Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 jan 2023 13:54

Laat ik dit jaar maar eens het bal openen :mrgreen:
Vanmorgen tegen 10 uur op pad met mijn SuperX voor rondje over de weg, maar in tegenstelling tot vorige jaren geen 100+ rit. Meestal was dat het geval muv de keer dat de buurman me op moest halen na pech. Die had van tevoren al aangegeven "geen ophaaldienst vandaag....".
Voor eerste dag januari prima omstandigheden en uiteindelijk na iets meer dan 2:30u en 66 km op de klokken meer dan tevreden terug, want de verse knie is nog maar 11 weken oud. Aan het einde wel te merken dat conditie minder is en het lijf (lees linker been) niet alles kon waarderen, maar met de rest vd dag rust moet het weer goed komen.
In ieder geval niet vaak zo blij/tevreden geweest met een rondje van 66 km https://www.strava.com/activities/8319985891. :winkthumb:
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 jan 2023 14:21

Vanmorgen al een rondje Rotterdam gedaan. Vanuit Noord naar Schiedam en via de Benelux naar Barendrecht en zo via de Brienenoord weer terug naar Noord. Zo warm dat een bibshort prima te doen was. 56km.
Bijlagen
IMG_20230101_111919270.jpg
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 jan 2023 14:24

Deze morgen toertje van 47 km gemaakt om de alcohol uit het lijf te krijgen.
Veel wind, droog en 14°.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 jan 2023 20:00

Vandaag mijn oliebollenrit als eerste rit van het nieuwe jaar rondom de Oostvaardersplassen.

https://www.strava.com/activities/8320446665
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 jan 2023 13:34

Omdat het weer zo slecht is vandaag niet gefietst maar je zal er maar fietsen, tussen Almere en Zeewolde: https://nos.nl/artikel/2458661-bovenste ... j-zeewolde

Edit: volgens mij is het geen fietspad maar een bereikbaarheidsweg voor onderhoud, maar toch. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

kevin32
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2015 13:21

kevin32 06 jan 2023 17:35

na 3 jaar niets gedaan te hebben deze week weer opgepakt ik was kapot na mijn rondje van 24km

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 jan 2023 16:55

Wat een genot vanmorgen met mijn SuperX op de weg. Het (echte) terrein in is iets wat ik nog niet durf gezien de korte tijd van de operatie. Maar op de weg ging het prima vanmorgen op mijn gravelbike. Bandjes op 4 bar en rijden maar.
Gelijk in het begin een flauw zonnetje en niet al te veel wind. De wegen wel (weer) zeiknat, maar zijn we inmiddels wel aan gewend.

Afbeelding

Vanaf Soest lekker richting de Loosdrechtse Plassen om via Hilversum en Lage Vuursche weer naar huis te gaan. Koste vanmorgen al bijna moeite om niet langer te rijden. Maar mijn fysio vindt 2:30u eigenlijk al te gek, maar hij kent zijn patient ook al te goed. :mrgreen:
Nog wel te merken dat na acceleratie vanaf lage snelheid of stilstand nog lastig is. Evenals wanneer het lichtjes oploopt zoals bij Lage Vuursche. Haalde ervoor net een groepje op het vlak in en die gingen in mijn wiel zitten (ze moesten eens weten). Maar bij het vals plat was het snel gedaan met Fredje.
Maakt niet uit, want voor het eerst al boven de 70 km kunnen rijden en hoewel snelheid nog ontbreekt kwam de "big smile" na afloop niet meer van mijn gezicht af. Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn van dit soort "korte/lullige" ritjes.
Het bewijs van "grensoverschrijdend/grensverleggend gedrag".... https://www.strava.com/activities/8357029292
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 08 jan 2023 21:28

Vandaag het eerste ritje van het jaar. Een bescheiden 50 km door de polder tussen Den Haag, zoetermeer en Alphen.

Werd door de wind wel flink afgestraft voor 2 a 3 maanden nauwelijks fietsen (en te weinig bewegen in het algemeen in combinatie met te veel borrels, feesten en drinkgelagen)

Zware doch tevens heerlijke ochtend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2023 15:32

De dagen dat ik kon fietsen was het te nat en die paar redelijke dagen had ik andere verplichtingen.
Vandaag zou het aardig weer worden dus vroeg naar de super, snel koffie en op de fiets.
Beetje klavertje rond de Rotte met uitstapjes naar Weegje, Bentwoud, Lage Bergse Bos.
In de zon lekker. Zeker met de wind in de rug.
Tussen de bomen in de schaduw was het toch waterkoud.
Na goed 60km was ik er dan ook klaar mee.
Bij thuiskomst stond vrouwlief mij op te wachten om te gaan wandelen :-)

Nu lekker languit op de bank met een muziekje, espresso en speculaas.............

hayes

hayes 19 jan 2023 20:56

Na veel te veel dagen regen en wind en nadat ik zowat alle mooie (zeldzame) dagen niet kon gaan fietsen was ik vandaag aan het thuiswerken.
Tegen de middag beslist de namiddag vrijaf te nemen en voor een rustig ritje te gaan onder de zon, zonder wind.

Wat een goeie beslissing! Al zeg ik het zelf :mrgreen:
En dat het veel geregend heeft, is geen leugen, dat bewijzen de foto's ;)
Drie keer moeten omkeren en een andere weg zoeken.

Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 jan 2023 15:49

84561ACC-22DD-415B-B4A5-CB24F5E1081A.jpeg
Gisteravond rondje in ons bikepark gereden. In de 5 cm sneeuw was het ploeteren. Waar geen sneeuw lag stond (koud) water. Toch weer even buiten geweest.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 jan 2023 14:26

Tegen de wind in richting de Oude Rijn. Wel aan deze kant gebleven en met de wind in de rug naar huis gevlogen :-)
Toch wel koude voetjes toen ik eenmaal thuis was.
Ruim 60km en dat is prima voor nu.

Precies in het goede window wezen fietsen want nagenoeg hele tijd zon gehad.
Wegen waren allemaal nog wel nat maar de onverharde stroken waren goed te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie