Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Club Fiets

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 28 jan 2023 10:33

In het verleden is er al eerder zoiets geweest, er was toen ook een fietsclubshirt met je forumnaam erop.
Er zijn toen enkele gezamenlijke clubritjes geweest, ik heb daar ook aan deelgenomen.

Uiteindelijk is dit toch niets geworden en langzaam uitgedoofd!
Fietsers zijn nu eenmaal individualisten en diegene die zich wel willen aansluiten bij een club doen dat liever bij een plaatselijke club.

Lijkt me vrij kansloos.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 30 jan 2023 21:29

Dank voor de reacties. Ik had eerlijk gezegd al wel een beetje verwacht dat de reacties op ons forum gemengd zouden zijn :lol:

We verwachten uiteraard niet dat Club Fiets bij iedereen evenveel in de smaak zal vallen. Maar het is wel onze bedoeling om er voor zoveel mogelijk 'soorten' fietsers een inspirerende verzamelplek van te maken. Ik zie het voor me als een overkoepelende vereniging met fietsers van divers pluimage. Die allemaal prima hun eigen ding kunnen doen, maar misschien wel wat makkelijker gelijkgestemden weten te vinden. Om af en toe eens iets samen mee te doen, om informatie uit te wisselen, om elkaar te motiveren en te helpen.

Die interactie kan hier op het forum zijn, via de maandelijkse clubcontent in het magazine, of tijdens de leuke evenementen die we gaan organiseren. Ik denk aan fietscafé's met interessante gasten, social rides, sleutelcursussen, gezamenlijk doelen nastreven met een trainingsschema, podcasts met leden, een eigen cycloteam, groupbuy opties, een Club Fiets wedstrijdlicentie, een eigen evenement in het najaar. En, misschien voor velen de beste reden om lid te worden, leuke kortingen op accessoires en fietsevents.

Ons doel is uiteindelijk om in het hele land Club Fietsers te laten rondrijden. Die elkaar herkennen aan het toffe shirt, daardoor even een babbeltje maken en misschien zelfs een stukje samen optrekken. Dat hadden we vroeger inderdaad ook al een beetje, moet toch weer kunnen! Een mens mag dromen hè :D
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2023 22:19

Edwin schreef: 30 jan 2023 21:29 even een babbeltje maken en misschien zelfs een stukje samen optrekken. Dat hadden we vroeger inderdaad ook al een beetje, moet toch weer kunnen! Een mens mag dromen hè :D
Ik ken de oprichter van zo’n forum een beetje ;-). Denk alleen dat de tijd wel wat veranderd is. Marmotteforum was toen een soort van pionier in NL op het gebied van online clubhuis. Met soms >10 m/v aan de start bij een DTC-tocht of de Fiets-cyclo in Limburg. Dat “nieuwtje” is er nu vanaf en contacten zijn vluchtiger geworden denk ik. CTWT en Gaul! vullen al een deel in, al is dat wellicht nog competitiever van opzet dan dit voorstel.

Ben wel benieuwd naar de meer concrete opzet.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 jan 2023 22:32

Ik zie ( je goed bedoelde) de initiatief nu pas Edwin.
My 2 cent,
20 / 25 jaar geleden had het zeker gewerkt, helaas(?) is de maatschappij ondertussen geïndividualiseerd.
Dat zie bij veel sporten, oa tennissen is de afgelopen decennia veel veranderd het grote samenkomen is niet meer van deze tijd.
Ik zal er een nachtje overdenken , kijken of ik met iets kan komen…..

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 31 jan 2023 11:06

Wellicht dat het dan leuker/beter is om door het hele land wat social rides op poten te zetten. Met een leuk karakter, leuke onbekende paadjes via de locals en betaalbaar. Dan kan het voor eenieder interessant zijn.

Ik rij nu van alles wat. Af en toe een veel te duur gravel event, of een LBL of RVV.
Soms een clubritje met de lokale club waar ik lid van ben, soms met wat fietsvrienden en af en toe solo en vooral die keuze vrijheid vind ik enorm fijn.

Als er dan 1/2/3 x per jaar een social ride, wellicht met wat verschillende lussen erbij komt, kan ik dat best in schema passen.

Als ik overigens voor inkoopprijs een fantastisch teneu krijg, dat past bij mijn fiets, wil ik daar best in rondrijden en zwaaien naar andere anwb stelletjes ;-)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 31 jan 2023 16:15

Bospaadje schreef: 31 jan 2023 11:06 Wellicht dat het dan leuker/beter is om door het hele land wat social rides op poten te zetten. Met een leuk karakter, leuke onbekende paadjes via de locals en betaalbaar. Dan kan het voor eenieder interessant zijn.

Ik rij nu van alles wat. Af en toe een veel te duur gravel event, of een LBL of RVV.
Soms een clubritje met de lokale club waar ik lid van ben, soms met wat fietsvrienden en af en toe solo en vooral die keuze vrijheid vind ik enorm fijn.

Als er dan 1/2/3 x per jaar een social ride, wellicht met wat verschillende lussen erbij komt, kan ik dat best in schema passen.

Als ik overigens voor inkoopprijs een fantastisch teneu krijg, dat past bij mijn fiets, wil ik daar best in rondrijden en zwaaien naar andere anwb stelletjes ;-)
Alleen voor inkoopprijs.? :lol: :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie