Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

sram 12speed

campacompact
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 jul 2007 21:55

campacompact 22 jan 2023 09:18

nee heb de onderdelen liggen maar voorlopig nog geen tijd , laat wel het resultaat hier weten

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 22 jan 2023 21:08

Gamma heeft heeft geen Lithium AAA batterijen, Praxis ook niet.

Vrees dat het toch een webshop gaat worden.
Courir c'est mourir un peu

campacompact
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 jul 2007 21:55

campacompact 23 jan 2023 11:36

heb het gemonteerd en het werkt alleen bijna geen speling tussen buiten en binnenblad met 11 speed ketting ,
denk met schuine kettinglijn dat ketting op het binnenblad tegen buitenblad schuurt , zou een 12speed
ketting misschien een oplossing zijn hiervoor , is wel miniem maar heb het graag stil

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 23 jan 2023 12:34

synapse schreef: 22 jan 2023 21:08 Gamma heeft heeft geen Lithium AAA batterijen, Praxis ook niet.

Vrees dat het toch een webshop gaat worden.
ik stond laatst bij de gamma en zocht naar een paar draadtappen, en als tweede op mijn lijstje was een degelijke imbus setjes, ik ben met lege handen naar buiten gelopen. ze hebben wel veel kerstverliching of kussentjes en BBQs.

goed de hornbach heeft veel verschillende batterijen stond er wel van de kijken hoeveel camera of knoopcel typen ze bij elkaar hebben. nu zijn er niet veel hornbachs, mocht je er langs rijden stap maar binnen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jan 2023 12:51

campacompact schreef: 23 jan 2023 11:36 heb het gemonteerd en het werkt alleen bijna geen speling tussen buiten en binnenblad met 11 speed ketting ,
denk met schuine kettinglijn dat ketting op het binnenblad tegen buitenblad schuurt , zou een 12speed
ketting misschien een oplossing zijn hiervoor , is wel miniem maar heb het graag stil
Ja dat kan, dat heb ik al eerder geschreven in dit topic. Maar dan moet je wel een eagle ketting nemen geen flattop.
En ik denk niet dat het jouw mogelijk probleem verhelpt.

Heb je het al getest, bij welke versnelling komt het voor?
Als het klein/klein is zou ik het lekker zo laten, prima geheugensteun ook om voor te schakelen

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jan 2023 12:53

TKMP schreef: 23 jan 2023 12:34

ik stond laatst bij de gamma en zocht naar een paar draadtappen, en als tweede op mijn lijstje was een degelijke imbus setjes, ik ben met lege handen naar buiten gelopen. ze hebben wel veel kerstverliching of kussentjes en BBQs.

goed de hornbach heeft veel verschillende batterijen stond er wel van de kijken hoeveel camera of knoopcel typen ze bij elkaar hebben. nu zijn er niet veel hornbachs, mocht je er langs rijden stap maar binnen.
Ik wil een fysieke winkel graag helpen. Maar het mooiste gereedschap koop ik hier nergens in de buurt.
Wera vind ik mooi bv zeker voor inbus en torx.

Horbachs ligt eraan waar je woont ik heb er drie op 15 minuten rijden en een Bauhaus op 10 minuten.
(rara waar woon ik :-))

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 23 jan 2023 16:33

TKMP schreef: 23 jan 2023 12:34
synapse schreef: 22 jan 2023 21:08 Gamma heeft heeft geen Lithium AAA batterijen, Praxis ook niet.

Vrees dat het toch een webshop gaat worden.
ik stond laatst bij de gamma en zocht naar een paar draadtappen, en als tweede op mijn lijstje was een degelijke imbus setjes, ik ben met lege handen naar buiten gelopen. ze hebben wel veel kerstverliching of kussentjes en BBQs.

goed de hornbach heeft veel verschillende batterijen stond er wel van de kijken hoeveel camera of knoopcel typen ze bij elkaar hebben. nu zijn er niet veel hornbachs, mocht je er langs rijden stap maar binnen.
Hornbach is voor mij best ver weg. Dan wordt het toch een internetshop...

Bedankt voor de suggesties
Courir c'est mourir un peu

campacompact
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 jul 2007 21:55

campacompact 25 jan 2023 09:44

heb het getest en is alleen storend bij klein voorblad en 2 kleinste kroontjes achter ,
dat is toch een combinatie die niet gebruikt wordt op groot tandwiel alles te gebruiken
zonder lawaai , dus ik ga het zo houden dan 11speed groep met 12speed cransktel axs
bedankt iedereen voor de info

Plaats reactie