Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Files verwijderen uit Garmin

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 jan 2023 16:05

In mijn Garmin 1030 stapelen de routes zich op.
Ik heb diverse synchronisaties lopen van Strava, Garmin Connect, Komoot.
Als ik een route ergens in verwijder komt hij vaak vanzelf terug, waardoor een onoverzichtelijke lijst ontstaat en het geheugen van de Garmin mogelijk volloopt.
Ik vind het geen probleem om routes (in gpx formaat) extern te bewaren in (voor mij) overzichtelijke mapjes.
Voor vakanties vind ik het prettig ergens een mapje te hebben met interessante routes.
Hoe bewaren jullie routes op een overzichtelijke manier en houden jullie de GPS redelijk leeg?
Niet zijken maar reiden !

microkid
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 mar 2022 16:44

microkid 16 jan 2023 16:30

De routes kunnen zich niet opstapelen, aangezien de 1030 een limiet van 100 routes heeft. Kan je dus aangeven wat er dan wel vol loopt volgens jou? Hoeveel ruimte heb je nog over?

abdr
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 16 jan 2023 16:38

Bij mijn Garmin 530 bots ik regelmatig op de maximum limiet van het aantal routes dat het toestel aankan. Je krijgt dan op geen manier nieuwe routes op het toestel . Ik los het als volgt op: routes op Garmin sorteren op "nieuwste eerst" ipv "dichtbij" en af en toe oude routes verwijderen. Nieuwe routes voeg ik alleen toe via Komoot, zelfs als ze van een andere site komen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jan 2023 22:02

pino schreef: 16 jan 2023 16:05 In mijn Garmin 1030 stapelen de routes zich op.
Ik heb diverse synchronisaties lopen van Strava, Garmin Connect, Komoot.
Als ik een route ergens in verwijder komt hij vaak vanzelf terug, waardoor een onoverzichtelijke lijst ontstaat en het geheugen van de Garmin mogelijk volloopt.
Ik vind het geen probleem om routes (in gpx formaat) extern te bewaren in (voor mij) overzichtelijke mapjes.
Voor vakanties vind ik het prettig ergens een mapje te hebben met interessante routes.
Hoe bewaren jullie routes op een overzichtelijke manier en houden jullie de GPS redelijk leeg?
Routes en gereden ritten staan bij mij in de cloud,zo kan je er altijd bij en op de Garmin eventueel weer zetten.
Bijlagen
A4CD5DFD-F135-4C11-95BD-6513E85C3139.png
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie