Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Misplaatste reclame voor gokken in magazine feb ‘23

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 27 jan 2023 18:12

colnagofreak schreef: 27 jan 2023 17:57 We worden al genoeg betutteld, niets mis mee met zo'n artikel!
Als volwassen moet je eigen leven kunnen lijden en beslissingen kunnen maken.

Er wordt al genoeg voor ons beslist, bij het leven hoort vallen en weer opstaan, fouten maken en foute beslissingen horen daar bij!
Daar wordt je sterker van.

En zoals het artikel aangeeft sponsoren zijn al jaren actief in de wielersport, die ook dan allemaal in de ban?
Zo is het maar net.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 jan 2023 18:18

Ik pak de popcorn alvast voor dit topic.

Maar ik zit in het kamp dat er niets mis is met gokreclame in fiets.
Het meerendeel van Nederland is eigenlijk ook te dom om te stemmen maar heeft wel kiesrecht.
Als je nu een partij opricht die belooft dat er iedere vrijdag gratis bitterballen worden weggegeven voor heel Nederland dan heb je zonder problemen 2 a 3 zetels. Populisme viert hoogtij.

i-mac

i-mac 27 jan 2023 18:44

Hét probleem is, dat mensen die hun grenzen kennen, gestraft worden voor de kleine minderheid die zichzelf niet in de hand heeft. Let wel, gokken is (net als drugs) een verslaving die niet alleen de persoon zelf treft, maar ook zijn gezin/familie meesleurt in de miserie.

Is reclame verbieden dan goed? Ik ga dit niet tegenspreken. Want als verslaafde is het zeer moeilijk om te weerstaan aan de lokroep. Dat men niet goed kan omgaan met verbieden, ook dat kan ik begrijpen. Maar mensen die al de andere kant van de (donkere) medaille hebben gezien, zullen het des te beter begrijpen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 jan 2023 19:01

Het lijkt wel of we zelf geen beslissing meer kunnen of durven nemen, alles wat zogenaamd niet goed is maar verbieden!
Ik mag geen vlees meer eten dadelijk, niet roken, niet drinken etc.
Volgens mij ben ik prima in staat om dat zelf te bepalen, ik schenk vanavond lekker een Westmalle in.

Maar door alles maar te verbieden los je niets op, het verdwijnt in het illegale circuit.
De drooglegging in de jaren 30 de illegale stokerijen etc, als je drank wil kan je daar aankomen.

Zo is het ook met drugs is verboden, maar er zijn nog steeds verslaafden.
Ook met gokken verslaafde zijn er altijd geweest, alleen zaten deze in het illegale circuit.

Kortom je moet leren zelf sterk in je schoenen te leren staan, en dat leer je met vallen en opstaan, met soms keihard op je muil gaan!
Zelf beslissingen nemen, ook door te verbieden maak je het voor sommige alleen maar spannend en uitdagender om het te gaan proberen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Veenstrafiets
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2016 14:16
Locatie: Utrecht

Veenstrafiets 27 jan 2023 19:11

Volgens mij ga je een beetje off-topic door zo uit te zoomen. Het gaat mij niet om dat gokken verboden moet worden. Wel voorstander van. Maar ook liberaal. Het gaat mij erom dat fiets een artikel plaatst dat gokken promoot. Met nul kritische reacties of tegengeluid. En niet vermelding dat het sponsored content betreft maakt het alleen maar erger.
Wegdromen op de fiets is heerlijk.

i-mac

i-mac 27 jan 2023 19:25

colnagofreak schreef: 27 jan 2023 19:01 Kortom je moet leren zelf sterk in je schoenen te leren staan, en dat leer je met vallen en opstaan, met soms keihard op je muil gaan!
Zelf beslissingen nemen, ook door te verbieden maak je het voor sommige alleen maar spannend en uitdagender om het te gaan proberen.
Op papier klinkt dat allemaal heel erg mooi. De soms bittere realiteit is een totaal ander verhaal. Verbieden helpt zeker niet, wel integendeel Maar vraag is waar je dan de grens moet leggen? Ik garandeer je, dat is een verdomd moeilijke evenwichtsoefening. Dat politici dan vaak de gemakkelijkste weg nemen, onder druk van een bepaalde groepen, is dan weer niks nieuws onder de zon.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 jan 2023 19:27

Uiteindelijk is dit jouw mening.
Dat mag.
Ik en anderen vinden dit gewoon een normaal artikel wat misschien wat meer nuance nodig heeft.
Maar ik geloof niet dat dit gesponsord is.
Want dan hadden ze niet zoveel aanbieders genoemd maar alleen gesproken over Betcity.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 27 jan 2023 19:45

Niks mis met het artikel, we zijn echt aan het doorslaan.
Als je het niks vind dan lees je het toch niet..

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 jan 2023 19:49

Misschien eerst een duidelijk krijgen of dit een gesponsord artikel was (zoals meteen gesuggereerd werd in de openingspost) óf dat dit gewoon een journalistiek artikel was.

Wellicht kan de redactie daar enig licht op schijnen?
Bij een gesponsord artikel zou je verwachten dat er ook een melding bij staat, een soort PP (product placement) zoals bij streamingsdiensten gebruikelijk is.
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 27 jan 2023 19:50

Gerwin89 schreef: 27 jan 2023 19:45 Niks mis met het artikel, we zijn echt aan het doorslaan.
Als je het niks vind dan lees je het toch niet..
Hmm, als je het niet leest, weet je niet over wat het gaat. :mrgreen:

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 jan 2023 20:14

Veenstrafiets schreef: 27 jan 2023 19:11 Het gaat mij erom dat fiets een artikel plaatst dat gokken promoot. Met nul kritische reacties of tegengeluid.
Ik zie nergens in het artikel dat er aangezet wordt om te gaan gokken, dat is jouw interpretatie van het artikel.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Veenstrafiets
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 okt 2016 14:16
Locatie: Utrecht

Veenstrafiets 27 jan 2023 20:15

Theo V schreef: 27 jan 2023 19:27 Uiteindelijk is dit jouw mening.
Dat mag.
Ik en anderen vinden dit gewoon een normaal artikel wat misschien wat meer nuance nodig heeft.
Maar ik geloof niet dat dit gesponsord is.
Want dan hadden ze niet zoveel aanbieders genoemd maar alleen gesproken over Betcity.
Het kan ook alleen door Betcity gesponsord zijn hè en dat Unitbet gratis meelift. Hun belang is dat meer mensen gaan gokken.
Wegdromen op de fiets is heerlijk.

Plaats reactie