Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

hayes

hayes 25 mar 2023 19:49

Ernie C. schreef: 25 mar 2023 17:58 Remco eindigde bij twee sprints voor Roglic. Als Roglic had meegereden had hij dus in theorie 4 seconden ingeleverd vandaag.

En dan reken je nog buiten de kans dat Remco kan demarreren achter de rug van Roglic. Werkelijk geen enkel tactisch voordeel te behalen met meerijden dus.
Dat weet jij alhoewel de sprints in compleet andere omstandigheden gereden werden?
Sowieso weer een leuke race gezien. Niet dankzij Roglic :mrgreen:
En misschien heeft Remco dat wel nodig. Een gefrustreerde Remco is een gevaarlijke Remco.

En hij moet morgen nog recht blijven natuurlijk want anders wint dat verwend joch nog.
Dat joch is trouwens wereldkampioen, winnaar van een monument én ronde winnaar op z'n 23ste. :D
Achteraf ook gezegd dat hij niet boos is op Roglic, maar dat lezen we weer quasi nergens. Kwestie van framing of zo...
Laatst gewijzigd door hayes op 25 mar 2023 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 mar 2023 19:52

Daarom zeg ik: in theorie.
lugosi schreef: 25 mar 2023 19:37
daniel1975 schreef: 25 mar 2023 18:51
Ja maar dat past niet in de framing van Roglic zoals dit graag geschetst wordt om Remco te profileren ;-)

Ik blijf erbij: Remco kreeg een lesje slim koersen.
Roglic zijn profilering als profiteur ligt al vast van lang voor dat Remco profrenner was dus die ballon gaat niet op. Hij geraakt er nooit meer vanaf en als de giro zo gaat verlopen dan zal dat het enige zijn dat er ooit nog gaat herinnerd worden van hem. (samen met zijn valpartijen natuurlijk).

Remco hoeft niet geprofileerd te worden via een pseudo-kampioen, zijn palmares (en vooral de manier waarop) op zijn 22 spreken boekdelen.
Ik denk toch dat hij vooral herinnerd zal worden vanwege zijn palmares en zijn verleden als skispringer.
Behalve in België dan. Daar wordt eenieder die een Belg verslaat in een belangrijke koers herinnerd aan een vergezocht negatief beeld. Dat zegt meer over een select groepje "fans" in dat land vrees ik.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2023 19:56

Mwa…..dat vallen plakt inmiddels ook wel net zo sterk aan Roglic als bij Gesink ;-)
Less is bore

hayes

hayes 25 mar 2023 20:01

Het is een boutade hé. Nogmaals, ik kan Roglic wel appreciëren.
Maar ik heb het nog iets meer voor de branie van Remco.

Gisteren All In uitgekeken op Amazon Prime. Bij z'n val in de Vuelta 2022 (compleet z'n eigen doen) zie je ook de berusting in de ploegauto. Een blik van 'Niet nog eens...'.

Wordt leuk morgen, een Flandrien Gent-Wevelgem en een spannende rit in Spanje.

i-mac

i-mac 25 mar 2023 20:02

Ernie C. schreef: 25 mar 2023 19:52 Ik denk toch dat hij vooral herinnerd zal worden vanwege zijn palmares en zijn verleden als skispringer.
Behalve in België dan. Daar wordt eenieder die een Belg verslaat in een belangrijke koers herinnerd aan een vergezocht negatief beeld. Dat zegt meer over een select groepje "fans" in dat land vrees ik.
Sorry hoor, maar zever ... gezever. Dat er een groep landgenoten er zo over denkt, dat kan waar zijn. Maar ik krijg het vliegend schijt van dat veralgemenen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 mar 2023 20:19

Het veralgemenen van een select groepje is dan weer een hobby op zich ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 mar 2023 20:23

En natuurlijk is Roglic niet de meest attractieve renner maar dat ligt ook helemaal niet binnen zijn mogelijkheden. Zou hij zijn hele carrière attractiever gekoersd hebben, dan zou het zo'n renner zijn die vooral als gemiddeld met een oog voor de verkeerde ontsnapping herinnerd worden.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 mar 2023 20:39

Ernie C. schreef: 25 mar 2023 20:23 En natuurlijk is Roglic niet de meest attractieve renner maar dat ligt ook helemaal niet binnen zijn mogelijkheden. Zou hij zijn hele carrière attractiever gekoersd hebben, dan zou het zo'n renner zijn die vooral als gemiddeld met een oog voor de verkeerde ontsnapping herinnerd worden.
Beter dat sommigen hier geen koers meer kijken, blijkbaar is enkel de uitslag belangrijk. Deze vind je na de koers ook op het web of in de krant. Zielig rennertje die roglic, ondanks zijn erelijst vind ik het zeker geen kampioen of anders een heel klein kampioentje. Gisteren in de E3 dat zijn kampioenen., daarvoor kijkt n mens naar de koers.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hayes

hayes 25 mar 2023 20:39


lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 mar 2023 20:46

V077 schreef: 25 mar 2023 19:41 Frustratie van WK 2020 zit diep blijkbaar
Remco kwam in 2020 zwaar ten val in Lombardije en reed geen WK. :roll:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 mar 2023 20:53

Ernie C. schreef: 25 mar 2023 19:52 Daarom zeg ik: in theorie.
lugosi schreef: 25 mar 2023 19:37
daniel1975 schreef: 25 mar 2023 18:51
Ja maar dat past niet in de framing van Roglic zoals dit graag geschetst wordt om Remco te profileren ;-)

Ik blijf erbij: Remco kreeg een lesje slim koersen.
Roglic zijn profilering als profiteur ligt al vast van lang voor dat Remco profrenner was dus die ballon gaat niet op. Hij geraakt er nooit meer vanaf en als de giro zo gaat verlopen dan zal dat het enige zijn dat er ooit nog gaat herinnerd worden van hem. (samen met zijn valpartijen natuurlijk).

Remco hoeft niet geprofileerd te worden via een pseudo-kampioen, zijn palmares (en vooral de manier waarop) op zijn 22 spreken boekdelen.
Ik denk toch dat hij vooral herinnerd zal worden vanwege zijn palmares en zijn verleden als skispringer.
Behalve in België dan. Daar wordt eenieder die een Belg verslaat in een belangrijke koers herinnerd aan een vergezocht negatief beeld. Dat zegt meer over een select groepje "fans" in dat land vrees ik.
Al zou roglic al 20 generaties Belg zijn en Remco een rasechte chinees dan zou ik nog 20 keer meer fan zijn van Remco. Blijkbaar is een identiteitskaart hier de voornaamste reden om supporter te zijn van een renner en dat projecteren diezelfde personen dan op een ander. 🥴😬🙄
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 mar 2023 20:59

lugosi schreef: 25 mar 2023 20:46
V077 schreef: 25 mar 2023 19:41 Frustratie van WK 2020 zit diep blijkbaar
Remco kwam in 2020 zwaar ten val in Lombardije en reed geen WK. :roll:
Ik denk dat hier de tweede plek van van Aert mee bedoeld wordt.

Plaats reactie