Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

11-2-2022: BRM 200 Zwolle: Bos’n, bult’n en ‘n diek

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 10 feb 2023 21:12

BertL schreef: 10 feb 2023 20:20 Aanvaarding geschiedt met wederzijdse instemming. Anders is er geen aanvaarding.

Ik zou er verder niet over nadenken en de wederpartij gewoon aansprakelijk stellen. Waarschijnlijk heeft ie gewoon een aansprakelijkheidsverzekering en heeft hij het ontbreken daarvan als uitvlucht gebruikt. Tenzij hij oliedom is en er daadwerkelijk geen heeft. Dan moet hij zelf op de blaren zitten.
De organisator heeft z'n gegevens, dus hij is te vinden. Je hebt tot 5 jaar na datum voorval om je schade kenbaar te maken.
Dat aanvaard ik dus niet 😀. Zodra je meedoet aan een georganiseerde tocht, of wedstrijd, of plaatsnaambordje met vrienden, dan aanvaard je zelf, dus individueel, het risico. In verzekeringstermen.

Onderling geldt natuurlijk voor de verzekering die de organisatie aanbiedt. Op de eigen avp ben je een kring van verzekerden met je gezin.

Feit blijft, eerst bekijken: wat deed de tegenpartij dan waardoor het ongeval ontstond? Wat is er precies gebeurd? Wat is de tegenpartij precies te verwijten? Is er overeenstemming over de gebeurtenis? Zo nee, zijn er getuigen of beelden?

Heeft de tegenpartij geen avp, dan stel je niet zijn verzekeraar naar hemzelf aansprakelijk. Kan met dezelfde brief/mail, andere geadresseerde.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 feb 2023 21:15

En tip; als je lid bent van de ntfu (/via randoneurs.nl of andere vereniging) heb je ook een rechtsbijstand verzekering.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 feb 2023 20:28

Weinig zon gezien (langs de dijk op het eind van de rit nog wel een beetje) maar was wel lekker ritje.
Weer vakkundig paar mensen goed gesloopt 8-)

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 12 feb 2023 09:08

DDX schreef: 11 feb 2023 20:28 Weinig zon gezien (langs de dijk op het eind van de rit nog wel een beetje) maar was wel lekker ritje.
Weer vakkundig paar mensen goed gesloopt 8-)
Jij zat al lekker thuis toen ik mijn lampje kon testen op de dijk 😅. Het was een mooie dag om te fietsen. Droog en niet extreem koud.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 12 feb 2023 12:01

Weinig zon inderdaad, maar verder wel een voorspoedige tocht, voor+achterlicht niet aan gehad, was voor 16:30 weer bij de start. Fijne groepjes gehad onderweg, laatste 14km zat ik tegen de migraine aan (sterretjes in het gezichtsveld), en toen mijn laatste groepje laten gaan (ze wilden nog wel op me wachten, maar ik moest ff bijkomen stoppen/eten/drinken).
Na 5min trok het gelukkig weer weg, en was de lege dijkweg (met veel zijwind) ook overgegaan in weggetjes met wat meer beschutting.
Omdat de GPS aangaf dat de route net geen 200km was, vlak voor het hotel NIET het fietspaadje genomen (kortste weg) maar ietsje verder gereden, 200.2km op de teller daardoor (moest de 200km wel volmaken van mezelf).

Mooie route was het zeker wel, alhoewel mijn voorkeur wel uitgaat naar wind mee op de laatste 50km, maar ja, da's natuurlijk niet zomaar te plannen voor een georganiseerde tocht (ik plan mijn solo 200km ritten eigenlijk altijd WEL met wind mee op de terugweg)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Plaats reactie