Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 29 mar 2023 17:31

nijkie schreef: 29 mar 2023 17:18
MarkVeenstra schreef: 29 mar 2023 16:19 Zou mooi zijn als een echt grote speler.., ASML ofzo.., in zo'n ploeg zou stappen
Pon is ook een optie lijkt mij.
die zijn meer van het geld maken, dan van het geld uitgeven

pino
Forum-lid
Berichten: 3290
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 mar 2023 17:50

Een bedrijf is niet serieus te nemen als het zijn PR niet regelmatig evalueert.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 mar 2023 18:08

MarkVeenstra schreef: 29 mar 2023 16:19 Zou mooi zijn als een echt grote speler.., ASML ofzo.., in zo'n ploeg zou stappen
Om ons er toe te zetten een chip-machine te kopen? ;)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 mar 2023 18:11

lugosi schreef: 29 mar 2023 15:57
wasbeer2006 schreef: 29 mar 2023 14:21 ........
En ik vind QS niet bij VA passen.
Daar dacht VanAert toen dus blijkbaar zelf anders over.
Toen wel. Vooral ook omdat hij bij Nuyens weg wilde. Inmiddels is hij helemaal op zijn plek bij Jumbo en daar gaat hij niet zo snel weg. Daarnaast denk ik niet dat hij en Evenepoel goed overeenkomen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

pino
Forum-lid
Berichten: 3290
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 mar 2023 18:18

Heeft Benoot nu voor Laporte moeten knechten? Het is een schande! Benoot moet ook maar naar QS, kan hij niet door die kaaskoppen genaaid worden.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 mar 2023 18:52

Jans schreef: 29 mar 2023 18:08
MarkVeenstra schreef: 29 mar 2023 16:19 Zou mooi zijn als een echt grote speler.., ASML ofzo.., in zo'n ploeg zou stappen
Om ons er toe te zetten een chip-machine te kopen? ;)
Goed punt Jans 👍🏼

Aan de andere kant: wie koopt er nu zo’n gedrocht van INEOS? 😉
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 29 mar 2023 18:58

Dit Jumbo krijgt bij de volgende Ronde van Frankrijk gegarandeerd gerechterlijk bezoek. Al die overwinningen, ook al zijn er al een paar van Laporte, zal het nodige achterdocht kweken bij de Fransen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 mar 2023 20:45

JPAR schreef: 29 mar 2023 18:11
lugosi schreef: 29 mar 2023 15:57
wasbeer2006 schreef: 29 mar 2023 14:21 ........
En ik vind QS niet bij VA passen.
Daar dacht VanAert toen dus blijkbaar zelf anders over.
Toen wel. Vooral ook omdat hij bij Nuyens weg wilde. Inmiddels is hij helemaal op zijn plek bij Jumbo en daar gaat hij niet zo snel weg. Daarnaast denk ik niet dat hij en Evenepoel goed overeenkomen.
U heeft blijkbaar ook een deel gemist, herinner u de Spaanse trainingsstages die hij als crosser meedeed met QS (toen nog met Boonen) toen was er nog helemaal geen sprake van weggaan bij Nuyens.

Het is naief om te denken dat er voor een renner met die capaciteiten maar één passend verhaal kan geschreven worden waar die zich goed bij voelt.
Zoals oa Boonen en Merckx terecht stelden na de wereldtitel van Remco is de pikorde tussen Remco en Wout vanaf dat moment definitief omgekeerd. Ook Wout weet dat.
Hij heeft ook getoond dat hij de best mogelijke knecht is en absoluut kopmanschap hem niet zo interesseert. Het zou hem sieren om dat in de toekomst voor een echte wereldtopper te doen. Er zijn er mijn inziens momenteel maar twee, en die rijden niet voor Jumbo.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2023 21:35

Volgens mij kan hij gewoon de groene trui en verschillende etappes per Tour winnen en in principe ieder monument kan hij meedoen om de knikkers. Hij heeft vooral bewezen dat hij helemaal geen kopman nodig heeft maar als hij een klassementsrenner naast zich heeft, kan hij daar ook nog heel veel werk voor verzetten.
Hij kan bij iedere topploeg terecht qua strategie. Het gaat vooral over de kwaliteit van de begeleiding en de centen.


Een pikorde tussen Remco en Wout is bullshit. Ze hebben het WK samen gereden mer Remco voor de ontsnapping en Wout voor de sprint. Duidelijke afspraken en goed genoeg uitgevoerd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 mar 2023 22:59

lugosi schreef: 29 mar 2023 20:45
JPAR schreef: 29 mar 2023 18:11
lugosi schreef: 29 mar 2023 15:57

Daar dacht VanAert toen dus blijkbaar zelf anders over.
Toen wel. Vooral ook omdat hij bij Nuyens weg wilde. Inmiddels is hij helemaal op zijn plek bij Jumbo en daar gaat hij niet zo snel weg. Daarnaast denk ik niet dat hij en Evenepoel goed overeenkomen.
U heeft blijkbaar ook een deel gemist, herinner u de Spaanse trainingsstages die hij als crosser meedeed met QS (toen nog met Boonen) toen was er nog helemaal geen sprake van weggaan bij Nuyens.

Het is naief om te denken dat er voor een renner met die capaciteiten maar één passend verhaal kan geschreven worden waar die zich goed bij voelt.
Zoals oa Boonen en Merckx terecht stelden na de wereldtitel van Remco is de pikorde tussen Remco en Wout vanaf dat moment definitief omgekeerd. Ook Wout weet dat.
Hij heeft ook getoond dat hij de best mogelijke knecht is en absoluut kopmanschap hem niet zo interesseert. Het zou hem sieren om dat in de toekomst voor een echte wereldtopper te doen. Er zijn er mijn inziens momenteel maar twee, en die rijden niet voor Jumbo.
Het gaat mij niet om die trainingstage of wanneer etc. Het gaat erom dat dat toen was. En de wereld ziet er nu anders uit. Dat is hetgeen ik aangeef. Van Aert bij QS is vooral een wens van veel mensen die op dit moment niet realistisch is. En ik verwacht ook niet dat het in de toekomst realistisch gaat zijn ten aanzien van Evenepoel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2023 23:13

Voor Lefevere zou Wout op twee vlakken een uitkomst zijn, voor de klassiekers en voor de Tour. Wat dat betreft zie ik geen bezwaar.

Blijft over de betere trainingsomgeving en/of genoeg geld voor Wout dat dat hem niet meer boeit.

Nu is het wellicht geen optie maar als Jumbo eind volgend jaar stopt en Patlev vind nog een extra sponsor, dan lijkt het mij niet eens zo onrealistisch.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 mar 2023 23:30

Maar als Jumbo stopt als hoofdsponsor denk je dat er niet een hele grote voor in de plaats komt? Dat verwant ik persoonlijk wel. En Jumbo zal waarschijnlijk wel als sponsor betrokken blijven. Althans, dat is wat ze zelf aangeven.

En Van Aert heeft nog een contract tot eind 2026. Dus dan moet er ook flink betaald worden om dat af te kopen.

Ik ben wel benieuwd of Vingegaard dit jaar kan wedijveren met Pogi voor de Tour zege. En als dat niet kan of er dan een koopman bijkomt?
Laatst gewijzigd door JPAR op 29 mar 2023 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie