Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Direct mount of niet

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 23 jan 2023 21:22

Hallo,

Ik wil dit voorjaar zelf een fiets bouwen.
Wielen heb ik al (carbon, velggrem, 60)
Ik heb al een aeroframe op het oog, maar toch twijffel ik.
Mijn vragen omtrent het frame zal ik later in het china topic stellen.
Maar voordat ik verder ga dromen is het misschien verstandig om wat te vragen.
Is het echt een voordeel om een frame voor direct mount remmen te nemen, of zijn de gewone remmetjes goed genoeg? Direct mount remmen zijn wel weer een extra aanschaf die er bij komt.
Het wordt een aero fiets, geen tijdrit fiets.
Ik heb er geen ervaring mee, het zal me max 300 euro extra kosten, is dat de moeite of niet?
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 jan 2023 21:32

Ik heb een fiets met direct mount remmen (alleen voor) en om nu te zeggen dat die die veel harder of agressiever remt dan de vorige racer met gewone velgremmen,..... Nee. Gevoelsmatig ervaar ik geen verschil, gewoon allebei heel goed. Ik vind 300 euro niet de moeite. Eigenlijk behoorlijk prijzig
Live fast; die young. mijn blog

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 jan 2023 21:37

Ik heb mijn laatste frame met velgremmen er wel voor uitgezocht.
Het zit net ff wat steviger op frame en voordeel dat je net wat meer ruimte hebt rondom band (/ruimte voor bredere banden)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 jan 2023 21:43

Dat zou ook wel eens frame afhankelijk kunnen zijn. Op mijn fiets passen wellicht nog net 28mm, maar dan wel een band die klein valt voor een 28-er
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid