Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Limburg 200 - Gravel (en MTB)

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 19 jan 2023 12:04

Mooi initiatief! https://limburg200.com/

Ik vraag me af of de gravel echte gravel (zoals bijvoorbeeld Veluwe) is, of wat meer de MTB kant op gaat (lastige afdalingen, single tracks en veel stuiteren). Ik heb vooralsnog weinig ervaring met Limburgs gravel maar regelmatig gehoord dat het wel erg mooi moet zijn. Klimmen heb ik geen moeite mee, maar bijvoorbeeld de honkebonken gravelpaden en technische afdalingen in de Ardennen vind ik niets met gravel te maken hebben :)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 19 jan 2023 12:07

Ze zeggen dat er voor gravel een nieuwe route is aangelegd (waarbij ik mij wel afvraag of er echt een route is aangelegd). Dus ik denk dat er wel specifiek voor gravel is gekeken.
Mijn Strava

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 19 jan 2023 12:24

Er is (nog) niks aangelegd. Wordt ook niet gedaan.
Er worden 2 routes gemaakt die over bestaande wegen/paden gaan.
Waarbij de mtb route natuurlijk de technische route is.
In Limburg zijn eigenlijk de bestaande mtb routes nog van de oude stempel. (Brunssumerhei en Epen/vijlen daargelaten),dus ideaal voor gravel.
Verwacht geen aangeharkt tuinpad, soms wat lastigere stukken met grovere vuursteen, maar over algemeen goedrollende bredere gravelpaden.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 jan 2023 15:48

Ik heb een keer een gravel tocht gedaan in zuidlimburg.
Dat was 90% de Bart Brentjes challenge van 10 jaar terug.

En daar zitten best wel afdalingen tussen die voor de race gravel rijder wat heftig zijn.
Met name als je in die geulen terrecht komt is dat met een smal stuur best lastig uitsturen.

Maar zeker leuk!