Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 23 apr 2023 13:17

Zo, eerste keer op de nieuwe fiets gefietst, rustig aan gedaan, toch even kijken wat kan en niet kan, zoals kijken waar de grip van de band adieu zegt. En met de af fabriek gemonteerde Maxxis Ikon lijkt dat in de slappe modder te zijn. Moest toch even een voet aan de grond zetten om te voorkomen dat ik languit in de modder kwam te liggen. Er ligt lokaal een single track door de bossen, maar ja zondagmorgen dus veel volk op pad en die meer ervaren rijders wil ik niet in de weg zitten en heb ook maar twee stukjes er van gepakt toen ik het idee had dat er niemand achter mij zat en ik overheen kon sukkelen.

Bijna thuis kwam ik familie tegen, even staan praten en toen ik mijn weg vervolgde ineens constant gepiep, leek uit de voorvork te komen. Wat testjes gedaan op weg naar huis, nee geluid komt niet uit het zadel, ook staand hoor je het gepiep. Met de lockout actief is het zo goed als weg, dieper inveren maakt het niet erger/luider/meer, het lijkt van de kleine oneffenheden te komen wanneer de vork maar enkele mm's beweegt. Thuisgekomen de fiets eerst maar eens gepoetst en afgedroogd daarna nog even rond gefietst en het gepiep is weer weg. Raar.
IMG_2610.JPG

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 apr 2023 16:32

2 heerlijke ritten in de knip dit weekend en kon mijn lol niet op.
Zaterdagmorgen: Iets na 09:00u op pad met het idee om tegen lunch weer terug te zijn en het droogste deel van de dag te pakken.
Was gelijk al zonovergoten mooi, hooguit beetje frisjes. Had in ieder geval beenstukken aan en geen spijt van.
Vanuit Soest via de polder bij Hoogland, richting Bunschoten en bij Nijkerk de polder in. Onderweg genieten van de omgeving met bollenvelden (zijn het bollen?).

Afbeelding

Hier in de polder de beenstukken af en wel lekker gevoel. Terug over de Stichtse brug naar de bewoonde wereld. Via Eemnes, Baarn, Lag Vuursche weer terug in Soest met 101 km op de klokken. https://www.strava.com/activities/8935322916
De rit zelf ook sneller dan ik had durven te hopen met 29,5 gem. De 30'ers van vroeger uit mijn hoofd gezet en dat zeker met de verse knie. Feitelijk qua snelheid op het vlakke lijk ik op hetzelfde te zitten als voor de ingreep.
Na afloop geen pijn of last met lopen, dus ook winst. Verder nog lekker dat het na 45 minuten begon te regen, dus goed uitgekiend.

Zondagmorgen: Uurtje eerder op pad, dus om 08:00u. Nu alleen de gravelbike en kijken of mijn vaste UHR-rondje van iets meer dan 100 km erin zat. Ook nu nog in het lang om na zo'n 2:30u de beenstukken opnieuw uit te doen.
De route over heerlijk paden en opnieuw genieten. Mooiste stukje blijft "Let de Stichterpad" wat nooit verveelt.
Afbeelding
Dus die heen en weer natuurlijk gepakt. 2e keer duidelijk te merken dan Nederland ook wakker geworden was, maar met beleid goed te doen.
Na dikke 75 km wel te merken dat het fijne er wel af was, maar nog steeds beter dan ik ooit had durven te hopen.
Na 4:16u stonden er 106 km op de klokken (https://www.strava.com/activities/8941613130) en ondanks de inspanning weer geen last van de knie. Volgens thuisfront: "Je loopt niet meer zo beroerd na het fietsen als in het begin" :mrgreen:

In ieder geval 2 mooie ritten en ook voor het eerst weer eens iets meer dan 300 km aangetikt in 1 week. Dat was vroeger "normaal", maar nu gewoon dit koesteren.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 apr 2023 19:53

Lekkere gravelrit vandaag en de langste rit voor mij sinds september 2022. Feitelijk dezelfde graverit (7-9) die ik destijds deed en vandaag in de herhaling. Waarom? Simpel, omdat deze heel erg mooi is en feitelijk alles in zich heeft wat gravelen zo leuk maakt.
Dus met de auto naar Kootwijk. Vandaar via Radio Kootwijk, Apeldoorn, Nunspeet, Staverden, Ermelo, Putten, Garderen, Hoog Soeren, Kootwijk en weer terug naar de auto.
Moe, maar meer dan voldaan terug na 130 km https://www.strava.com/activities/8966160892.
Maar nu het meest bizarre aan deze rit: Met verschil van 1 seconde tov rit in september 2022 deze gereden. Onderweg echt niet op gereden, eerlijk waar. Maar opnieuw bewijs dat het met herstel van de knie goed gaat.

Maar nog even wat plaatjes van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 28 apr 2023 16:16

Volgens mij zijn dat geen bollen maar windmolens. :lol:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 apr 2023 23:27

Fijn dat het weer zo goed gaat Fred! :like:

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 29 apr 2023 16:02

YES!! Vandaag dan eindelijk voor de 1e keer weer op de racefiets kunnen stappen. 22 Dec 22 de achillespeesruptuur opgelopen, nu zga 4 maanden verder was het dan zover, rondje om.
Eerst weer even aanvoelen hoe het allemaal gaat, vooral opstappen/afstappen en aanzetten.
Maar mochten niet klagen, 40km evengoed nog in de benen kunnen zetten, gewoon rondje door de streek hier in West-Friesland,langs de dijk vanuit Bovenkarspel naar Hoorn en vanuit daar binnendoor over Blokker weer terug.

Conditie en kracht is ver te zoeken, maar dat is ook niet zo gek na zo'n blessure. Begin is in ieder geval gemaakt.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 apr 2023 18:36

Niet zijken maar reiden !

i-mac

i-mac 01 mei 2023 07:58

1 mei en werkdag. Maar vandaag merkte ik op dat na een kwartiertje fietsen (ik vertrek omstreeks 05u40), ik terug het daglicht
zie verschijnen. En dat is toch een wereld van verschil. Tot ergens halverwege augustus geen licht en reflecterende kledij meer nodig :winkthumb:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 mei 2023 16:24

Vandaag voor het eerst dit jaar weer eens een gravelritje. Via deze site een route gevonden die heel toevallig vlak achter mijn huis door loopt.
https://nl.wikiloc.com/routes/gravel-bi ... rd-brabant

Een leuke route, met verrassend veel droge zandpaden. Daar had ik eerlijk gezegd geen rekening mee gehouden voor het vertrek.
Afbeelding

Afbeelding
De Oude toren bij Gerwen (twee keer)

Afbeelding
Mijn crosser

Lekker gefietst

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 mei 2023 20:57

IMG_0863.jpeg
IMG_0860.jpeg
4 Mei en mooi weer, rondje Grebbeberg Ginkelse Hei leek gepast.
Niet zijken maar reiden !

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 06 mei 2023 16:58

Wegens verdacht op buien de clubrit overgeslagen en al vroeger vertrokken en 180 graden de andere kant op. Het was nog voorjaarsachtig weer en lekker fietsen, geen wind van betekenis. Van Brand naar Helle fietsend in de haakse bocht naar rechts verrast door een grote haan die midden op het weggetje stond, die had vanavond bijna aan het spit gekund. Eerste ritje ook met Schwalbe Pro One banden. Nou wil ik niet beweren dat ik zo fijnbesnaard ben maar om de een of andere reden vond ik ze veel comfort en grip geven. En dan te bedenken dat ik ze nog wat harder opgepompt had dan doorgaans vanwege de montage.

hayes

hayes 06 mei 2023 22:29

Foto's met blauwe luchten.
Zalig! :winkthumb:

Plaats reactie