Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

tacx flux 2, apple macbook pro, zwift en garmin forerunner 45

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 03 jan 2023 14:32

Vorige week begonnen met zwiften middels mijn Tacx Flux 2 en de Zwift app op mijn Macbook; alles werkt prima, maar het lukt me (nog) niet om de hartslag vanuit mijn Garmin Forerunner 45 te laten connecten met de Zwift app.

Ik heb ergens gelezen dat de Forerunner de hartslag data alleen als ANT+ kan 'uitzenden', en mijn Macbook heeft geen ANT+ dongle.
Is er een mogelijkheid om de hartslag direct via ANT+ naar de Tacx trainer te sturen?

Zo niet, klopt het dan dat de enige 2 opties die overblijven zijn: ANT+ dongle kopen voor de Macbook, OF een Bluetooth HRM aanschaffen?

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 03 jan 2023 14:40

Klopt helemaal!

Ik weet niet of je ook nog een fietscomputer hebt? Anders zou je ook alles daar naartoe kunnen sturen. Dan hoef je geen nieuw apparaat te kopen.

Wat ik doe is ik verbind mijn kickr met zwift /macbook via bluetooth.
dan verbind ik mijn fietscomputer (Wahoo) ook met de kickr, en zet deze op "controleren vanuit ander apparaat"
En garmin horloge kun je met bluetooth ook naar de fietscomputer sturen.
En dan sla ik dus alles via mn fietscomputer op ipv via zwift.
De snelheid en weerstand worden door zwift doorgestuurd naar de kickr en dus naar de fietscomputer, dus daar mis ik geen data.

Overigens zou ik gewoon een hartslagband kopen. Dat is vele malen preciezer qua hartslag dan van je pols.
Of je hartslag niet opslaan in je data en enkel naar je wattage kijken. Hartslag maakt toch niet zoveel uit! En dan kun je tijdens het fietsen af en toe even je horloge checken als je je hartslag wilt weten.

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 04 jan 2023 11:52

esmeew schreef: 03 jan 2023 14:40 Klopt helemaal!

Ik weet niet of je ook nog een fietscomputer hebt? Anders zou je ook alles daar naartoe kunnen sturen. Dan hoef je geen nieuw apparaat te kopen.

Wat ik doe is ik verbind mijn kickr met zwift /macbook via bluetooth.
dan verbind ik mijn fietscomputer (Wahoo) ook met de kickr, en zet deze op "controleren vanuit ander apparaat"
En garmin horloge kun je met bluetooth ook naar de fietscomputer sturen.
En dan sla ik dus alles via mn fietscomputer op ipv via zwift.
De snelheid en weerstand worden door zwift doorgestuurd naar de kickr en dus naar de fietscomputer, dus daar mis ik geen data.

Overigens zou ik gewoon een hartslagband kopen. Dat is vele malen preciezer qua hartslag dan van je pols.
Of je hartslag niet opslaan in je data en enkel naar je wattage kijken. Hartslag maakt toch niet zoveel uit! En dan kun je tijdens het fietsen af en toe even je horloge checken als je je hartslag wilt weten.
Dank je! Ik heb de Garmin Edge 830, maar ik ga eens proberen om die te laten voeden/controleren vanuit mijn Tacx.

Plaats reactie