Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

i-mac

i-mac 08 feb 2023 19:47

Deze namiddag wat "gratis" kilometers verzameld door mee te rijden met een groep. We waren met een goeie 34 deelnemers, maar gans de rit verliep zonder problemen. Op een 4-tal lichte hellingen mag iedereen zich uitleven. Nadien wordt er gewacht op elkaar, en gaat de rit verder. De laatste 5 kilometer is er dan vrije snelheid langs een kanaal. De weg is er zeer breed, dus is er geen hinder voor ander verkeer.

Af en toe ook eens mijn deel van het kopwerk gedaan, en op de hellingen geprobeerd om met de jongeren mee te gaan. En dat lukt eigenlijk nog aardig. Alleen in de finale eruit gereden. Maar al bij al tevreden van de rit. De zon, bijna geen wind, wel wat frisjes, maar voor de rest gewoon genoten.

110,39 km
3:59:13

https://www.strava.com/activities/8526991253

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 feb 2023 20:48

i-mac schreef: 08 feb 2023 19:47 Deze namiddag wat "gratis" kilometers verzameld door mee te rijden met een groep. We waren met een goeie 34 deelnemers, maar gans de rit verliep zonder problemen. Op een 4-tal lichte hellingen mag iedereen zich uitleven. Nadien wordt er gewacht op elkaar, en gaat de rit verder. De laatste 5 kilometer is er dan vrije snelheid langs een kanaal. De weg is er zeer breed, dus is er geen hinder voor ander verkeer.

Af en toe ook eens mijn deel van het kopwerk gedaan, en op de hellingen geprobeerd om met de jongeren mee te gaan. En dat lukt eigenlijk nog aardig. Alleen in de finale eruit gereden. Maar al bij al tevreden van de rit. De zon, bijna geen wind, wel wat frisjes, maar voor de rest gewoon genoten.

110,39 km
3:59:13

https://www.strava.com/activities/8526991253
Hoe krijg je 34 fietsers bij elkaar op een doordeweekse dag?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

i-mac

i-mac 08 feb 2023 20:56

nijkie schreef: 08 feb 2023 20:48 Hoe krijg je 34 fietsers bij elkaar op een doordeweekse dag?
Daar zitten mensen bij die met pensioen zijn. En er zijn er ook veel bij die in shiften werken, en/of weekends werken, en dan eens thuis tijdens de week. Om je een idee te geven, een jaar of 10 terug kregen we ooit 70 man aan de start. Toen werd de groep opgesplitst.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 feb 2023 11:18

nijkie schreef: 08 feb 2023 20:48
i-mac schreef: 08 feb 2023 19:47 Deze namiddag wat "gratis" kilometers verzameld door mee te rijden met een groep. We waren met een goeie 34 deelnemers, maar gans de rit verliep zonder problemen. Op een 4-tal lichte hellingen mag iedereen zich uitleven. Nadien wordt er gewacht op elkaar, en gaat de rit verder. De laatste 5 kilometer is er dan vrije snelheid langs een kanaal. De weg is er zeer breed, dus is er geen hinder voor ander verkeer.

Af en toe ook eens mijn deel van het kopwerk gedaan, en op de hellingen geprobeerd om met de jongeren mee te gaan. En dat lukt eigenlijk nog aardig. Alleen in de finale eruit gereden. Maar al bij al tevreden van de rit. De zon, bijna geen wind, wel wat frisjes, maar voor de rest gewoon genoten.

110,39 km
3:59:13

https://www.strava.com/activities/8526991253
Hoe krijg je 34 fietsers bij elkaar op een doordeweekse dag?
Allemaal steuntrekkers en renteniers natuurlijk. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

i-mac

i-mac 10 feb 2023 20:26

Na de vroeg shift nog een toertje gedaan. Ietsje meer wind dan de voorbije dagen, maar wel erg aangenaam fietsen. De zon doet een mens toch deugd tijdens de koudere wintermaanden.

Nog eventje halt gehouden om een foto te nemen.

Afbeelding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 feb 2023 20:58

Vandaag voor het eerst sinds maanden weer op de racefiets buiten geweest.
Heb een rustig duurritje gemaakt van 2h na maanden zwiften met ritjes van gemiddeld 1h.

Dat viel nog niet mee. Het was koud aan de voeten. En mijn duurconditie is ook wat minder.
Met name dat ik na 1:45h een suikerdip kreeg die zo groot was dat ik maar een gelletje moest nemen. Dat heb ik onder de 2h nog nooit meegemaakt.
Over een maandje wil ik me aansluiten bij een toerclub dus er is nog werk aan de winkel voor me.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 feb 2023 17:41

Vandaag voor het eerst na mijn knieoperatie een rondje om mijn MTB gedaan. Feitelijk eerder dan ik vooraf had ingeschat. Ging uit van minimaal 6 maanden na operatie, maar 4 maanden bleek ook te kunnen.
Dus vanmorgen mijn Scale achter op de auto gezet en naar de vaste (MTB)route van Apeldoorn gegaan. Deze route allesbehalve "spannend", maar vooral vloeiend lopend en bijna overal brede paden. Feitelijk zou het op de gravelbike ook kunnen.
Omstandigheden ideaal en ondergrond ook goed te doen. Begin soms beetje onwennig, maar al snel het vertrouwde gevoel weer op de MTB.
Qua rijden viel het zeker niet tegen ondank dat Strava onverbiddelijk was "langzaamste keer ooit", maar kan me (meer) niet boeien. Was weer superblij dat ook dit weer kan, maar ook besef dat er nog voldoende werk aan de winkel is. Vooral kracht ontbreekt en als ik even ineens door stukje mul heen ging, viel ik bijna stil terwijl voorheen vol door kon. Ook dat is hopelijk kwestie van tijd. https://www.strava.com/activities/8541458202
Even een sfeerplaatje
Afbeelding
Morgen maar rondje op de gravelbike pakken
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

hayes

hayes 11 feb 2023 19:47

Dinsdag 12 graden, zon, en quasi geen wind.
Korte broek?
Verleidelijk :mrgreen:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 feb 2023 21:07

Vandaag de BRM200 vanuit Zwolle gereden.
Afgezien van weinig zon prima weer voor ritje en nergens echt druk dus lekker kunnen doorrijden.
En paar mensen vakkundig gesloopt met flink tempo rijden 😎

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/8543241724

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 11 feb 2023 21:19

Knap tempo voor een 200km rit
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 feb 2023 16:03

Eindelijk weer eens na te lange tijd ( fysiek en mentaal wat struggling) op de gravelracer weg. Spatbordjes en Vredestein Superpasso 32mm op de carbon wielen met DT 350 naven , en het gaat best vooruit.

Nu ben ik geen voorstander van spatborden maar affijn - om schoon te blijven in de polder ist best fijn.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 feb 2023 20:36

Vandaag lekker onverhard rondje op de Veluwe.
Route zag ik langskomen bij Niki Terpstra vandeweek, lekker veel onverhard.
In begin nog wat regen en zelfs beetje natte sneeuw achtig iets wat naar beneden kwam.
Maar ook veel zon :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/8620930760

Plaats reactie