Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Shimano weg uit Nunspeet

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jan 2023 15:59

Dat late pensioen is dan ook een prima reden om niet teveel te werken zolang je nog fit bent.

En met zijn tweeën fulltime werken schiet nog niet op als iedere 5 jaar je huis naar VT wonen standaard wil laten veranderen, inclusief keuken en badkamer, je 4x per jaar naar het buitenland vliegt voor vakantie, al je kleding een merkje moet hebben en hé auto altijd minimaal gelijk moet zijn aan die van de buurman.

Als je een beetje je verstand gebruikt, kan je prima toe met wat minder uren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jan 2023 16:13

1094 schreef: 05 jan 2023 15:45
Nu de beurzen niet meer alleen maar omhoog gaan zal de interesse hierin ook wel wat afnmenen.
Beurzen zijn nog nooit langdurig alleen omhoog gegaan.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4498
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 05 jan 2023 16:57

MarkVeenstra schreef: 05 jan 2023 15:17
kxlight schreef: 05 jan 2023 13:20 ach ja, ik werk liever 40 jaar aan 40 uur (p/w) dan 50 jaar aan 32 uur (p/w)... maar ik denk dat dat t verschil is tussen de wat oudere en de jongere generatie...
Maar als je dan nu al weet dat het waarschijnlijk is dat je ipv tot 65, tot 70, 72 of 75 zult moeten werken. Dan is het des te meer reden om dat met wat minder uren per week te doen toch?
Je MOET alleen blijven werken als je geen vermogen of te weinig pensioen hebt opgebouwd. Er is helemaal niemand die je oplegt om tot AOW-leeftijd te blijven werken. Maw het is een keuze. Of je werkt eerst wat harder (meer uren) en later minder of je begint wat rustiger en werkt tot in de 70...

En tuurlijk er zijn mensen die met minder toe kunnen, de loterij winnen, of vroegtijdig overlijden. Daar gaat t niet om.... t gaat over gemiddelden...

Mooi onderwerp :-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jan 2023 16:59

Je krijgt een hele vreemde ressie denk ik. Bepaalde beroepsgroepen blijf je tekorten houden en daar blijft het geld als een malle rollen.
En als we niet de juiste percentages proberen op te lijden voor bepaalde beroepsgroepen wordt het een zooitje.

De jeugd snap ik ergens wel..... ook met 40 uur werken kunnen ze geen huis kopen of huren. Het systeem is zo naar de klote dat je met een minimum loon ook al heb je dat met z,n tweeen niet eens kan wonen en leven.

Ik zag van de week een lijstje wat we er netto meer gestort krijgen, puur salaris!
Tenenkrommend schaal was van 2500 - 7500. Die van 2500 krijgt 50 en alles zo'n beetje boven de 4500, 80 tot 100.
Welke &^^$$ heeft dat verzonnen, dan spoor je echt niet.
Geen procenten maar centen, ook al zo vaak gezegd, hoe dom kun je zijn door de kloof alleen maar te laten groeien.

Ik zit in de gelukgroep van in de 40tigers, die kunnen het rijk worden bijna niet meer tegengaan (mits je een baan hebt en gezond bent).

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 jan 2023 17:39

Reeds vele jaren terug heb ik ergens gelezen (beschouwelijk onderzoek) als we zouden leven op niveau van de jaren 50 dat we nu met zijn allen stinkend rijk zouden zijn.
Ik heb de periode van 48 uren werken nog aan de lijve mogen ondervinden, enkel de Zondag vrij. Het was dan ook een hele opluchting dat het 4h minder werd nadien nog eens 4h minder om zo op een werkweek van 40h te uit te komen.
Ik vroeg om de 2 weken opslag en kreeg telkens 25 centiemen ( = 1/4 Bfrank) opslag.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 05 jan 2023 19:43

ottorongo schreef: 05 jan 2023 17:39 Ik vroeg om de 2 weken opslag en kreeg telkens 25 centiemen ( = 1/4 Bfrank) opslag.
Dan begrijpen wij Ollanders ook waarom Shimano van Nunspeet naar Tessenderlo verkast ;)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 05 jan 2023 20:19

:lol:
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 08 jan 2023 09:54

ottorongo schreef: 05 jan 2023 17:39 Reeds vele jaren terug heb ik ergens gelezen (beschouwelijk onderzoek) als we zouden leven op niveau van de jaren 50 dat we nu met zijn allen stinkend rijk zouden zijn.
We zouden dan ook geen tijd hebben om het geld uit te geven en ervan te genieten.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jan 2023 10:03

kxlight schreef: 05 jan 2023 16:57
MarkVeenstra schreef: 05 jan 2023 15:17
kxlight schreef: 05 jan 2023 13:20 ach ja, ik werk liever 40 jaar aan 40 uur (p/w) dan 50 jaar aan 32 uur (p/w)... maar ik denk dat dat t verschil is tussen de wat oudere en de jongere generatie...
Maar als je dan nu al weet dat het waarschijnlijk is dat je ipv tot 65, tot 70, 72 of 75 zult moeten werken. Dan is het des te meer reden om dat met wat minder uren per week te doen toch?
Je MOET alleen blijven werken als je geen vermogen of te weinig pensioen hebt opgebouwd. Er is helemaal niemand die je oplegt om tot AOW-leeftijd te blijven werken. Maw het is een keuze. Of je werkt eerst wat harder (meer uren) en later minder of je begint wat rustiger en werkt tot in de 70...
Nou, als ik naar mijn ouders kijk.., moeders in de ouderenzorg, deels afgekeurd sinds haar 30e...vader vrachtwagenchauffeur, heeft altijd veel uren gemaakt (naar wat er mocht... Dat werd namelijk steeds meer beperkt door rijtijdenwet). Gescheiden, jaar of 20 terug. Langdurig ziekte eroverheen laatste jaren, met ontslag tot gevolg...

Voor hen is het ècht geen kwestie geweest van een keuze om x aantal uren te werken... Maar in beide gevallen is het met de sociale vangnetten en bijwerken wat er kan. Dan heb is eerder stoppen dan aow leeftijd gewoon geen optie. (ze moeten nog een paar jaar).

Als je bij de huidige jongere generaties ziet hoeveel mensen maar net rondkomen. Daar zit ook geen ruimte voor ruimere pensioenopbouw om te kiezen om eerder te stoppen met werken!

Ik kan dat misschien, met een goed diploma, goede kantoorjob, en mogelijkheid om geld opzij te zetten. Dus ja, voor mij zou het een keuze zijn. Maar dat is ècht niet voor iedereen zo!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 jan 2023 13:24

+1 En je moet heel betijds bedenken dat je goedkoop moet gaan leven. Daarnaast mag je helemaal niet goedkoop leven van de overheid.
Dus een hoop mogelijkheden kan je wegstrepen om goedkoop te leven.

Het systeem is zo dat er bijna geen mogelijkheid is tot 2x modaal.
Los nog van een scheiding die je overkomt, tenzij je in de bijbelbelt woont.
Of een energie rekening die ineens 6000 euro per jaar meer gaat kosten, of je boodschappen die verdubbelen in 4 jaar tijd.

Ik werk trouwens liever langer en mijn hele leven minder dan dat ik op mijn 60ste stop.
Teveel gezien dat het dan niet meer voor lang is, ik zou vooral niet teveel laten voor later.

Ik probeer er vooral voor te zorgen dat ik leuk werk heb, dan komt een hoop vanzelf.
Maar je kan allemaal pech hebben op je 60ste je baan kwijt.
Hoe goed ben je dan nog? Joost mag het weten?

De tijd die mijn oom heeft meegemaakt bij de shell op 56 eruit met een eindloonregeling en allemaal ander bizarre voordelen, dat was ook wel een beetje te gek. Maar 68 is het andere uiterste, zeker voor bepaalde beroepsgroepen.

i-mac

i-mac 08 jan 2023 13:57

wasbeer2006 schreef: 08 jan 2023 13:24 Ik werk trouwens liever langer en mijn hele leven minder dan dat ik op mijn 60ste stop.
Teveel gezien dat het dan niet meer voor lang is, ik zou vooral niet teveel laten voor later.

Ik probeer er vooral voor te zorgen dat ik leuk werk heb, dan komt een hoop vanzelf.
Tot voor een jaar was ik van hetzelfde gedacht. Maar in dat ene jaar is er zoveel veranderd, dat ik mijn mening heb herzien. De drukte, de stress en ook het ontbreken van respect van een steeds grote wordende groep mensen (lees = familie van patiënten die alles eisen en totaal geen begrip meer hebben) , is enorm toegenomen. Ik kan/mag stoppen begin 2025 (ben dan net geen 61), en ga dat zeker doen. Ik zoek wel een baantje zonder stress om de dagen te vullen.
Die zijn er genoeg ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2023 15:36

Triest om op die manier ervaren vakmensen te verliezen in de zorg :-(
Less is bore

Plaats reactie