Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Neo 2 defect

funbike77
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015 12:43

funbike77 07 jan 2023 18:42

Goedendag,

Helaas is mijn net 3 jaar oude Tacx Neo 2 ermee opgehouden. Tijdens de training viel de weerstand compleet weg en branden er geen enkel lampje meer. De fans waren nog wel aan het draaien. Heb de trainer even een klein uurtje van de spanning af gehaald, maar dat mocht niet baten. Nog steeds geen brandende lampjes en/of weerstand. Wel weer de fans welke direct aanslaan.

Ik lees veel over oververhitting problemen en brandlucht. Dit heb ik echter niet echt ervaren. Ik vond de trainer niet overdreven heet en rook ook geen brandlucht?

Ik heb de trainer iets meer dan 3 jaar geleden gekocht bij Mantel. Hen heb ik zojuist ook gemaild, maar ik lees veel verhalen over de service van Garmin/Tacx na de wettelijke termijn van 2 jaar en dat stemt mij niet erg gunstig.

Zijn er hier mensen op het forum welke een vergelijkbare ervaring hebben met hun Tacx buiten de 2 jaar wettelijke termijn? en ben daarbij vooral benieuw wat voor hen de oplossing was (als die er was)? Ik zou hem natuurlijk het liefst laten repareren. Het is toch ondenkbaar dat je na 3 jaar zo'n duur apparaat zou moeten afschrijven?

Dus mochten er tips en tricks zijn....ik hoor ze graag. Alvast bedankt!

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 07 jan 2023 18:59

Ik heb precies hetzelfde gehad maar dan nog binnen de garantieperiode. Bij Garmin zelf werd ik niet echt geholpen, zij wilden eerst een nieuwe voeding sturen, echter die was niet op voorraad en was ook niet het probleem volgens mij....
Apparaat kwam van bij Bol, ik mocht het direct naar hen opsturen en na een weekje kreeg ik bericht dat het niet meer te herstellen was. Ze hadden op dat moment geen voorraad dus ik kreeg mijn geld gewoon terug.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 jan 2023 19:02

Heb ik ook gehad. Schijnt vaker voor te komen. Heb via Tacx toen een refurbished nieuwer model gekregen.

Heb mijn probleem toen ook hier gepost op het forum. Kreeg toen ook advies voor bedrijfjes die je tacx kunnen repareren voor een schappelijk bedrag mocht tacx niet een oplossing bieden, wat ze uiteindelijk wel deden dus

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 jan 2023 19:05


funbike77
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015 12:43

funbike77 07 jan 2023 19:14

Ik ben natuurlijk nog in afwachting van de reactie van Mantel/Garmin, maar het schijnt dat ze je een refurb aanbieden voor een bedrag van ca 700 euro na inruil van je defecte apparaat. Dat is natuurlijk een no go en wat mij betreft ook onacceptabel voor een product uit deze prijsklassen na slechts 3 jaar...... Ook na 2 jaar heb je nog recht op een vorm van garantie lijkt mij aangezien je mag verwachten dat een dergelijk product langer dan 3 jaar meegaat. Afijn, gelijk hebben is altijd net iets anders dan gelijk krijgen ;)

Waarschijnlijk heb jij een refurb ontvangen binnen je 2 jaar garantie periode vermoed ik?

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 jan 2023 19:25

Die van mij werd kosteloos vervangen, maar weet niet meer of deze net binnen of buiten garantie stuk ging... maar voor het bedrag dat je betaalt en bij een vaker voorkomend probleem hoop je natuurlijk op meer coulance dan nog eens 700 euro uitgeven

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 07 jan 2023 22:33

In November 2022 juist hetzelfde probleem voor gehad met mijn Tacx Neo 2. Deze was 2,5 jaar oud.
Een email gedaan naar Garmin en ze hebben hem vervangen door Tacx Neo T2 refurbished .

Dus zeker het proberen waard.
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

funbike77
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015 12:43

funbike77 08 jan 2023 07:28

Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn. Lets hope so!

funbike77
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015 12:43

funbike77 26 jan 2023 20:16

Even een update: Heb inmiddels een nieuwe T2 ontvangen van Mantel. Koste wel even wat overredingskracht, maar uiteindelijk hebben ze het keurig opgelost. Ik heb wel sterk het idee dat de coulance eerder op het conto van Mantel toe te schrijven is dan van Garmin/Tacx. Van wat ik begrijp wilde Tacx namelijk niet echt meteen meewerken. Afijn, uiteindelijk perfect opgelost zo dankzij Mantel. :like:

Plaats reactie