Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 26 mar 2023 20:52

De geschiedenis herhaalt zich altijd weer. ;)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 mar 2023 21:36

Ja maar deze was er eentje van pure teamgeest en vriendschap!

Al die ander voorbeelden ging een strijd aan vooraf die niet heel vriendelijk was.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

hayes

hayes 26 mar 2023 21:43

Lcsmet schreef: 26 mar 2023 19:57
daniel1975 schreef: 26 mar 2023 19:42
kxlight schreef: 26 mar 2023 14:18 Chique van Roglic om Evenepoel zijn momentje te gunnen vandaag 😉
Deze is echt ook wel chique
Op zich komen de meeste renners wel overeen.
Dat het er tijdens de wedstrijd soms hard aan toegaat is niet meer dan normaal.
De media echte spelen heel dikwijls een vuil spel. Alles voor de kliks, verkoop van kranten en kijkcijfers.
Elk akkefietje uitvergroten, elke uitspraak die verkeerd kan geïnterpreteerd worden interpreteren ze dan ook verkeerd.
Polariseren, niet enkel in de sport trouwens, lijkt wel hun verkoopmodel geworden te zijn.
Exact.
En helaas gaan heel wat supporters (ook hier) er in mee.
Ik heb nooit gesnapt dat als je voor renner A supportert je sowieso renner B moet 'haten'.

Media, zeker online, gaat over lezers en klikkers. De ene al meer dan de andere natuurlijk *kuch* hln.be *kuch*
Als je dat niet ziet, wil je het niet zien.
Als zelfs kranten online titels beginnen gebruiken als. 'Maar je gelooft nooit wat dan gebeurt...', dan weet je het wel.

Over de zege van Laporte. Ik gun het hem wel. En ik snap Van Aert ook. Nu zal Laporte zich nog meer leeg rijden in dienst. Ik denk dat Wout aan het afvinken is. Of hij nu 1, 2 of 4 keer GW wint, kan hem niet zo veel schelen. Het gevoel dat hij eigenlijk kon/ging winnen is hem evenveel waard. Als z'n carrière morgen eindigt, is het al een palmares om binnen 10 jaar met voldoening op terg te blikken.

Ik vind hier niets vervelend of verdacht aan. Ik hou ook van de nieuwe generatie renners die zich niet laten zeggen hoe ze moeten koersen, hoe ze omgaan met concurrenten,... Levert heerlijke races op.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 mar 2023 23:51

Ik vond vandaag een aanfluiting! Ik heb heel veel respect voor van Aert en vooral op de wijze waarop hij aanging en alsnog de zege aan zijn ploegmakker gunde.
Maar als je als wielerliefhebber op de bank zit met dit afschuwelijke weer en je verwacht een mooie koers is di toch ech wel een anticlimax!
50 km voor het einde al weten dat er een 1-2tje komt is niet waarom ik koers volg!

Op zich heel leuk maar 1 x is wel genoeg hoor…
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 27 mar 2023 00:17

Dan moet je zeken geen F1 van het jaar gaan volgen,….

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2023 00:58

Van Aert moet just niks! 🙄😁
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 27 mar 2023 04:54

lugosi schreef: 26 mar 2023 14:52 De schaamte lijkt bij Roglic wel de overhand gehaald te hebben vandaag. Dan toch effect door het misbaar van Remco gisteren.
Op de voorlaatste beklimming had Roglic het wel even moeilijk; jammer dat de klim zo kort was.
Zoveelste kinderachtige post. Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2023 07:28

mao schreef: 27 mar 2023 00:17 Dan moet je zeken geen F1 van het jaar gaan volgen,….
Dat gaat echt nog een keer leuke tv opleveren hoor. Perez is nu al begonnen met spelletjes spelen en voor eigen gewin gaan.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2023 08:19

El Pistolero schreef: 27 mar 2023 04:54
lugosi schreef: 26 mar 2023 14:52 De schaamte lijkt bij Roglic wel de overhand gehaald te hebben vandaag. Dan toch effect door het misbaar van Remco gisteren.
Op de voorlaatste beklimming had Roglic het wel even moeilijk; jammer dat de klim zo kort was.
Zoveelste kinderachtige post. Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?
Roglic veegt nonchalant wat kruimels van de tafel en Remco vliegt erop af als een hongerige, jonge hond. Ik vond het wel amusant :mrgreen: .

Maar dit was slechts het voorgerechtje. Wie straks bij het hoofdgerecht de baas is aan tafel moet nog blijken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 mar 2023 08:42

Enzzo schreef: 26 mar 2023 23:51 Ik vond vandaag een aanfluiting! Ik heb heel veel respect voor van Aert en vooral op de wijze waarop hij aanging en alsnog de zege aan zijn ploegmakker gunde.
Maar als je als wielerliefhebber op de bank zit met dit afschuwelijke weer en je verwacht een mooie koers is di toch ech wel een anticlimax!
50 km voor het einde al weten dat er een 1-2tje komt is niet waarom ik koers volg!

Op zich heel leuk maar 1 x is wel genoeg hoor…
Ja ik gun het La Porte. Was al fan van hem voor hij bij Jumbo reed
Ja van Aert is een groot kampioen en volgens mij een prima mens
Ja van Aert moet niks
Ja de Jumbo's hebben als geen ander team de I uit team weten te halen
NEE! Als neutrale wielerfan vond ik dit helemaal niks

En stel je nu voor dat zondag een kopgroep ontstaat met La Porte en die wint ook de Ronde?
Een etappe in de Tour/Giro/etc aan een ploegmaat geven ok maar een grote vis als Gent-Wevelgem?
Als van Aert komende twee zondagen weet te winnen blijkt het een goede investering te zijn zeker als La Porte daar een bijdrage aan geleverd heeft.
Staat hij met Pasen nog steeds zonder monument zal dit cadeau toch wat minder zoet gaan smaken.

Overigens mag (hij moet niks) van Aert zondag de Ronde winnen maar graag zonder hand in hand met een ploeggenoot die ook de handen omhoog steekt!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2023 09:06

Wout persoonlijk mag van mij de Ronde of P-R pakken maar wat Jumbo betreft ben ik blij als we straks via de Ardennen naar de Giro gaan, waar ze hopelijk wat meer weerstand krijgen.

MSR, Strade Bianche, Parijs-Nice en Brugge-de Panne rijden ze podium. De rest van de World Tour wedstrijden vanaf de Omloop winnen ze. Het wordt een beetje afgezaagd allemaal.

Kijk je naar de anderen winnaars, dan zijn dat hele grote meneren. Wat dat betreft zit je als knecht/schaduwkopman bij Jumbo prima.
Campagnolo Ultra Dork

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2023 09:23

Enzzo schreef: 26 mar 2023 23:51 Ik vond vandaag een aanfluiting! Ik heb heel veel respect voor van Aert en vooral op de wijze waarop hij aanging en alsnog de zege aan zijn ploegmakker gunde.
Maar als je als wielerliefhebber op de bank zit met dit afschuwelijke weer en je verwacht een mooie koers is di toch ech wel een anticlimax!
50 km voor het einde al weten dat er een 1-2tje komt is niet waarom ik koers volg!

Op zich heel leuk maar 1 x is wel genoeg hoor…
Dit dus. Maar als ik alle commentaren en nieuws lees is iedereen laaiend enthousiast.... Vraag mij nog steeds af waarom ik eigenlijk heb zitten kijken...(oh ja, hopende dat ze worden teruggepakt - al was die hoop op 20km voor de streep ook al vervlogen).

Je zal maar 1000 euro op een overwinning van Van Aert hebben gezet.... En dan krijg je (in mijn ogen) competitievervalsing. En ja, dat zie je in F1 ook (ook 'not done').
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie