Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Verschil 4IIII Precision 3 en Elite Suito

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 jan 2023 20:56

Logic schreef: 24 jan 2023 20:27
1094 schreef: 24 jan 2023 18:10 Misschien kan je beter elite niet meer serieus nemen dan
Heb ooit eens een ritje gedaan in NYC, tijdens de rit een kalibratie gestart... dat liep mis, de weerstand bleef maar toenemen totdat ik de pedalen niet meer rond kreeg. Dan maar de kalibratie gestaakt en terug op het parcours, trapte ik tot 2000 watt met de vingers in de neus. Ik vloog over het parcours. :shock: :lol:
Voor ik het zelf kon fixen werd ik door Zwift automatisch gekickt, continu 2000 watt trappen doet alarmbellen rinkelen blijkbaar. Om maar te zeggen, een wedstrijd kan je serieus noemen in een gecontroleerde omgeving. Maar bij het plebs kan je een foute kalibratie of opzettelijke manipulatie nooit uitsluiten, en dat kan je moeilijk serieus noemen... afijn, je denkt er het jouwe van natuurlijk.
:winkthumb:
Blijkbaar niet bekend met zwiftpower.

Ik rij zelf amper wedstrijden en zal ongetwijfeld mensen met verkeerde waardes rijden, maar zo zwart/wit als jij het stelt zal het niet zijn. Buiten rijden er ook genoeg rond met slecht gekalibreerde powermeters. Vooral naar je eigen waardes kijken.

Logic
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2019 16:31

Logic 25 jan 2023 09:39

NuitKor schreef: 24 jan 2023 20:56 Blijkbaar niet bekend met zwiftpower.

Ik rij zelf amper wedstrijden en zal ongetwijfeld mensen met verkeerde waardes rijden, maar zo zwart/wit als jij het stelt zal het niet zijn. Buiten rijden er ook genoeg rond met slecht gekalibreerde powermeters. Vooral naar je eigen waardes kijken.
Beste vrienden van de Fiets, sorry voor de kritische noot. Jij en ik op de baan is toch nog wat anders dan op Zwift.
Ik gebruik Zwift (met veel plezier momenteel in de winter) en ik heb een Zwiftpower profiel. Maar ik zie niet in wat dat er toe doet, Zwiftpower geeft meer informatie maar draagt niets bij tot de discussie en kan een slecht gekalibreerde powermeter er niet tussenuit halen (het probleem met de Elite rollen is een te lage meeting, wat alles behalve prestatiebevorderend is).

Een slecht gekalibreerde powermeter is in het echte leven jouw probleem (en zelfs niet echt een probleem, want nog steeds een bruikbare referentie). Op Zwift beïnvloed het rechtstreeks jouw prestaties en dus de wedstrijden. Ik had gelezen dat de echte Zwift wedstrijden meerdere data controlepunten hadden, zowel een gewichtsmeeting, hartslagmeter uiteraard en data van 2 powermeters. De dagdagelijkse wedstrijdjes daarentegen, moet en kan je daarom niet te serieus nemen.

1094
Forum-lid
Berichten: 1590
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 25 jan 2023 11:46

Zwiftpower zorgt er voor dat je in de juiste categorie rijdt en niet in een te lage waardoor je te makkelijk wint.

Als je zelf met een slecht gekalibreerde trainer rond rijdt die te lage waarden geeft dan rij je in een lagere categorie die ook beter bij die waarden past. Dat is dan het probleem van je trainer en niet van zwift.

Als je denkt dat je verliest omdat je trainer niet goed is gekalibreerd of iets anders dan moet je hier iets aan doen (nieuwe trainer kopen?). De kans is echter groter dat er gewoon iemand is die harder fietst dan jij

Logic
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2019 16:31

Logic 26 jan 2023 13:04

Vanzelfsprekend gebruik ik de Rotor 2inPower data nu ook op de rollen/Zwift. Maar het mag toch worden gezegd dat de Elite rollen -out of the box- vaak 15 tot 20% durven afwijken, wat enorm veel is. Als je maar 200 watt kan trappen zal het je worst wezen natuurlijk.

Plaats reactie