Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 mar 2023 06:08

JPAR schreef: 24 mar 2023 22:57 Wat is daar nou het probleem? Ik geef hem groot gelijk. Hij hoeft niet. Evenepoel wel. Dus dan is het toch logisch dat hij wacht? Zijn doel is de Giro en alles wat hij verder mee kan pakken is leuk. Zijn toch zoveel klassementsrijders die zo rijden. Zou Evenepoel het anders doen als de situatie omgekeerd was?
Uiteraard. Evenpoel behoort tot dat kransje renners (zoals Pogi, VdP, etc) die graag koersen ongeacht dat dit efficiënt is of niet. Een zegen voor de kijker. Roglic is zowat het omgekeerde hiervan, zijn goed recht natuurlijk. Ook mijn goed recht om de attractiever koersende renners te verkiezen boven types als Roglic.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2023 07:45

Hoeveel initiatief heeft bijv Thomas genomen in de tour? Die is in mijn gedachten ook altijd en groupe de berg op gereden en dan het laatste stukje op zijn eindschot (bonus)seconden sprokkelen tov Dumoulin. Toch is het voor mij een volwaardige tourzege hoor.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 25 mar 2023 07:50

tom de groot schreef: 24 mar 2023 23:14
thestudent schreef: 24 mar 2023 21:46 Maar hoe veel watts heeft de illegaal bijgesmeerde ketting hem gescheeld in de finale
Niks lijkt me. Eerder vervelend voor de sponsor dynamic bikecare. Blijkbaar blijft het spul niet zo lang zitten ;).
Interview bij Sporza gaf WvA aan dat er problemen waren met het versnellingsapparaat (SRAM).
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2023 07:56

Onmogelijk!!
Ze zijn van Shimano overgestapt naar SRAM omdat het beter was ;-)

“Richard Plugge, algemeen directeur van Team Jumbo-Visma, vult aan: “Om op het allerhoogste niveau te kunnen presteren, moeten alle factoren optimaal zijn. Op materiaalvlak zijn we toe aan de volgende stap in onze ontwikkeling. Samen met SRAM kunnen we deze stap zetten.”
Less is bore

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 mar 2023 07:58

thestudent schreef: 24 mar 2023 21:46 Maar hoe veel watts heeft de illegaal bijgesmeerde ketting hem gescheeld in de finale
Weer een typisch staaltje uci, doe wat met die regel, of schrap m. Maar niet dit vage gedoe

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 mar 2023 08:05

Het wordt straks nog F1.
Paar km voor de finish speciaal smeermiddel met minder weerstand.

Als advies aan jumbo zou ik de sram kettingen even inrijden en dan goed waren een sram ketting is zeer slijtvast maar staat niet bekend om weinig weerstand.
En dat schijnt toch een watt of 2 a 3 te schelen tov een shimano.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 mar 2023 08:24

dat eventjes ketting smeren zou dat nu echt een verschil maken? Wat wel zou kunnen is dat wout eventjes op adem heeft kunnen komen omdat hij zich liet "slepen" door de volgwagen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 mar 2023 08:32

Haha een droog lopende ketting scheelt wel nog een paar Watts. En natuurlijk er was niks mis met de afstelling. Wout had wel van fiets mogen wisselen, of de ketting naast de weg mogen smeren.

Die regels zijn er trouwens nog niet zo lang. Die zijn er vooral om de vingers van de mechanieker te beschermen als ie met 50km/h uit het raampje hangt dicht bij scherpe spaken. En omdat er vroeger wel eens renners lang aan de auto hingen met een probleem aan zadel of rem.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

i-mac

i-mac 25 mar 2023 10:10

Wout blijft gewoon zijn eerlijkheid zelf, ook na een gewonnen koers.

De aanvalslust van die mannen, dat is een plezier om naar te kijken. Ze verdienen alle 3 om te winnen.



https://www.hln.be/wielrennen/ondanks-z ... ~a3bdddb2/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 mar 2023 10:35

lugosi schreef: 25 mar 2023 06:08
JPAR schreef: 24 mar 2023 22:57 Wat is daar nou het probleem? Ik geef hem groot gelijk. Hij hoeft niet. Evenepoel wel. Dus dan is het toch logisch dat hij wacht? Zijn doel is de Giro en alles wat hij verder mee kan pakken is leuk. Zijn toch zoveel klassementsrijders die zo rijden. Zou Evenepoel het anders doen als de situatie omgekeerd was?
Uiteraard. Evenpoel behoort tot dat kransje renners (zoals Pogi, VdP, etc) die graag koersen ongeacht dat dit efficiënt is of niet. Een zegen voor de kijker. Roglic is zowat het omgekeerde hiervan, zijn goed recht natuurlijk. Ook mijn goed recht om de attractiever koersende renners te verkiezen boven types als Roglic.
Maar dat verkies ik ook. Maar als daardoor een ander wint kun je dat diegene niet kwalijk nemen. Wout won gisteren ook. Hij gaf zelf aan dat hij niet de sterkste was en toch gewonnen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 mar 2023 14:09

Roglic doet inderdaad precies wat hij moet doen. Laat Remco daar maar wat van leren! Want als ze echt zo aan elkaar gewaagd zijn als het er nu uitziet, dan zou het in de Giro wel eens een tactisch schaakspel kunnen worden, en daarbij dreigt Remco met zijn jeugdige sturm und drang aan het kortste eind te trekken. Maar goed, als die lessen trekt uit zijn (herhaalde) tactische foutjes dat zijn die toch ergens goed voor...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

hayes

hayes 25 mar 2023 14:18

Wat een mooie races zouden we krijgen als iedereen reed als Roglic. :mrgreen: (insert geeuw emoji)
Het is zijn goed recht. En het is slim. Maar wat ben ik blij met een figuur als Remco. Zegt ook iets in tegenstelling tot de slaapverwekkende Roglic in interviews.
Die gast is 23 en wat een palmares.
Ook grappig hoe na ieder doodnormaal interview er altijd wel iets 'arrogants' gevonden wordt.

Pas op. Ik heb het ergens wel voor Roglic. Die katachtige stijl bevalt me wel. Maar hij toont het iets te weinig.
Veel liever een Remco die nog ettelijke keren met z'n kop tegen de muur zal knallen. Maar hij zal ook nog veel moois laten zien.

Morgen wordt Gent-Wevelgem ook de moeite met het voorspelde k*tweer, 8 graden, 100% kans op regen en 4-5 bft. Zalig om naar te kijken, k*t om in te fietsen.

Plaats reactie