Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Hoe overleef ik in godsnaam …

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 10 jan 2023 22:58

… 4u per week op de indoortrainer…

Ik heb vandaag een stukje vd wedstrijd peesjevee Sparta gekeken. Dat was niet bepaald motiverend en nog veel erger, de tijd kroop voorbij.

Eerder deze week begonnen aan een of andere Netflix serie waar iemand baas van een of andere geheime dienst werd… ook na 25 min afgezet.
Samen met mijn vrouw vind ik dat nog wel relax, maar alleen trek ik ook dat niet.

Maar ja wat dan wel??

Ik heb netflix, videoland, disney, ziggo, allemaal binnen handbereik.

De documentaire over mobistar vind ik wel ok, maar daar ben ik doorheen. Drive to survive was ook wel geinig. Er mag ook best wel wat meer diepgang in zitten, ik hoef niet perse een extra vreemde taal te leren en ook politiek is niet iets waar ik heel warm van word…

Wat doen/kijken jullie zo al?

Als ik buiten fiets luister ik af en toe wel eens een wielren podcast, maar binnen lijkt me bewegend beeld gaver…

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 jan 2023 23:13

Ik luister de beter worden podcasts en fiets dan in zwift.
Voor mij werkt dat wel voor een uurtje.
Een serie kijken tijdens een blokjes of intervaltraining lijkt mij dan weer niet te doen.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 10 jan 2023 23:29

Ik doe beklimmingen op Fulgaz met een Join training eronder, en dan vaak met een podcast. Geen probleem om 3u af te werken, maar mevr Woefdram verklaart mij voor gek en komt zelf niet verder dan 1u achtereen max.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 jan 2023 08:27

Op mijn oude wheel on trainer, was ik ook veroordeeld tot Netflix of YouTube. Dit was voor mij ook niet te doen. Nu met de smart trainer had ik Bkool en Zwift, dat ging al beter, maar ook daarmee kroop de tijd voorbij. Sinds een maandje gebruik ik nu Rouvy en dat is voor mij echt veel beter. Mooie goede video beelden van echte routes en de tijd vliegt voorbij.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jan 2023 08:30

Ik kijk nooit iets op een second screen. Muziekje op en col voor mijn neus. Intervaltraining. Uurtje is voor mij geen probleem, anderhalf uur lukt ook wel.

2x per week, in een enkel geval ook 3x.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 11 jan 2023 08:55

Stupide Jason Statham c.s. films, oude Friend, 2.5 men en weer zijn drie uur voorbij (+ koffie en plaspauze).
Kijk meer op tegen het weer schoonmaken de buitenfiets en vervanging van ketting cassette als gevolg daarvan.

In een groep rijden helpt voor de motivatie, zoek een goede pacepartner op Zwift, als je even niet oplet ben je gelost en heb je een goede VO2 max interval nodig om weer bij te komen.
Laatst gewijzigd door pino op 11 jan 2023 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 11 jan 2023 08:56

Ik rijd meestal (3x/week) blokken of een Zwift race op de Tacx. Alleen wat muziek nodig. Soms rijd ik eens een uurtje rustig, dan heb ik een dynamische playlist op YT van allerlei filmpjes die ik in de loop van de week in die playlist gooi.

Het is mijn versie van omgekeerde periodisering, ik kom meestal de winter uit met dezelfde FTP als in de zomer, maar wat minder endurance. En vermits de rij-uren met het goede weer toch de hoogte ingaan, komt die endurance als vanzelf erbij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 jan 2023 09:02

Ik zou ook niet weten waarom je dat jezelf aandoet
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 11 jan 2023 09:21

Precies dat. Ga wandelen of rust een keer goed uit op de sofa. Het is winter. Je bent geen dwangarbeider.
hun fietsen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jan 2023 09:32

Ik hou het door de week tot max 1.5u met wat blokken en/of over-unders. Dan zijn het steeds kleine blokjes van 2-1 minuten en gaat de tijd lekker snel. In het weekend ga ik dan lang en rustig buiten, zo mooi een afwisseling tussen intensiteit en volume. Als het weekends echt slecht is wil ik wel eens 3u op Zwift stappen, maar ik merk wel dat dat wel wat vraagt van mijn motivatie de week erna om weer indoor te fietsen.

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 11 jan 2023 09:39

BertL schreef: 11 jan 2023 09:21 Precies dat. Ga wandelen of rust een keer goed uit op de sofa. Het is winter. Je bent geen dwangarbeider.
Niks is verplicht iid, maar met het weer van de afgelopen weken ben ik blij dat ik indoor wat trainingen kan afwerken, het is toch leuker fietsen in het voorjaar met nog iets van conditie ;)

Nou ben ik sowieso redelijk fan van Zwift, dus een paar uurtjes per week lukken wel, tenzij het weken aan het stuk wordt, dan krijg ik toch wel zin in een frisse neus.

Voor mij is meestal gewoon wat muziek op genoeg om het een uurtje of 2/3 uit te houden. Langer kan ook wel, maar dat is dan meer een mentaal dingetje. Daar helpt weinig tegen.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 11 jan 2023 09:51

Doe vaak een training of een groepsrit/wedstrijd op zwift. Max een uur normaal en bij uitzondering iets langer (maar dan wel iets in groepsverband)

Plaats reactie