Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 mei 2023 08:54

Niet vandaag maar gisteren De Omloop van Midden Nederland gereden de 200 km versie.
Gezien de voorspellingen regenjackje bijgestoken, het zou vergelijkbaar worden met het weer van vrijdag.
Ik rij deze tocht al jaren, schitterende tocht zeer afwisselend. Eerst richting Kamerik, dan langs de Vecht om richting Huizen te gaan.
Vervolgens via Lage Vuursche richting Leusden waar ik de controle even mee pak om een bakkie te doen.

Het was inmiddels heerlijk weer licht bewolkt en zo'n 20 graden met weinig wind, door de Gelderse Vallei, richting de Amerongse Berg, vervolgens nog wat klimmetjes op de Utrechtse Heuvelrug zoals de Hoogstraat. Daarna richting Zeist, om vervolgens via Den Dolder in het Groene Hart aan te komen in Maartensdijk.

Daarna langs kasteel Haarzuilens, Harmelen, met nog een klein lusje via Montfoort weer terug te keren in Woerden.
Deze tocht is echt een aanrader! Zeker met het weer van gisteren was het weer genieten, 197 kilometer lang.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 07 mei 2023 09:01

Eigenlijk niet vandaag, maar de voorgaande vier dagen!
Ik in februari dit weekend al gepland voor een vier daagse fietstrip door NL, op de racefiets met een Ortlieb zadeltas, stuurtasje en verder niks. Daarbij een globale route in mijn hoofd gehaald waarbij ik de eerste 2 nachten een defensie-locatie voor overnachting zou gebruiken en de derde de stayokay in Soest. Dus een route gepland waarbij de eerste twee dagen het doel buiten de kilometers, ook het verbinden van twee redelijke clusters veloviewer-tegels in de buurt van Dwingeloo en Wolvega was. Daarvoor moest er vanaf Ommen verbonden worden tot in de buurt van Havelte en Steenwijk. En daarna was het vooral afwachten wat het weer zou brengen. Hier een verslag van de 4 dagen:

Woensdag 3 mei, omdat het deze dag relatief koud zou blijven besloten niet al te vroeg te vertrekken. Met gepland 180km ook een tocht die in 7 uur zou moeten kunnen. Met de wind in ieder geval geen pech, want oostenwind met een route die vooral in noordelijke richting gaat kan slechter! Vanaf huis in Neede tot aan Ommen min of meer recht aan en zo direct mogelijk gereden. In Ommen de bidons gevuld na ongeveer 55km. Echt lekker warm was het overigens niet, want de zon bleef wat achterwege en wind was wel wat fris. Na Ommen begon het draaien en keren om mijn cluster uit te breiden. Via Dedemsvaart richting het plaatsje Fort waar ik een lus moest maken om het voor elkaar te krijgen alles te koppelen. Daar kwam ik een wegomlegging tegen, dus veloviewer erbij, welke kant moet ik nu op voor mijn doel?? Bleek dat ik hiermee een omweg van ongeveer 15km te pakken had...
Vervolgens koers richting Meppel om terug te lussen naar Koekange, in dit gebied veel Ooievaars! Mooie vogels om te zien! Vlak voor Ruinerwold stopte mijn Garmin ineens. Helemaal bevroren, gelukkig werkte de Soft-reset (meer dan 10s de power button) en had ik ook alle data nog. Dus ik kon mijn route gewoon afmaken. Een lusje om de kazerne van Havelte heen en een heen en weer naar de Hunebedden later besloot ik de 200km ook nog maar vol te maken... Slapen op de kazerne, ook nog kunnen eten en ontbijten in de eetzaal dus dat was top :like:

Holtingerveld:
Afbeelding

en de slaaplocatie voor de eerste nacht:
Afbeelding
Strava: https://www.strava.com/activities/9003238414

Dag 2 zag er een stuk beter uit, vooral kwa temperatuur en ook zou de wind uit een voor mij gunstige hoek komen. Volgende bestemming was namelijk Den Helder, om precies te zijn Marine Vliegkamp De Kooij. En vanaf Havelte is dat relatief westelijk gelegen dus mocht ik me in de handjes knijpen met oostenwind! Daarom van deze dag de langste gemaakt en ook best op tijd weer op de fiets (kwart over 7) dus had er ook de tijd voor. Gepland ongeveer 237km voor de boeg. Begon de dag nu met een lusje richting Steenwijk om ervoor te zorgen dat mijn Cluster bij Steenwijk/Wolvega verbonden kon worden. Vervolgens dit ook nog iets uitgebreid door richting Kuinre te rijden. Daar begon het saaie stuk, van Kuinre naar Kampen via Emmeloord. Vooral vanaf Emmeloord ook wind schuin tegen dus ging niet helemaal vanzelf. In Kampen was het na 80km hoog tijd om de bidons te vullen.
Kampen:
Afbeelding

Vervolgens nog een klein stukje oostelijke richting aangehouden om bij Elburg weer Flevoland in te rijden.
Elburg:
Afbeelding

Welkom in Flevoland:
Afbeelding

Om vervolgens de niet heel inspirerende kortste route naar Lelystad te rijden. Een hele grote meevaller was dat ik door Lelystad van oost naar west kon zonder een enkel stoplicht! Vervolgens bij de Bataviahaven de tijd genomen om even te pauzeren. In zon zitten, Cola, appelgebak en opnieuw insmeren :D Armstukken nog aangehouden omdat ik de dijk naar Enkhuizen zou nemen.
Batavia:
Afbeelding

De dijk over was in het begin wat pittig omdat ik de wind hier schuin van voren had. En stiekem duurde dit nog best lang, maar verder was het prima te doen. Wat me vooral meeviel was het aantal mensen wat ik tegenkwam op deze ruim 25km lange dijk.
De eerste helft ging voorbij zonder bijzonderheden, maar dat veranderde vrij snel bij de enige plek waar er een soort van huisje/horeca? stond. Vanaf daar was het 13km lang strijden tegen vliegen... Wat een verschrikking! Ik was blij met een grote bril en mijn armstukken. En dat ik mijn benen geschoren had, want die vliegen/muggen zaten er volgens mij met miljoenen. Grote zwermen, soms op beenhoogte soms op ooghoogte. Niet ideaal! Aan het eind van de dijk mijn helm afgedaan om de vliegen eronder vandaan te werken.

Uitzicht redelijk onveranderd:
Afbeelding

Na Enkhuizen volgde nog ongeveer 60km en ik had in Bovenkarspel nog een keer de bidons gevuld. Daarna via Medemblik en Kolhorn naar Anna-Paulowna waar ik bij de Jumbo even eten, ontbijt en ander spul scoorde, ik moest hier helaas voor mezelf zorgen. Laatste stukje met wind in de rug ging voorspoedig en zo was ik rond 16:30 op bestemming na 238km! En ook nog 8 nieuwe gemeentes :D
Bloemenvelden:
Afbeelding
Strava: https://www.strava.com/activities/9009387304

Dag 3: De dag waar ik vooraf het meest tegenop keek, twee redenen: van noord naar zuid, meestal zuidwesten wind dus kon weleens zwaar worden. En de regenverwachting. Dus ik wilde vroeg weg, het werd uiteindelijk pas iets na 7 uur, geen idee of het uit gemaakt had maar had zeker 30 min eerder gewild. (ja was eigen schuld). Het eerste stuk door de duinen naar Schoorl, duidelijk dat er lading in de atmosfeer zat. Het was al vroeg benauwd. Maar de wind was wel vriendelijk, want die was westelijker dan verwacht!
De zee:
Afbeelding

Vanaf Schoorl verliet ik de duinen omdat ik nog wat nieuwe gemeentes mee wilde pakken. Dus op naar Alkmaar, langs het Noord-Hollandsch kanaal was dat ook leuker dan ik verwacht had! Vanaf Heiloo naar Uitgeest was minder inspirerend maar op naar het veer bij Assendelft. Dat duurde eerst een eeuwigheid voor die aan mijn kant was, maar goed eenmaal aan de zuidkant weer door! uhm nee, ik reed na ongeveer 400 meter lek. En met tubeless hoeft dat niet zo'n probleem te zijn, nee klopt. Maar een snee van dik een cm lang betekende toch echt een binnenband leggen. Nog niet zo'n ramp, wel als je de pomp voor CO2 patroon niet mee blijkt te hebben :oops: en de binnenbanden (ja ik had er 2) allebei ook ruk waren. Dus met een vriendelijk voorbijganger de boel tijdelijk gefikst, bandje maar net hard genoeg opgepompt zodat deze wel op de velg plopte en daarna naar de dozenschuiver in Zwanenburg (vos) voor een nieuwe band. Dat werd helaas niet tubeless maar wat een slechte zaak eigenlijk... Maar goed, met een nieuwe band kan ik veilig door :D toen ik daar weg reed was het inmiddels begonnen met miezeren, dus doorrijden! Het was niet de meest inspirerende route, maar ik moest Amstelveen en Diemen nog toevoegen aan mijn gemeente lijst dus onder Amsterdam langs. Van km 90 tot 135 miezer, maar niet genoeg voor een regenjasje (die ik gelukkig wel had) en vanaf 135 moest deze toch echt wel aan! Helaas nog 45km te gaan... Maar goed, in juni tijdens the-ride hebben we ook geen keus. Dus doorrijden was een mentale training. Voorspoedig gingen de kilometers wel dus was mooi om 3 uur in Soest waar ik incheckte, mijn fiets afspoelde met meerdere bidons water. 182 km in de knip en het was wel mooi geweest...

Strava: https://www.strava.com/activities/9015249791

Dag 4 zo vroeg mogelijk aan het ontbijt (07:30) om vervolgens zo snel mogelijk te vertrekken. Iets na 8 uur was ik dus onderweg en gepland 178 km met het idee er misschien 200km van te maken. Ik voelde me nog prima dus met een mooi lusje van Bunschoten door het groen waar ik ook nog even een klein pontje mee pakte. Hier eerst Flevoland in om op de dijk naar Nijkerk te rijden. Hier de bidons gevuld en been en armstukken uitgetrokken. Van Nijkerk beetje kris-kras richting de Harskamp. Veloviewer tegels pakken :D Vanaf de Harskamp naar Radio Kootwijk doorgestoken via het gravelfietspad. Goed te doen op de racefiets :like:
Afbeelding

Bij radio Kootwijk de tijd genomen om mezelf opnieuw in te smeren en het meegebrachte broodje kaas op te eten :D Dat was een lekker broodje :D
Afbeelding

Na Radio Kootwijk ging het heuvelaf naar Ugchelen, lekker gas erop snelle kilometers! Vervolgens op weg naar Klarenbeek waar ik tegenover de molen opnieuw de bidons vulde en vervolgens via Voorst naar Zutphen reed. In mijn hoofd wilde ik eigenlijk nog steeds er 200km van maken. Maar toen ik de IJssel over was besloot ik dat het wel mooi was geweest. Zutphen naar Lochem ging gewoon op een lekker tempo, vervolgens naar Barchem ook nog. Maar vanaf Barchem naar Borculo en van Borculo naar Neede toch nog even beetje gas erop! Uurtje eerder thuis dan aan de vrouw gemeld is altijd goed :like: Zelfs nog 30 gemiddeld gehaald op deze dag, ondanks wind die meer zuid-oost dan zuid was.

strava: https://www.strava.com/activities/9020868573

Al met al niet te klagen over het weer, de dag met regen een goede test!
804km
26 uur 46 minuten
gemiddeld 30,04km/uur
331 tegels voor het cluster
358 nieuwe tegels
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 mei 2023 17:45

Mooi avontuur!!

