Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Velofollies 2023

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 jan 2023 10:06

Koga was er dus met de nieuwe Kinsei zoals ik begrijp.

Wat vonden jullie ervan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 jan 2023 10:34

leon1 schreef: 23 jan 2023 09:09 Geen Look gezien dus?
Look was niet aanwezig (en Time ook niet).
Ach, ik zeg ook maar wat

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 23 jan 2023 10:47

Dank. Jammer wel. Helemaal als je een nieuw model in de markt hebt gezet. Dan wil je toch wat 'exposure' zou je zeggen.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 jan 2023 10:55

Ik heb marketing gestudeerd, maar heb me nooit met fietsmarketing bezig gehouden, dus ken daar geen enkel cijfer van. Als ik echt nu van afstand zou moeten bedenken hoe ik een nieuw model in de markt zou moeten zetten zou ik 2 sporen volgen. Algemene naamsbekendheid, door aanwezigheid in worldtour. Model promotie door het model voor alle online testers , testsites en wielerbladen, beschikbaar te stellen voor een test en een artikel daarover. Een beurs is voor de branches waar ik wel wat verstand van heb alleen nog maar een vehicle om te netwerken. En juist dat zullen veel fietsenmerken veel liever via bijvoorbeeld dealerdagen of persoonlijke bezoeken in willen vullen. Fietsenbeurs is in mijn ogen vooral leuk uitje voor fietsers en nut voor fietsmerken denk ik heeel heeel beperkt. Zeker voor die merken, zoals Look die in een hele kleine nichemarkt opereren. (geen stads/elektrische/vouw enz fietsen).
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jan 2023 14:54

Ik zie in mijn branche beurzen ook terug lopen.
Vind ik het leuk? Nee, absoluut niet.
Snap ik het? Zeker wel, wij maken ook de keuze om hier en daar te schrappen en meer specifieke klantendagen op het bedrijf te gaan realiseren.
Less is bore

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 jan 2023 15:17

Zeker in een markt, waarin de beurzen bezocht worden door de consumenten, die indirect afnemer zijn. Tenminste voor vrijwel alle merken uitgezonderd Canyon. Zou ik mijn marketingbudget heel anders inzetten als ik fietsen (of kleding of helmen of schoenen) aan de man zou moeten brengen. En dat zie je nu dus ook gebeuren. Bij Motorfietsen zie je dat ook al langer, vakbladen, dealerevents en presentatie van nieuwe modellen aan pers, importeurs en grote dealers, tijdens events op prachtige locaties. En dan de eindafnemers beinvloeden, door sponsoring van topcoureurs in alle disciplines, maar ook bijvoorbeeld influencers en events. Denk dat dit model ook meer en meer het model binnen de fietsenbranche zal gaan worden. Beurzen zijn te vluchtig en het effect is echt heel lastig meetbaar en dat maakt het ook lastig om er budget voor overeind te houden. Voor mijn bedrijf in ieder geval geen beurzen meer, terwijl we daar in het verleden tonnen (als in meer dan een miljoen) aan uitgaven.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jan 2023 15:19

Wij schrappen dit jaar ruim 300K aan beurskosten.
Less is bore

Sergov
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 nov 2021 19:04

Sergov 26 feb 2023 12:57

thestudent schreef: 23 jan 2023 10:06 Koga was er dus met de nieuwe Kinsei zoals ik begrijp.

Wat vonden jullie ervan.
Ik vond hem persoonlijk echt verschrikkelijk lelijk.

Plaats reactie