Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote auto-topic

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 27 jan 2023 14:04

wasbeer2006 schreef: 27 jan 2023 12:05 Zonder turbo,s 120pk per liter dacht ik, dat is daarna niet veel meer geevenaard
Yep!
Heb jaren V-Tecjes gereden van Honda, juweeltjes van motoren...
Vraag maar aan Max, die is er ook wel content mee! ;)

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 27 jan 2023 15:45

Mehekachtohapi schreef: 27 jan 2023 12:14
wasbeer2006 schreef: 27 jan 2023 11:12 Ja Mercedes blijft gewoon heel mooi, comfortabel en met de juiste opties wellicht de allerbeste auto,s.
Maarja als ik hier over de Aalbrechtskade rijd, dan ben ik elke keer weer blij dat ik er geen een heb genomen.
Liever een ster in m’n ruit dan op m’n motorkap :mrgreen:
Leg dat maar eens goed onderbouwd uit. Ik ben zeer benieuwd.

De Mercedes die ik nu rijd is de beste wagen die ik ooit gehad heb. Is niet te vergelijken met welk ander merk ook; ook niet met BMW. Audi schaar ik onder hetzelfde luikje als Volkswagen.
Eerdere MB, E-klasse, reed nog beter overigens, maar ik heb geen idee hoe die het na 160000 km (de stand van de huidige C-klasse) nog deed (slechts tot 40.000 in gereden).
De huidige C-klasse hebben we vanaf 0 km en rijdt momenteel beter dan in het begin. Opmerkelijk vond ik het dat na 50.000 km hij beduidend soepeler ging rijden (nee, de veren of dempers waren niet op). Wellicht beter leek het vanaf toen nog wat beter afgestemd op elkaar afgestemd: motor, ophanging, automaatbak.
Ook de lak van een MB is niet te vergelijken met welk ander merk ook (en hij gaat gewoon in de krasstraat).
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 jan 2023 15:56

Mercedes is, net als de andere premiummerken, echt niet meer wat het geweest is hoor. Ook de lak niet.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 jan 2023 16:05

scottpch schreef: 27 jan 2023 14:04
wasbeer2006 schreef: 27 jan 2023 12:05 Zonder turbo,s 120pk per liter dacht ik, dat is daarna niet veel meer geevenaard
Yep!
Heb jaren V-Tecjes gereden van Honda, juweeltjes van motoren...
Vraag maar aan Max, die is er ook wel content mee! ;)
zo een s2000 is verder niet angsaanjagend snel. Je moet m echt uitknijpen tussen de 6000-9000rpm ( iig in de vtec range) om t vermogen te houden. Daarmee is t echt een stukje beleving natuurlijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 27 jan 2023 19:26

En wat een geweldig geluid boven de 6000 rpm. Kippenvel. Helaas verdwijnen dit soort pareltjes. Hoogtoerige Ferrari V8’s, atmosferische zes-in-lijn van BMW. Prachtig spul was dat toch.

Ik ga morgen in twee batterijautootjes rijden, maar ik denk dat ik al weet welke het gaat worden. De BMW iX1 heeft een levertijd van een jaar. Ik ga echt niet een jaar wachten op een auto. Ik ga ‘m wel even rijden morgen, zodat ik weet wat ik laat staan. I4 vind ik onpraktisch en te duur.
De XC40 is vernieuwd met nu achterwielaandrijving en een extended range, dus een Plus met wat extra’s is wel een leuk compleet ding.
Polestar 2 krijgt nog een facelift en ook de aanpassing naar achterwielaandrijving, maar die laat ik ook schieten.
Morgen lekker dagje auto’s rijden en kijken samen met m’n vader. Ook wel weer eens leuk!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 jan 2023 19:54

Misschien de titel van dit topic veranderen “het grote BMW topic”?

Wie wordt er nou warm van zo’n VAG ellendebak? Doe mij maar een PSA frotbak, zelfde ellende maar wel meer comfort ;) ;) ;)
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 27 jan 2023 20:15

Met geen enkele van m'n Peugeots ook maar enige onverwachte kosten gehad. Nul komma nul.
Het waren ook geen bakken vol electronica.

Als ik de huidige MB reclame zie, moet ik héél hard lachen.
Wat een BS over relaxerende geuren verspreiden en dergelijke onzin, het juiste kleurtje,....

En dan maar afvragen waarom auto's zo duur geworden zijn... Dat zijn ze niet als we dezelfde comfort eisen zouden hebben als 20 jaar geleden. De zetel van m'n auto moet echt niet beter zitten dan m'n sofa. It's a goddamn car :mrgreen:

('k weet wel dat ik niet echt representatief ben).
Laatst gewijzigd door hayes op 27 jan 2023 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 jan 2023 20:18

Als we op fietsgebied dezelfde eisen zouden hebben dan waren ze ook niet zo veel duurder natuurlijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

hayes

hayes 27 jan 2023 20:23

thestudent schreef: 27 jan 2023 20:18 Als we op fietsgebied dezelfde eisen zouden hebben dan waren ze ook niet zo veel duurder natuurlijk.
Ik heb het over comfort. Over veiligheid en techniek spreek ik me niet uit, al denk ik dat de het wat te ver gaat. Alle veiligeheidsvoorzieningen maar intussen wel volop sms'en.

En ja, ik weiger ook ridicule bedragen te betalen voor die paar gram minder, voor een Dura Ace (die geen fluit beter doet dan bv Ultegra), 250-300 euro voor een zadel,... maar ik moet opletten of ik wordt er weer van beschuldigt van jaloers te zijn :lol:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 jan 2023 20:50

Haha! Precies mijn gedacht HAYES.
Ik ben redelijk merk trouw, rijd al heel mijn leven Citroën met hydropneumatische vering. Puur om het comfort! (Oh en een beetje vanwege de v6 diesel met gechipte 250pk die ik nu rijd :) )

Maar mijn droom is ooit nog een klassieke Ford mustang te vinden binnen mijn budget!!!
Ik heb al een Peugeot uit 1969 voor de leuke showritjes en het chroom en de hobby, maar een Mustang met veel broem broem zou echt geweldig zijn!
Do or don’t, there is no try

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 jan 2023 21:00

Het enige dat stuk ging aan mijn Espace was de Duitse versnellingsbak . (Heerlijke snelwegcruiser met mega ruimte voor fietsen)
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 jan 2023 21:00

Ik heb een 508 gehad en buiten dat na week 1 de vering kraakte, de kofferbak los zat, er een deel van de achterbank uitvoer en de voorstoel los zat.
Dagje garage en nooit meer iets gehad. En dat ding had het beste stuurgevoel van al mijn auto,s tot nu toe. Jammer van de slowtronic en 112PK.
Maar een dure tijd met kids naar de creche was het echt een top auto voor 250 euro per maand.

De nieuwe 508 ook weer overwogen, maar veeeeeeeel te duur. kwam op 58K uit, heel mooi, maar dan komen ook de premium merken in beeld met betere infotainment. Voor de rest is ook de nieuwe 508 top!

VAG... overpriced mijn passat heeft 3 maanden in de garage gestaan in een half jaar tijd, bleef kraken, niet normaal! Het dak werd gewoon niet stil, het dashboard ook niet en dat voor een auto van 48K...... best een mooie sedan in de goede uitvoering. Maar in het harde leer zwete ik 10 maanden per jaar in de V60 2 maanden......

BMW blijft mijn voorkeur vanwege de aandrijflijn en onderstel ik zou echt graag een 340i of 440i oid willen hebben. Ik blijf zo lang mogelijk aan de brandstof.
Een i4 is echt een goede EV en leuk voor een EV. Maar na een dagje miste ik al de fun, hard gaat het, ook nog wel hard een hoek om. Maar het blijft een metro.....
Echt een super EV hoor, begrijp me niet verkeerd, maar de emotie is toch ver te zoeken.....

Audi.... als het niet "moet" soms is het in de lease de beste keuze, ga ik het nooit rijden, ook die kraken en hebben veel bijgeluiden en een youtuber auto.
A6 van mijn broertje kraakt ook zeker met dit weer en zo steriel van binnen.

Mercedes is echt heel mooi, maar de reeds genoemde reden weerhield me van een nieuwe C klasse combo in metallic rood met zwarte accenten. En een volvo komt toch het dichts bij Mercedes in de buurt qua comfort en kwaliteit en die heeft nog die "knop" waarbij ie dicht bij een BMW komt qua rijden.

Plaats reactie