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 11 mei 2023 20:09

Vandaag in de Vlaamse ardennen gereden. Taaienberg, paterberg, eikenberg, koppenberg,.. en nog wat van die klimmetjes.
Gelukkig is het droog gebleven. En met de good old Cannondale SS EVO met comfortabele lage alu wieltjes. :winkthumb:

Afbeelding

Afbeelding

0475
Forum-lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 13 mei 2023 18:51

Moest vanmorgen even in mijn arm knijpen of ik soms nog droomde.....zon, droog, blauwe lucht....wat?!?

Dan maar even nog snel de fiets gepakt en kort-kort richting NP de Meinweg gefietst. Green-laning in optima-forma. Niet te lang en te ver, met 60Km was ik ook weer thuis en heb na de lunch nog wat achterstallig tuinwerk gedaan (en 2 keer naar binnen voor evenveel onweersbuitjes).
IMG_2629.jpeg
IMG_2632.jpeg
IMG_2634.jpeg
IMG_2633.JPG

i-mac

i-mac 13 mei 2023 20:54

Deze morgen maar 30km gefietst, vanwege familie verplichingen. Maar ik ben wel mee gestart met mijn buurman, die vertrok voor zijn fietstrip naar Rome. Gepakt en gezakt, en met volle moed is hij vertrokken voor een solo trip van meer dan 2000Km. Ik twijfel er net aan dit hij het zal halen, al vrees ik dat er een paar zeer moeilijke momenten zullen zijn. De eerste 3 nachten kan hij overnachten bij vrienden. Vanaf dan gaat hij (wild)camperen (of ergens aankloppen).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 mei 2023 21:02

Bijzonder…..gewoon een dag mooi weer in het weekend!! Oke, best veel wind, maar deze lente is een kinderhand snel gevuld :mrgreen:

Mooie 100+ solo door het Groene Hart. Nette 30+ gemiddeld, dat mooie weer motiveert!
De polders zijn nu op zijn mooist. Bermen in volle bloei, bomen groen, hier en daar nog wat bloesem, heerlijk!
Bijlagen
IMG_6966.jpeg
IMG_6963.jpeg
IMG_6962.jpeg
Less is bore

NoBlink
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jun 2015 19:55

NoBlink 14 mei 2023 16:07

Eerste ritje van drie weken Vaucluse 👍🏻
Bijlagen
IMG_4995.jpeg

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 mei 2023 16:16

@laurens87 : mooi project

Zelf net als gisteren een rondje Groene Hart.
Iets minder zon op de oude spieren en volgens mij iets meer wind.....leek even op werk :-)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3379
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 mei 2023 17:28

Heerlijke dag hier vandaag!
100km+ : check
Mooie zichten: check
Kort/Kort: check
30km/h + : not really :)

https://www.strava.com/activities/9069668234
IMG_8699.jpeg
Afbeelding

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 14 mei 2023 20:08

Solo ritje op het gemak door West-Friesland, totaal 55km, rustig aan aan het opbouwen, zowel de conditie als spierkracht betreft
Benieuwd hoe de achillespees morgen aanvoelt, zover gaat het redelijk allemaal.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 mei 2023 09:16

Weer niet vandaag maar gisteren, De Hel van Twente vanuit Almelo de 200 km versie. Mooie en goed georganiseerde toertocht met verschillende verzorgingsposten en niet te vergeten het gratis broodje hamburger na afloop. :like:

De 200 km route ging richting Rijssen, om via Holten de Sallandse Heuvelrug over te gaan. Daarna richting Hellendoorn om vervolgens de Lemelerberg nog mee te nemen. Hierna richting Duitsland om het glooiende land rondom Uelsen mee te pikken, om bij 165 km Duitsland weer te verlaten en de laatste meest vlakke kilometers richting Almelo aan te vatten.

Stond heel de dag een te frisse vervelende noordenwind van 3-4 Bft, hierdoor kwam de temperatuur niet hoger dan een 14 graden, maar voelde kouder aan.
Heel de dag de windbreaker en mouwstukken aan gehad, hoewel de zon scheen lukte het niet echt het voorjaarsgevoel te krijgen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie