Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mar 2023 09:45

Maar het ligt natuurlijk niet aan Jumbo (of red bull).
maar aan de rest, waarom rijd er niemand achteraan? Is er geen ploeg die vier man kan neerzetten, die het nog een beetje bijhoud.
Stap dan gewoon af 60km voor de streep en rijd niet onnodig je energie uit je lijf.

Of je doet het alvast voor volgende week iig die twee opjagen, nu konden ze al uitrijden voor de wedstrijd klaar was.
Ze deden nog net geen warm jack aan 5km voor de streep.

Waarom doen sommige überhaupt mee? Opstappen, alleen midden in een peleton rijden en niets doen.
Blijf thuis dan. Wat een slappe hap rijd er voor een deel ook rond.

Het enige goede aan de zondag gisteren is dat ie maar 23uur duurde.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 mar 2023 09:48

Gent Wevelgem was interessant in de heuvelzone. Met nog de sjaspatat van Fabio inclusief ;-). Pedersen die wel een oversteek haalt, die uiteindelijk voor niets bleek te zijn. Jumbo in een zetel op dat moment.

Het laatste stuk is vlak., Hadden er 2 anderen meegekund met de Jumbo tandem, was het al een stuk interessanter geweest. Maar omdat dát niet het geval was, en daarachter geen organisatie was - misschien simpelweg omdat iedereen in de regen al uitgerangeerd was, maar ook omdat elke keer in 2e of 3e wiel nog een van Hooydonk kon opduiken - dat maakte het laatste stuk saai. Helaas.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 27 mar 2023 09:48

Ik kan me niet herinneren dat er zoveel discussie was na de E3 Jumbo 1-2 vorig jaar. Waarom nu ineens wel?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mar 2023 09:57

Nou is de rest echt zo slecht, of hebben ze er geen zin in.
Dat is volgens mij de discussie.

Hoe ze die 1-2 doen zal me een zorg zijn, daar wordt de wedstrijd niet anders of leuker van.
Als je zo over de finish komt moet je La Porte wel laten winnen, als je het anders doet, moet je er voor gaan sprinten, maar waarom zo extreme inspanning na zo,n wedstrijd als het om volgende week gaat.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2023 09:57

Die wedstrijd heb ik niet gezien danwel kan ik mij niet herinneren. Dus ik ken het koersverloop niet.

Als ik dan kijk naar Roglic en Evenepoel. Die laatste krijgt vermoedelijk ook de overwinning gegund maar die heeft wel gestreden tot het eind om Roglic eraf te krijgen. Ik heb trouwens niet alle artikelen gelezen of dat het duidelijk is dat Roglic de etappeoverwinning echt weggegeven heeft. Vandaar dat ik 'vermoedelijk' zeg.
Ride bikes, not tanks!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 mar 2023 09:58

Omdat koers te voorspelbaar is geworden. Er zijn een paar goden die met kop en schouders boven de rest uitsteken. Daar waar Van Aert, VDP, Roglic, Pog, Evenepoel meedoen, bepalen ze het podium. Alleen de koersen waar ze samen aan meedoen, zijn nog de moeite waard om te kijken.

Ik heb de laatste 15km niet meer gekeken. Het enige moment dat voor mij echt interessant was, was de chasse patat van Fabio. In dat beeld zat voor mij het onvermogen van de wolfpack van de afgelopen weken helemaal opgesloten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2023 10:00

wasbeer2006 schreef: 27 mar 2023 09:57 Als je zo over de finish komt moet je La Porte wel laten winnen, als je het anders doet, moet je er voor gaan sprinten, maar waarom zo extreme inspanning na zo,n wedstrijd als het om volgende week gaat.
Ik zie het meer zo dat als Van Aert La Porte niet laat winnen dan heb je gezeik binnen de ploeg. Dus daar is sprake van een belangenverstrengeling en dat is dus nooit oke (maakt niet uit op welk vlak - ook buiten het wielrennen of wat dan ook).
Ride bikes, not tanks!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mar 2023 10:04

Ik zie dat niet als belangenverstrengeling als je binnen hetzelfde "bedrijf" een keuze maakt.
Dat heet gewoon keuzes maken.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 27 mar 2023 10:53

Eigenlijk moet je van der Poel en Pogacar de schuld geven van die saaiheid gisteren. Die hadden moeten starten dan was het spannend gebleven. (of Evenepoel en Roglic, dat ze in de verkeerde koers bezig waren. Ik snap echt oprecht helemaal niets van die reacties hier. Gewoon heel knap dat een ploeg dit voor elkaar krijgt, Het is aan de anderen om daar iets tegen te doen, Jumbo valt niets te verwijten die doen waar de sponsor ze voor betaalt. Ik erger me zelf veel meer aan Soudal, hoe ongelooflijk dom kun je koersen. En dan Jakobsen opofferen in plaats van anderen en Tim de verschrikkelijke veel te vroeg inzetten, zonder enige noodzaak.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2023 10:55

marsman schreef: 27 mar 2023 09:58 Ik heb de laatste 15km niet meer gekeken. Het enige moment dat voor mij echt interessant was, was de chasse patat van Fabio. In dat beeld zat voor mij het onvermogen van de wolfpack van de afgelopen weken helemaal opgesloten.
Die hebben alles ingezet op Remco voor de grote rondes. Als die niet de Giro of de Tour wint is hun seizoen eigenlijk gewoon mislukt.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2023 11:46

Lefevere en zijn wonderdokter(s), wordt de mythe nu doorprikt? Waar plaats je Jumbo en zijn omkadering dan op dit ogenblik bij die vroegere indianenverhalen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2023 11:48

ophetkantje schreef: 27 mar 2023 10:53 Eigenlijk moet je van der Poel en Pogacar de schuld geven van die saaiheid gisteren. Die hadden moeten starten dan was het spannend gebleven. (of Evenepoel en Roglic, dat ze in de verkeerde koers bezig waren. Ik snap echt oprecht helemaal niets van die reacties hier. Gewoon heel knap dat een ploeg dit voor elkaar krijgt, Het is aan de anderen om daar iets tegen te doen, Jumbo valt niets te verwijten die doen waar de sponsor ze voor betaalt. Ik erger me zelf veel meer aan Soudal, hoe ongelooflijk dom kun je koersen. En dan Jakobsen opofferen in plaats van anderen en Tim de verschrikkelijke veel te vroeg inzetten, zonder enige noodzaak.
Natuurlijk is het knap maar als je naar een film kijkt waarbij de cowboy binnen en half uur alle bandieten en indianen omlegt en vervolgens een uur lang op zijn paard richting zonsondergang rijdt, vraag je je op den duur toch ook af waar je nu eigenlijk naar zit te kijken?
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie