Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Shimano weg uit Nunspeet

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jan 2023 22:06

i-mac schreef: 08 jan 2023 18:56
Lcsmet schreef: 08 jan 2023 18:21 ... naast het feit dat het eten niet zo lekker was. :)
Dit is een pijnpunt voor elk ziekenhuis. Het is echter een zeer moeilijke evenwichtsoefening voor de mensen van de keuken.
Het zal misschien aan de kookkunsten van mijn moeder liggen maar qua eten waren de 8 weken ziekenhuis toen ik een jaar of 7 was de hemel op aarde.
Alleen zijn tegenwoordig de porties zo klein. Ze kunnen je van alles genezen tegenwoordig maar je zou zomaar kunnen sterven van de honger vrees ik.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 jan 2023 22:24

Het probleem van het minderwaardig eten (warm) is toe te schrijven aan het uitbesteden van van de maaltijden aan externe bedrijven(vb.sodexo) . Toen ik in 2007 van het UZA (niet te vreten) naar St. jozef en .St. Augustinus werd overgeplaatst kwam ik ,wat betreft warm eten, in de hemel terecht betreffend kwaliteit en keuze mogelijkheden. De reden hiervan was simpel zij bereidden het eten in hun eigen keuken en werd met liefde voor de kwaliteit, bereid. Het ging van zeer onsmakelijk naar zeer smakelijk, alleen voor het eten was het een plezier te verblijven in de laatstgenoemde twee instellingen. Ondertussen zijn die overgeschakeld naar externe toeleveringen en is ook de kwaliteit zeer sterk afgenomen.

i-mac

i-mac 09 jan 2023 05:33

Ik waardeer jullie steun. Maar laat ons ook de mensen van de politie en de brandweer niet vergeten. Want tegenwoordig zijn ze het mikpunt van allerhande crapuul. Ook daar steeds maar meer werk met minder volk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jan 2023 06:56

Tsja, en de politie mag niet meer even van zich af meppen want voor je het weet heb je een intern onderzoek aan je broek.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jan 2023 09:00

Ernie C. schreef: 08 jan 2023 22:06
i-mac schreef: 08 jan 2023 18:56
Lcsmet schreef: 08 jan 2023 18:21 ... naast het feit dat het eten niet zo lekker was. :)
Dit is een pijnpunt voor elk ziekenhuis. Het is echter een zeer moeilijke evenwichtsoefening voor de mensen van de keuken.
Het zal misschien aan de kookkunsten van mijn moeder liggen maar qua eten waren de 8 weken ziekenhuis toen ik een jaar of 7 was de hemel op aarde.
Alleen zijn tegenwoordig de porties zo klein. Ze kunnen je van alles genezen tegenwoordig maar je zou zomaar kunnen sterven van de honger vrees ik.
Ik denk dat die laatste zin nogal overdreven is. Een goed voorbeeld lijkt ziekenhuis de Gelderse Vallei.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jan 2023 12:44

daniel1975 schreef: 09 jan 2023 06:56 Tsja, en de politie mag niet meer even van zich af meppen want voor je het weet heb je een intern onderzoek aan je broek.
Daarom draagt mijn buurman politie agent geen bodycam, dat scheelt een hoop.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jan 2023 17:50

i-mac schreef: 09 jan 2023 05:33 Ik waardeer jullie steun. Maar laat ons ook de mensen van de politie en de brandweer niet vergeten. Want tegenwoordig zijn ze het mikpunt van allerhande crapuul. Ook daar steeds maar meer werk met minder volk.
Daarom dat ik het in mijn post over hulpverleners had, en als ik het iets ruimer bekijk moeten we het onderwijzend personeel daar misschien ook onder noemen.
En ik heb het daarbij echt wel onder de echte hulpverleners en onderwijzenden, niet onder alle ondersteunde diensten die van zichzelf vinden dat ze ook rimpeldagen moeten krijgen of vroeger op pensioen mogen gaan.
Want er wordt nu meer "volk" dan ooit betaald zonder dat er meer echte "hulp" wordt verleend.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jan 2023 12:45

Ernie C. schreef: 08 jan 2023 22:06 Alleen zijn tegenwoordig de porties zo klein. Ze kunnen je van alles genezen tegenwoordig maar je zou zomaar kunnen sterven van de honger vrees ik.
Ondervoeding is een serieus probleem. Zowel in ziekenhuizen als verzorgingstehuizen.
Veel patienten verliezen gewicht doordat het menu niet aansluit bij wat hun herstellende lichaam nodig heeft.

Ik weet dat er een of enkele ziekenhuizen voorzichtig bezig zijn met te kijken naar een meer op de patient gericht menu.
Ook wordt er nagedacht over speciale menu's voor mensen onder het mes gaan zodat ze in ieder geval qua voeding niet met een achterstand beginnen.

Ik ben even de relatie met Shimano en Nunspeet kwijt trouwens. :shock:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 10 jan 2023 15:29

NicoNB schreef: 10 jan 2023 12:45 ………
Ik ben even de relatie met Shimano en Nunspeet kwijt trouwens. :shock:
Volgens mij mocht iedereen bij Shimano in Nunspeet met pensioen, wat vermoedelijk gaat leiden tot ziekenhuisopnames, waarbij de ex-werknemers ondervoed zullen raken. Een oplossing van dit probleem is nog niet gevonden.
Alhoewel Nunspeet dicht bij ziekenhuis de Gelderse vallei in Ede is, en dat voedingsprobleem daar niet zo zou spelen.
Lijkt me duidelijk toch?

Plaats reactie