Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

GCN of Discovery+?

CarloSc
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2019 10:56

CarloSc 30 dec 2022 12:26

Vraagje, ik volg al ruim een jaar met alle plezier al het wielrennen op Discovery+. Nu zag ik dat je ook GCN hebt speciaal alleen voor fietsen/wielrennen. Nu is mijn vraag is GCN ook met Nederlands commentaar net als op Discovery+. En is het een toevoeging op het kijken naar wielrennen ten opzichte van het kijken op Discovery+? Wie heeft er ervaring 😉

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 30 dec 2022 13:29

GCN+ is onderdeel geworden van Eurosport/discovery+ netwerk en gebruikt dus uitzendmateriaal van en volgens mij is dat dus precies hetzelfde.

GCN+ voegt daaraan toe wielergeorienteerde documantaires
Discovery+ voegt daaraan toe nog meer sport ( tennis o.a ) en discovery programmas.

En daar verschilt het aanbod dus wel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

hayes

hayes 31 dec 2022 09:21

In België hebben ze volgens mij niet de rechten op veel wat Sporza ook uitzend?
Dat lijkt het al een stuk minder interessant te maken.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 jan 2023 22:17

Het is best verwarrend; als ik het goed begrijp is Eurosport, GCN en discovery dezelfde organisatie.
Maar momenteel geen idee wie ik mijn geld moet geven op de meeste wielerwedstrijden te zien.

Ik had een eurosportplayer abonnement; maar werd stopgezet door Eurosport. Geen idee wat ik nu best kies.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 14 jan 2023 23:14

Heb al 3 jaar een eurosport abo voor het wielrennen, maar dat is nog niet stopgezet. Loopt tot einde maart dacht ik. Ben ook benieuwd/zoekende wat ik wil/moet doen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 jan 2023 06:45

hayes schreef: ↑31 dec 2022 09:21 In België hebben ze volgens mij niet de rechten op veel wat Sporza ook uitzend?
Dat lijkt het al een stuk minder interessant te maken.
Dat klopt niet denk ik.
Ik heb de Eurosportplayer (wordt nu vervangen door de Eurosport app) en daar kan je wel degelijk kijken naar wielerwedstrijden die ook door Sporza uitgezonden worden.

Ik merk op dat het wel zo is dat de veldritten die in Belgie door Telenet/Proximus (betalende abonnementen) worden uitgezonden niet live te bekijken zijn in Belgie op Eurosport. Ze zijn dan wel te bekijken op Eurosport in Nederland. (op bijvoorbeeld wielerflits wordt dan ook vaak ten onrechte gesteld dat deze wedstrijden ook in Belgie op Eurosport te volgen zijn)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 jan 2023 06:47

walter- schreef: ↑14 jan 2023 22:17

Ik had een eurosportplayer abonnement; maar werd stopgezet door Eurosport. Geen idee wat ik nu best kies.
De eurosportplayer app wordt stopgezet, niet je abonnement. Je kan dezelfde wedstrijden als voorheen volgen via de eurosport app. Je inloggegevens blijven dezelfde.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 15 jan 2023 09:25

Dat bericht had ik wel/ook gehad. Ook overigens al een jaar dat er 'binnenkort' meer info zou volgen hoe Eurosport overgaat op Discovery, maar daar blijft het nog stil op. Maar so far happy met Europsort abo (alhoewel het UX-wise niet top is en soms zoeken naar de wedstrijden)

hayes

hayes 15 jan 2023 14:18

lugosi schreef: ↑15 jan 2023 06:45
hayes schreef: ↑31 dec 2022 09:21 In België hebben ze volgens mij niet de rechten op veel wat Sporza ook uitzend?
Dat lijkt het al een stuk minder interessant te maken.
Dat klopt niet denk ik.
Ik heb de Eurosportplayer (wordt nu vervangen door de Eurosport app) en daar kan je wel degelijk kijken naar wielerwedstrijden die ook door Sporza uitgezonden worden.

Ik merk op dat het wel zo is dat de veldritten die in Belgie door Telenet/Proximus (betalende abonnementen) worden uitgezonden niet live te bekijken zijn in Belgie op Eurosport. Ze zijn dan wel te bekijken op Eurosport in Nederland. (op bijvoorbeeld wielerflits wordt dan ook vaak ten onrechte gesteld dat deze wedstrijden ook in Belgie op Eurosport te volgen zijn)
Kan zijn. vroeger bij GCN+ was het zo. Door het samengaan/werken met Eurosport zal dit veranderd zijn.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 15 jan 2023 18:38

Gebruik naar alle tevredenheid GCN+ , gewoon NL commentaar evenals een stream met EN commentaar. De meeste grotere wedstrijden heb je altijd 2 streams.

Voor veldrijden heb je gewoon 1 stream met NL commentaar.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 jan 2023 20:53

Rolandos schreef: ↑15 jan 2023 18:38
Voor veldrijden heb je gewoon 1 stream met NL commentaar.
In Nederland zal dat wel zo zijn, maar in Belgie niet dus.

bejo
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2016 11:18

bejo 01 feb 2023 21:17

Kun je bij het veldrijden ook schakelen naar het Engelse commentaar zodat je niet naar Sanne van Paassen hoeft te luisteren? En heb je dan bij de Giro wel Karsten en Jeroen?

Plaats reactie