Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mar 2023 12:21

Dat dus. Matje was in de Tirreno vooral aan het trainen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mar 2023 12:29

lugosi schreef: 19 mar 2023 08:30 3.5km
3.25% stijging gemiddeld
7% max stijging

Voor mij ook pittig, voor profrenners betekent het alleen wat omdat ze er zo snel oprijden denk ik.
Ik heb deze ook enkele keren opgereden.
Ik vond het vooral een toffe helling omdat je weet dat de profs dubbel zo hard gaan en het de finale helling in Milaan San Remo is.
De Poggio, als deze in het begin van een koers zou liggen zou geen mens over praten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mar 2023 14:12

evilhomer schreef: 19 mar 2023 10:35
fiedoo schreef: 19 mar 2023 08:49 Ook vergeten zeker welke belabberde indruk mathieu nog maakte in de Tirreno? Niemand die ook maar enigzins de versnelling die matthieu nog uit de mouw schudde verwachtte.
Denk je dat nu werkelijk?
Een sprint aantrekken na een vlakke rit van 180 KMS ga jij dus vergelijken met een spurt van 3 KMS bergop na 300 KMS en dan nog pogacar en van Aert te plaatse laten?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mar 2023 14:48

Lcsmet schreef: 19 mar 2023 12:29 De Poggio, als deze in het begin van een koers zou liggen zou geen mens over praten.
Klopt. Ik heb meermaals de GF Milaan San Remo gereden. Net als vroeger zat dat in de begin jaren ook de Poggio niet in.
Meermaals alleen de Cipressa en Poggio gereden terwijl ik wal wat zwaarder en ouder was en voor iedere getrainde wielertoerist
is dit gewoon genieten maar naar zo'n koers (gister de op 1 na snelste MS) is het toch een ander paar mouwen.
Ik vergelijk het altijd met de Brienenoord. Knal ik zo op maar als ik een rondje Zeeland (+200) ben wezen doe voelt het ineens als een klim :mrgreen:

Overigens schijnt dat geweldige bakkertje op de top van de Poggio weg te zijn :cry:

Voor wie vanmiddag (al of niet na zelf gefietst te hebben) wil genieten van koers is er zo de Cholet-Pays de La Loire. Live op Eurosport
Deze koers is onderdeel van Coupe de France. Leuke serie van een kleine 20 wedstrijden met onder meer Parijs-Camenbert, GP Denain (mini Parijs-Roubaix)m Tro Bro Leon (strade biance),

Gister was er ook een koers in deze serie namelijk Classic Loire-Atlantique. Uiteraard qua belangstelling volledig overvleugeld door La Primavera.
Winnaar was Alex Zingle en Maikel Zijlaard werd netjes derde. Dat laatste geeft aan dat de ploeg van Cancellara gister op twee fronten actief was! Mooi, gaan ze snel veel ervaring opdoen!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 mar 2023 17:51

mao schreef: 19 mar 2023 08:48
Tja veel keus heb je niet als je wilt koersen om te winnen, ipv niet te willen verliezen..
Ga je er niet achteraan dan verlies je sowieso, of je gokt dat een andere het doet ( ben je afhankelijk van een andere)q
Je weet ook niet hoe goed vd Poel is op dat moment, voor het zelfde geld rij je hem uit het wiel… :D
Het is zoals Plugge zegt; het gaat altijd zo, je wist dat het zo ging gebeuren, je wist dat het daar ging gebeuren, je wist wanneer het ging gebeuren en je wist dat dat een effect zou hebben op je verdere prestatie.
Dus....kiezen tussen Pogi of VdP, als ik Wout was ik zou het weten....

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 mar 2023 08:12

Net of MvdP dit altijd doet.
AGR heeft hij zelf dicht gereden (met of zonder hulp van de organisatie ;) )
Strade Bianchi heeft hij zelf de aanzet gegeven tot de beslissende kopgroep en daarna alleen weggereden.
RVV 1 reed hij weg op de stationsberg en moest van Aert achtervolgen en was erbij op de Taaienberg.
RVV 2 moest hij alleen in de achtervolging op Pogi en was bijna hij bijna gelost op de Paterberg.

Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd begrijpen wat Plugge bedoelt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 mar 2023 10:40

Hij kan altijd nog even die laatste klap erop geven.
Soms is die niet lang genoeg en red ie het niet, maar veel ook wel.

Maar als tegenstander, wat moet je? VA houd hem niet bij in zo,n sprint heuvel op.
Pogi heeft gewoon te weinig absoluut vermogen, Pidcock ook.
Dus wat wil je doen als ie er niet af ligt 300meter voor de top?

Wat Pogi deed is het enige wat kan slagen, heel vroeg heel hard en hopen dat ie net een mindere dag heeft.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 20 mar 2023 11:01

VdPoel in topvorm op deze aankomst is gewoon de beste, punt. Tactisch deed ie ook nog eens alles goed en dan is er voor de rest niks meer aan te doen. Geweldige overwinning, ben benieuwd of ie dit niveau een maand weet vast te houden. Aankomende vrijdag de volgende clash met Pogacar, vAert en vdPoel in de E3, vet!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 mar 2023 11:16

In pittige weersomstandigheden waarschijnlijk ook nog. Het dilemma zelf fietsen of vanaf het begin kijken zal ik geen last van hebben denk ik.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 20 mar 2023 11:19

Woensdag en donderdag staat ook nog Brugge - De Panne op de kalender. Het weer zal de koers in de polders loodzwaar maken.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 mar 2023 13:21

Vandaag de ronde van Catalonie met roglic en remco. Te zien live op eurosport. Misschien ook interessant voor degenen die in het vakantietopic info vroegen over de steek rondom GIRONA. Vandaag heen en terug vanuit san feluy de guixols, costa brava.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 20 mar 2023 14:07

Ik denk dat Plugge vooral Van Der Poel wat probeert te prikkelen in de hoop dat Van Der Poel daar de volgende koers wat meer mee bezig is. We hebben nog wel eens gezien dat een geprikkelde Van Der Poel in vorm zichzelf helemaal om zeep kan rijden door iets te heldhaftig te willen koersen.
Daarbovenop: het is nu ook niet dat Van Der Poel al fluitend in het wiel van Van Aert zat hé... Voor mij was dit weer klassiek Van Der Poel in topvorm: ergens vindt hij dan op dat beslissend moment dat procentje energie waarmee hij het verschil kan maken. Lijkt mij dan een combinatie van net iets dieper durven gaan én net iets meer winnaarsmentaliteit. Die 2 dingen kunnen perfect het gevolg zijn van het "vandaag kan ik iedereen aan"-gevoel dat vaak resulteert uit een verschil in "vorm van de dag".

Plaats reactie