Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Combinatie Garmin Edge en Garmin Watch

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 jan 2023 17:23

Heb onlangs mijn Fenix ingeruild voor een Venu SQ2, gebruik daarnaast een Edge 830 (en nog een 810 als backup). De Edge gebruik ik in combi met een borstband voor het (indoor) fietsen, de Venu is voor activity tracking, 24u HF, slaap en alle andere gekkigheid die er op zit.

Nu heb ik me er in combi met de Fenix nooit echt in verdiept maar met de Venu ben ik hernieuwd aan het puzzelen hoe ik e.e.a. gecombineerd krijg. Zojuist een uurtje gezwift met de Edge icm met borstband, Venu om de pols. Als ik nu in Connect kijk zie ik bij mijn HF wel de activiteit op de tijdlijn (van de Edge), maar de HF is van de Venu (pols, niet gepaird nl. met de borstband).

Ik zou de details van mijn workout op de Edge willen terugzien in mijn volledige dagelijkse profiel, oftewel data combineren.

Kan dat? Misschien DC Rainmaker ooit uitgelegd?

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 10 jan 2023 17:27

Connect combineert die data ook niet. Je kunt ergens instellen welk device leading is, en ik zou daar altijd de horloge voor pakken, aangezien je die continu draagt (neem niet aan dat je je edge de hele dag bij je hebt :) ). Wat ik zelf doe (als ik het niet vergeet) is om tijdens een workout ook mijn horloge in workout mode te zetten, en na afloop deze te verwijderen cq niet op te slaan. Dan heb je evengoed de nauwkeurigere hartslag data (tijdens activiteit werkt de optische sensor beter). Niet ideaal, maar het is wat het is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 jan 2023 17:36

Bij het instellen van de Venu heb ik inderdaad aangegeven dat deze leading is voor activity tracking. Maar eigenlijk zou je voor je Trainingstatus natuurlijk de combi willen hebben. Klaarblijkelijk kan dat dus nog steeds niet...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 jan 2023 17:46

Voor mijn trainingstatus gebruikt Garmin wel degelijk de gegevens van mijn edge 530, gecombineerd met die van mijn Fenix 6 pro. Ik zie alleen niet de hartslag en stress gegevens van de workout in mijn dagelijks overzicht, maar die zijn ook irrelevant hiervoor.

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 10 jan 2023 22:04

Draag mijn 955 ook dagelijks, tijdens hardlopen gebruik ik deze ook voor de activiteit. echter wanneer ik ga fietsen heb ik mijn horloge wel om maar gebruik ik deze niet voor activiteit tracker, hiervoor wel de edge 830.
Nu houdt de 955 deze rit dan alleen niet bij als activiteit/herstel etc. is dit automatisch te koppelen? hij zal dit toch eenvoudig via Connect moeten kunnen paren?

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 10 jan 2023 22:28

Trainings status en herstel enz zou wel gewoon moeten werken volgens mij. Bij mij neemt ie in ieder geval m'n workout van m'n Edge wel mee in mijn herstel en trainingsstatus.
Afbeelding

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 11 jan 2023 07:20

Ook ik gebruik voor de fietstrainingen de Edge, dus de trainingstatus wordt gewoon meegenomen. Ik draag ook de Venu overdag. Ook bij een indoortraining zet ik de Edge aan (op indoormode) Ik wis daarna bijv op Strava de dubbele activiteit (Zwift vs Edge) maar de trainingstatus in Connect blijft gewoon bestaan. Maar inderdaad zou Garmin hier misschien wel iets mooiers voor kunnen verzinnen. Sterker nog, ik heb bij een indoortraining zowel mijn Edge, als ook de Venu aanstaan, omdat de Venu anders de actieve minuten niet altijd goed meenmeemt. Ook deze wordt gewist na afloop, maar de gegevens qua hartslag en actieve minuten blijven bewaard.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 11 jan 2023 07:44

Handig,heb een Garmin Edge 830 en Fenix 7. Zal indoor ook eens de fenix aanzetten en daarna verwijderen zodat er geen dubbele ritten zijn, maar actieve minuten ed wel meegenomen worden

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 11 jan 2023 07:48

Zou het juist als je de Fenix hebt (ik vond het iets teveel geld) niet handiger zijn om die te gebruiken? Je kunt dan toch de Edge instellen dat hij de gegevens van de Fenix weergeeft? (Extended display) De Fenix zou dezelfde trainingsmogelijkheden moeten hebben als de Edge?
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 jan 2023 08:16

Extended display heeft veel beperkingen, waardoor ik het fijner vind om mijn edge te gebruiken.
Maar wat neemt het horloge dan niet mee bij jullie van de edge? Bij mijn Fenix 6 kan ik gewoon de laatste activiteit zien die gesynchroniseerd is vanaf de Edge. Hersteltijd wordt ook netjes aangegeven, evenals de trainingstatus.
Kortom, bij mij werkt alles wat nodig is.
(Overigens wel met mijn huidige Edge 530, bij mijn 820 werkte dit niet, die had geen juiste true-up)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 jan 2023 09:48

Ik gebruik bij zwift gewoon de fenix met borstand de rest staat toch op je display bij zwift.
De horloge hartslag met sporten is niet zo accuraat als een bortsband merk ik.

Stress zet ie bij een activiteit (of te hoge hartslag) uit, je zou tijdens een fietsrit anders altijd stress 100 hebben.
Sport is ook gewoon stress voor je lichaam.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 11 jan 2023 19:02

De combi Fexix/Venu met borstband gebruik ik niet omdat als ik de borstband met mijn watch verbind deze ook contact maken als ik de borstband niet draag (vraag me niet hoe). Zit ik rustig te werken op de studeerkamer, geeft mijn horloge een constante hartslag van 113 aan van de Tickr die aan mijn Tacx setup hangt in de kamer ernaast....

Plaats reactie