Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

garmin connect workout @ edge 830

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 04 jan 2023 15:32

Heb een trainingsplan aangemaakt via garmin connect. Workouts bestaan ook uit intervallen. In connect staan die beschreven en bij het begin van een herhaling staat er "druk op knop lap". Als ik dit dan doe tijdens het rijden op de fiets loopt alles toch nog in de soep en kloppen de tijden niet.
Kan iemand me een idee geven wat ik verkeerd doe?

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 04 jan 2023 19:12

Dan heb je er een stap in zitten waarbij de duur bepaald wordt door het moment waarop je op de lap knop drukt op de 830. Als je een workout maakt in Garnmin connect wordt de eerste en laatst stap standaard afgesloten door deze optie.

Normaal gesproken werk ik altijd met een tijdsinterval, maar heel af en toe krijg ik een training waarbij wel van de lap knop gebruik moet worden gemaakt. Dat werkt dan altijd feilloos. Binnen herhaalblokken maak ik hoe dan ook geen gebruik van de lap knop. Dat is altijd op tijd.

Op basis van je input kan ik verder weinig hulp bieden. Kun je een printscreen van een training uit Garmin connect bijvoegen?

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 05 jan 2023 11:37

ik denk dat ik het heb gevonden. Standaard staat de Garmin ingesteld op auto-lap. Als je dan drukt op lap, voor de interval begint, loopt het fout.

Plaats reactie