Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

20-24 augustus 2023, Parijs-Brest-Parijs

bartverh
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:56
Locatie: Amsterdam
Contact

bartverh 27 mar 2023 23:49

Lean schreef: 08 mar 2023 21:36 Ik ben blij dat de eerste startgolven 250 zijn. Ik meen me te herinneren dat vier jaar terug alle starts 300 man waren? Ik zie namelijk licht op tegen het gedrang en nerveuze rijden bij de start (waar ik zelf natuurlijk net zo goed schuldig aan ben :lol: ) Zaterdag BRM300 voor deel 2 van de kwalificatie :like:
Voorin starten is vrij intens. Grote lange groepen met vrij moeilijk een fijne plek vinden omdat het in het lange lint veel op en neer veert.
Vier jaar geleden stond er een vrij sterke tegenwind, dat de drang van eenieder om in een groep te rijden alleen maar groter maakte.
Vorige keer had ik startgroep C en nu startgroep B. Maar ik haal de meeste snelheid uit relatief weinig en kort stoppen, niet per se uit heel hard fietsen :)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 25 apr 2023 21:25

Als je graag zo'n mooi Nederlands PBP-shirtje wilt, die kan worden besteld via http://www.vermarcsport.be/nl/store/ran ... est-parijs.

(Uiteraard voornamelijk bedoeld voor degenen die denken te gaan starten in Parijs en dit niet via andere communicatiekanalen hebben gezien.)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 25 apr 2023 21:29

bartverh schreef: 27 mar 2023 23:49 Voorin starten is vrij intens. Grote lange groepen met vrij moeilijk een fijne plek vinden omdat het in het lange lint veel op en neer veert.
Die 80-uurs groepen lijken me daarom ook helemaal niks. Je hoeft echt niet overdreven snel te fietsen om 1200km in 80uur af te leggen. Zelfs met een moving average van 20km/h kun je nog 20 uur eten, slapen etc onderweg. En dat is een kwart van de tijd.

bartverh
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:56
Locatie: Amsterdam
Contact

bartverh 02 mei 2023 06:37

slugbait schreef: 25 apr 2023 21:29 Die 80-uurs groepen lijken me daarom ook helemaal niks. Je hoeft echt niet overdreven snel te fietsen om 1200km in 80uur af te leggen. Zelfs met een moving average van 20km/h kun je nog 20 uur eten, slapen etc onderweg. En dat is een kwart van de tijd.
Een voordeel is dan weer wel dat je redelijk voorin blijft rijden zodat alle controles relatief rustig zijn.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 03 mei 2023 16:56

Ja, uiteraard. Zelf vertrek ik op een 80-uurs schema, maar ik zit in de tweede 90-uurs groep. Normaal gesproken fiets ik snel en efficiënt genoeg om de meute voor te blijven.

Maar eerst moet er nog een 400km brevet worden gefietst om de kwalificatiereeks te voltooien. Dat wordt een rondje Sauerland vanuit Dortmund.

bartverh
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:56
Locatie: Amsterdam
Contact

bartverh 15 mei 2023 12:05

slugbait schreef: 03 mei 2023 16:56 Maar eerst moet er nog een 400km brevet worden gefietst om de kwalificatiereeks te voltooien. Dat wordt een rondje Sauerland vanuit Dortmund.
En die is in the pocket! Goed bezig en helemaal klaar met de voorbereiding voor PBP!

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 15 mei 2023 19:34

Nu heb ik tijd om weer leuke dingen te doen i.p.v. midden in de nacht door Sauerland te fietsen ;-)

Qua organisatie en routes zijn de Duitse brevetten vanuit het Roergebied (https://www.ara-ruhrgebiet.de/) overigens erg goed. Een aanrader voor ieder die eens buiten de Benelux brevetten wil doen (en niet al te ver wil reizen naar de start/finish).

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 15 mei 2023 21:19

Ik moet in de herhaling.
Een week geleden gestart bij de Rando Imperator, een 600 dwars over de Alpen. Eigenlijk een 650 waar je 2u30 meer voor krijgt. Nadeel is dan starten om 4u30. Daardoor reed ik de eerste 2uur als een zombie. Zeker als de overgrote meerderheid van de Italianen meerdere knipperlichtjes op hun fiets hebben, daar wordt je helemaal tureluurs van. Alsof je op autovrije fietspaden rekening moet houden met automobilisten.....
Het Alpenstuk ging eigenlijk vrij goed. Behalve dan de Fernpass. Daar was de onverharde versie net door de autoriteiten 'opgefrist', lees een zooi losse keien er over uitgestort. Dat werd dus over de drukke asfaltweg rijden. Bovenop de Norbertshöhe was ik 15 minuten eerder dan in 2017. Ook de afdaling tot Bolzano ging goed. Tot dan niks aan de hand.
In de ochtend een kwartiertje in de berm geslapen en dan door langs het Ätschdal. De vewachte watertap was afgesloten, gelukkig kon ik via een ommetje door een dorp toch aan water komen.
Daarna begon de ellende, langzaam werd het steeds heter. Het traditionele stukje naar het Gardameer, waar je je fiets over de steile fietspaden moet sleuren, kostte dit keer veel tijd en een extra stop vanwege de hitte. Natuurlijk waren ook alle supermarkten dicht zodat ik nog maar weinig eten over had.
Ten zuiden van het Gardameer was het erg heet. Zelfs voor de Italianen. Voor mij te heet. En dan krijg ik maagklachten. Zo erg dat ik niet meer kon drinken. Op de controle 100km voor het eind kwam het beetje water dat ik probeerde te drinken er direkt uit.
Dat werd dus einde verhaal. Ik had welliswaar nog 6u15 voor een vlakke 100 laatste kilometers, maar zonder te kunnen drinken wordt dat niks. Dus de aftocht geblazen met de trein.
Volgende ronde, volgende kansen, in Amsterdam.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 15 mei 2023 22:24

Aww, balen Ivo! De Imperator heeft eerder extreem weer gehad (in 2019 haalde 77% de finish niet door veel regen en kou).

Zelf dit weekend Zeeland: Opaalkust Frankrijk gereden en heb nu 200/600/600 in de pocket. Komend weekend nog een nachtje fietsen vanuit Valkenswaard voor hopelijke de 4e (en anders de herkansing een week later in Boekelo).

bartverh
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:56
Locatie: Amsterdam
Contact

bartverh 30 mei 2023 09:12

De afgelopen weken zijn er verschillende Randonneurs die hun derde en of vierde kwalificatie-brevet hebben binnengehaald!

Gefeliciteerd aan allen en succes gewenst aan iedereen die nog een (laatste) kwalificatie moet rijden.

Tijdens PBP gaat Randonneurs Nederland een steunpunt inrichten op 400 km (Loudeac); dat betekent dat je er na 800 km nog een keer langs komt op de terugweg.

Je kunt je tot 31 mei 2023 opgeven om gebruik te maken van de ondersteuning bij PBP 2023. Het inschrijfformulier heb je in je mail ontvangen als je lid bent van Randonneurs NL.

Voor 70 euro krijg je het volgende: twee maal een overnachting, na 400km en na 800km, op een camping nabij Loudéac (luchtbed en slaapzak aanwezig in de tent); aldaar eten en drinken, gelegenheid te douchen, toegang tot een dropbag (die wij van de start naar Loudéac vervoeren en terug).
Via het inschrijfformulier kun je ook direct betalen voor de ondersteuning, maar je mag hier mee wachten tot je de kwalificatiereeks hebt voltooid. Als je niet direct betaalt, dan benaderen wij je in de loop van juni met het verzoek te betalen. De deadline voor inschrijven, 31 mei, is vrij snel, omdat het voor ons makkelijk is om snel te weten hoeveel leden gebruik maken van deze voorziening.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 30 mei 2023 10:54

Is me in 2019 erg goed bevallen, aanrader.

Micjes
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2018 21:04

Micjes 31 mei 2023 12:09

Bij de definitieve inschrijving kan je de aankoop van het PBP23-fietstruitje opgeven.

Ik weet niet of anderen 4 jaar geleden ook ervaren hebben dat de maten van het truitje zeer vreemd waren: daar ik normaal als fietstui een S of maximaal een M heb, heb ik in 2019 voor het PBP-truitje een XL moeten nemen (had het niet vooraf besteld, maar ginds nog net kunnen aankopen). Ik had daarna op Facebook ook gezien dat er toen heelwat op zoek waren om truitjes te wisselen, omdat de maten zo klein uit vielen. Ik weet niet of het dit jaar dezelfde fabrikant zal zijn (en dezelfde vreemde maten), en of anderen dit probleem niet ervaren hadden, maar wil het toch maar even melden.

Plaats reactie