Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Combinatie Garmin Edge en Garmin Watch

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 jan 2023 15:43

wasbeer2006 schreef: 11 jan 2023 09:48 Ik gebruik bij zwift gewoon de fenix met borstand de rest staat toch op je display bij zwift.
De horloge hartslag met sporten is niet zo accuraat als een bortsband merk ik.

Stress zet ie bij een activiteit (of te hoge hartslag) uit, je zou tijdens een fietsrit anders altijd stress 100 hebben.
Sport is ook gewoon stress voor je lichaam.
Dat laatste wel alleen als je een activiteit start. Ik vergeet mijn horloge nog wel eens aan te zetten of af te doen met fietsen en dan heb ik inderdaad een hele hoge stress score.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12463
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jan 2023 16:11

Joseba schreef: 11 jan 2023 19:02 De combi Fexix/Venu met borstband gebruik ik niet omdat als ik de borstband met mijn watch verbind deze ook contact maken als ik de borstband niet draag (vraag me niet hoe). Zit ik rustig te werken op de studeerkamer, geeft mijn horloge een constante hartslag van 113 aan van de Tickr die aan mijn Tacx setup hangt in de kamer ernaast....
Bijzonder...... mijn bureau staat namelijk nog geen meter van waar mijn borstband ligt, gibo muurtje van 6cm maar dat is het.
Er is volgens mij ook iets van een instelling dat ie de borstband pas pakt bij een activiteit, maar zeker weten doe ik dat niet.

@scottwilko, ja maar als de edge activiteit is geupload staat ie gewoon op 0 bij mij. Ik zal eens opletten.

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 21 jan 2023 09:15

Joseba schreef: 10 jan 2023 17:23 Heb onlangs mijn Fenix ingeruild voor een Venu SQ2, gebruik daarnaast een Edge 830 (en nog een 810 als backup). De Edge gebruik ik in combi met een borstband voor het (indoor) fietsen, de Venu is voor activity tracking, 24u HF, slaap en alle andere gekkigheid die er op zit.

Nu heb ik me er in combi met de Fenix nooit echt in verdiept maar met de Venu ben ik hernieuwd aan het puzzelen hoe ik e.e.a. gecombineerd krijg. Zojuist een uurtje gezwift met de Edge icm met borstband, Venu om de pols. Als ik nu in Connect kijk zie ik bij mijn HF wel de activiteit op de tijdlijn (van de Edge), maar de HF is van de Venu (pols, niet gepaird nl. met de borstband).

Ik zou de details van mijn workout op de Edge willen terugzien in mijn volledige dagelijkse profiel, oftewel data combineren.

Kan dat? Misschien DC Rainmaker ooit uitgelegd?
Ik gebruik noch mijn F7 (ik doe hem dus af) of E830 tijdens Zwift, enkel mijn borstband. Zwift synct dat toch gewoon naar Connect waarna het gewoon correct op mijn F7 staat. Waarom gebruik je de Edge tijdens Zwift?
Al geprobeerd via 'Indoor Bike' op je Venu?

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 21 jan 2023 09:20

Joseba schreef: 11 jan 2023 19:02 De combi Fexix/Venu met borstband gebruik ik niet omdat als ik de borstband met mijn watch verbind deze ook contact maken als ik de borstband niet draag (vraag me niet hoe). Zit ik rustig te werken op de studeerkamer, geeft mijn horloge een constante hartslag van 113 aan van de Tickr die aan mijn Tacx setup hangt in de kamer ernaast....
Kan je de sensor losmaken van de borstband bij een Tickr? Probeer dat eens, want anders staat die gewoon aan. Wel vreemd dat die een hartslag weergeeft.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12463
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 jan 2023 09:58

Ik heb mijn Fenix aanstaan tijdens zwift vanwege de stamina functie.
Die wil ik een beetje gaan begrijpen een aanvoelen.

@joseba, wat jij wil is feitelijk omgekeerd. Je synt alles van device naar garmin connect daar staat alle info. Wat jij wil is van device/garmin connect naar een ander device. Handmatig gaat dat wel, maar ik denk niet dat je dat moet willen

Handmatig zou je een activiteit kunnen downloaden/verplaatsen/kopieeren van connect/device naar de edge maar ik denk dat je in je totalen wel dubbelingen gaat krijgen.

Gebruik connect als infobron of je wearable, die is daarvoor de edge niet.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 21 jan 2023 20:07

Je synct inderdaad alles van de devices naar Connect maar je Trainingstatus wordt weergegeven per device. Dus welke gebruik je dan? Een activiteit kan ik opnemen met de Venu, met de Edge of via Zwift. Welke data wordt er dan gebruikt voor mijn profiel?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12463
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 jan 2023 15:53

Hij pakt het garmin device in je status.

Ik heb nog nooit en de edge en de fenix aangehad. Maar ook dan pakt ie er 1 en anzich zouden die beide niet moeten verschillen.
Zwift zou nog anders kunnen zijn.

Als je naar je activiteit gaat op je wearable in jouw geval je Venu en je klikt "alle statistieken" die aan en scrolt naar beneden wordt er een bron aangegeven

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 jan 2023 13:27

Precies dat is mijn punt. Mijn Trainingstatus is gebaseerd op mijn Edge, die gebruik ik voor al mijn buiten ritten. Als ik die niet gebruik tijdens indoor, hoe worden mijn indoortrainingen dan verwerkt in mijn Trainingstatus?

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12463
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 jan 2023 15:42

Je Garmin device presenteren meer info dan de zwift.

Wat ik doe is Fenix en zwift file en dan na de rit de Fenix weggooien, dan blijft de trainingstatus iig gehandhaafd.

Gebruikersavatar
Soepkop
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 okt 2016 21:33

Gebruikersavatar Soepkop 01 jul 2023 22:25

Ik blijf het toch jammer vinden dat het Garmin platform het nog niet helemaal is. Want als ik het goed begrijp, voegt Garmin Connect dus niet de resultaten van het horloge én de fietscomputer samen om (bijvoorbeeld) tot één samengestelde trainingsstatus te komen. Dat betekent dan in de praktijk toch alle activiteiten (óók de fietsritten) registeren met (in mijn geval) de Fenix 7. En gebruik je de fietscomputer dus 'alleen' voor navigeren, trainingsprogramma's en alle live data die je direct voorhanden wilt hebben. Dan kun je dus eigenlijk gebruik maken van een fietscomputer van elk merk en dus niet perse Garmin. Ik gebruik nu al 6 jaar mijn Wahoo ELEMNT en ben eigenlijk wel toe aan iets anders. Ik dacht default voor Garmin te gaan i.v.m. één platform, maar als ik het goed begrijp is dat dus geen argument? In dat geval zou een ELEMNT ROAM v2 voor mij ook een optie zijn. Ben zo verknocht aan het gebruiksgemak van de Wahoo.
Maar corrigeer me als ik iets fout zie.
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018

https://www.strava.com/athletes/2602414?hl=nl-NL

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 01 jul 2023 23:48

Geen idee mbt Trainingstatus, aangezien ik altijd mn edge gebruik voor mn ritjes, en mn F955 voornamelijk health data etc doet (ja ik weet het, overkill, maar goeie deal, en bijna 20 dagen accu tijd). Maar connect geeft dus wel training status incl hrv van mn horloge en training readiness (horloge en edge gecombineerd) aan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 jul 2023 07:33

En het fitness rapport iedere maand.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie