Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets voor beginner

hayes

hayes 25 jan 2023 20:51

Ik heb z'n voorloper. De G2.
Ik denk dat er qua geometrie niets veranderd is.
Best een comfortabele fiets, maar ik zou er nu geen 'endurance' label op plakken.
Maar verder voor het geld wel veel fiets.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jan 2023 21:22

Die Sensa in maat 55 zit toch wel in een vrij veilige range van wat moet passen en vanwege de vrij gemiddelde geometrie (niet extreem sportief of endurance), zou ik die echt wel durven kopen zonder bikefit.

En als je budget dan op moet: https://www.mantel.com/mantel-r50-tlr-d ... ets-wielen
Campagnolo Ultra Dork

GJ-Fiets
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2023 08:56

GJ-Fiets 25 jan 2023 22:08

Dank beide! Ik neig daar nu wel sterk aan, die value for money is wel enorm. Zwart is een tikje saai, maar das niet zo belangrijk.

En die wielenupgrade komt dan later wel, voor nu gaat m'n budget al aardig op!

hayes

hayes 26 jan 2023 08:29

De 55 zou idd moeten passen. Ik heb ook de 55 en ben 1m78 met BBL 81-82. Dus ook geen lange beentjes.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 26 jan 2023 08:54

Ernie C. schreef: 25 jan 2023 21:22 Die Sensa in maat 55 zit toch wel in een vrij veilige range van wat moet passen en vanwege de vrij gemiddelde geometrie (niet extreem sportief of endurance), zou ik die echt wel durven kopen zonder bikefit.

En als je budget dan op moet: https://www.mantel.com/mantel-r50-tlr-d ... ets-wielen
Zijn dat de waterwielen?

GJ-Fiets
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2023 08:56

GJ-Fiets 27 jan 2023 16:24

Nog even een vraagje over de Sensa. Ik overweeg sterk om deze te kopen, zit alleen met de maximale bandbreedte. Die staat aangegeven als 27mm, maar weet iemand of er ook 28mm banden op passen?

Aangezien ik er wel 5 jaar op wil rijden lijkt het me fijn als dat zou passen!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2023 17:34

GJ-Fiets schreef: 27 jan 2023 16:24 Nog even een vraagje over de Sensa. Ik overweeg sterk om deze te kopen, zit alleen met de maximale bandbreedte. Die staat aangegeven als 27mm, maar weet iemand of er ook 28mm banden op passen?
De Sensa Giulia G3 Disc Ultegra maat 55 bij Mantel is ondertussen verkocht.
Het is een discfiets, dan denk ik dat 28 mm ook wel zal passen.
Voor een Sensa, zelfs op bestelling, aan een mooie prijs moet je maar eens bellen naar de fm in Oosterhout.
I know myself like no one else
Nothing to defend

GJ-Fiets
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2023 08:56

GJ-Fiets 27 jan 2023 19:05

Ha Lcsmet, ik heb gisteren met Wim de Vos gebeld, was een erg leuk gesprek. Hij heeft deze fiets niet staan, maar garandeerde dat hij mij een gepaste fiets kon verkopen, voor de laagste prijs van Nederland. En dat geloof ik meteen! Het is voor mij echter een uur rijden, wat ik toch wat veel vind voor zoiets, zeker als ik niet precies wat hij heeft staan en voor welke prijzen, en ik dus mogelijk voor niks de reis maak.

Als het goed is heeft Mantel de fiets volgende week weer op voorraad. Maar mogelijk dat ik morgen toch een kijkje ga nemen in Oosterhout, ik weet het allemaal nog niet zeker!

hayes

hayes 27 jan 2023 19:56

Op m'n Sensa zitten 28mm bandjes. Maar dat is wel bijna het maximum. 30mm zou héél misschien passen.
28mm moet ik al even de velgrem open zetten. Met discs moet 30 haalbaar zijn denk ik.

Hier is ie er wel nog, wel Duitsland en niet zwart.
https://e-bike.de/sensa-giulia-g3-disc-105-57516/

Of hier tweedehands, moet je nog wel een klein beetje van de prijs afdoen en dan heb je een heel fijne fiets voor weinig.
https://veloscout.com/ad/sensa-giulia-g3/

GJ-Fiets
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2023 08:56

GJ-Fiets 28 jan 2023 12:02

Bedankt Hayes! Tweedehands is geen optie, dan kan ik mijn fietsplan niet gebruiken.

Ik was net bij de plaatselijke fm, die mogelijk ook Sensa gaat leveren. Als hij dat gaat doen, koop ik de Giulia G3 105 van hierboven. Ik koop liever lokaal, en het verschil tussen 105 en Ultegra ga ik niet merken. Ook vind ik de kleur mooier.

Hopen dus, dat de fm dit gaat doen!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jan 2023 14:36

Ik hoop met je mee.
Hou ons op de hoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

GJ-Fiets
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2023 08:56

GJ-Fiets 06 feb 2023 11:57

Hallo allemaal, nogmaals dank voor jullie antwoorden! Deze week krijgt de FM een aantal Sensa fietsen binnen, dus ik ga eind van de week even kijken. Ik heb toch nog een aantal vragen, vooral over de zitpositie en stack & reach.

1) Eerder gaf iemand aan dat een endurance fiets minder geschikt is voor iemand met mijn postuur, maar hoe zit dit precies? Een endurance fiets is (als ik het goed begrijp) korter (kleinere reach) en hoger (hogere stack), maar waarom zou dit vooral handig als je langere ledematen hebt?

2) Daarnaast zat ik de verschillende fietsen in de Sensa Giulia lijn met elkaar te vergelijken qua stack en reach, waarbij ik zag dat deze eigenlijk niet zo veel verschillen, terwijl dit wel echt gezien worden als andere 'type' fietsen. Bijvoorbeeld: De G3 heeft een stack 565 en een reach van 390, terwijl de GF een reach heeft van 389 en een stack van 576. De GF is dan een endurance model, doet 11 mm extra stack dan zoveel? Of is dit ook in bepaalde mate een manier voor fietsenmakers om meer fietsen te verkopen?

Veel vragen nog, maar in principe ben ik wel voornemens om deze week een fiets te kopen, en natuurlijk te laten weten welke het is geworden!

Plaats reactie