdt hij nu nog steeds mee...
Constant gezeik gehad met die Mavics na een paar jaar met als uiteindelijke probleem dat de spaakgaten uitscheurden.
Op mijn aanraden en voor een prijs van €299,- in 2015 een set Fulcrum R3 gekocht, daar rijdt hij nu nog steeds mee...
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Even een tegen geluid. Jaren lang woon werk gereden op Ksyriums. Woon werk is volgens mij de zwaarste beproeving voor wielen en deze hebben het altijd perfect volgehouden zonder ook maar een probleem. Op enig moment remrand doorgeremd door slijtage, maar bij woon werk in alle omstandigheden is dat niet te voorkomen. Mavic Heliums waren mijn eerst wedstrijdwielen, ook nooit ook maar een probleem mee gehad uiteindelijk meer dan 100.000 km mee gereden, dus durf wel te stellen dat er weinig beters was. (en was velgrem). Nu nog steeds zijn mijn fijnste wielen handgespaakte wielen met DT240S naven en mavic open pro velgen. Super fijne wielen die ik juist gebruik voor ritten in heuvel of bergachtig terrein. Zijn wel allemaal wielen die boven het genoemde budget liggen, maar mijn ervaringen met mavic zijn echt heel goed. ( en mijn eerste wielen waren met Mavic GP4 tubevelgen en beter is er volgens mijn nooit gemaakt in tubevelgen, maar dat is vandaag de dag niet meer relevant)
Ach, ik zeg ook maar wat
Dank voor de tip wat betreft de fulcrum 3's.
Gelukkig heb ik nog genoeg tijd om rustig te zoeken...
Interessant dat de mavics zo veel verschillende reacties teweeg brengen. Het lijkt er op dat er wat wielen tussen zitten die niet zo best zijn, wellicht een slechte batch of productie-serie?
Gelukkig hoef ik niet PERSE Mavics, dus dat scheelt
(Ik heb een setje Mavic Ksyrium Elites voor mijn fiets met schijfremmen, ben daar erg blij mee tot nu toe, niks op aan te merken)
Voor iedereen die de marmotte al eens heeft gedaan:
Mijn eerste idee is om als het mooi weer is (geen regen), mijn huidige setup te gebruiken.
Dat betekent met mijn Reynolds AR58's, deze hebben een carbon remrand.
De hoogte van de velgen mbt tot wind heb ik geen moeite mee, maar ik ben niet bekend met de afdalingen, zitten er stukken bij waar je de hele tijd in de ankers moet?
Dus dat je geen keuze hebt om gedoseerd te remmen (pompend) omdat het allemaal scherpe bochten zijn met hoog dalingspercentage bijvoorbeeld?
Ik ben weleens naar Geneve en naar Garcelona gefietst, door Frankrijk, en wat mooie afdalingen gemaakt op andere plekken, tot nu toe geen rare of onveilig aanvoelende situaties meegemaakt met de Reynolds. Vroeg me af hoe dat is op de Marmotte.
Gelukkig heb ik nog genoeg tijd om rustig te zoeken...
Interessant dat de mavics zo veel verschillende reacties teweeg brengen. Het lijkt er op dat er wat wielen tussen zitten die niet zo best zijn, wellicht een slechte batch of productie-serie?
Gelukkig hoef ik niet PERSE Mavics, dus dat scheelt
(Ik heb een setje Mavic Ksyrium Elites voor mijn fiets met schijfremmen, ben daar erg blij mee tot nu toe, niks op aan te merken)
Voor iedereen die de marmotte al eens heeft gedaan:
Mijn eerste idee is om als het mooi weer is (geen regen), mijn huidige setup te gebruiken.
Dat betekent met mijn Reynolds AR58's, deze hebben een carbon remrand.
De hoogte van de velgen mbt tot wind heb ik geen moeite mee, maar ik ben niet bekend met de afdalingen, zitten er stukken bij waar je de hele tijd in de ankers moet?
Dus dat je geen keuze hebt om gedoseerd te remmen (pompend) omdat het allemaal scherpe bochten zijn met hoog dalingspercentage bijvoorbeeld?
Ik ben weleens naar Geneve en naar Garcelona gefietst, door Frankrijk, en wat mooie afdalingen gemaakt op andere plekken, tot nu toe geen rare of onveilig aanvoelende situaties meegemaakt met de Reynolds. Vroeg me af hoe dat is op de Marmotte.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Probleem met velgremwielen en carbon en met een grote groep (Marmotte) dalen is dat je je eigen lijnen niet kan rijden, je constant moet remmen (slepend dus) vanwege die grote groep fietsers en dus je velgen te heet worden met alle gevolgen van dien!
Slimmer is dus ook om met mooi weer alu wielen te steken in je fiets, dan voorkom je narigheden!
Zoals je al zegt, wanneer je alleen rijdt is dalen met carbon geen probleem als je weet dat je niet slepend moet remmen.
In een grote groep heb je dat niet voor het zeggen!
Slimmer is dus ook om met mooi weer alu wielen te steken in je fiets, dan voorkom je narigheden!
Zoals je al zegt, wanneer je alleen rijdt is dalen met carbon geen probleem als je weet dat je niet slepend moet remmen.
In een grote groep heb je dat niet voor het zeggen!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15946
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Heb je al eens met veel wind een echte afdaling gedaan?
Misschien toch maar even de risico's afwegen of ga je voor een profcontract?
Als het hard regent en waait ga je er met lage Mavic wielen meer dan waarschijnlijk ook niet veel plezier aan hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend