Alles over vakanties op én met de fiets

Accomodatie in Les Trois Valléés in Frankrijk

pdemaers
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2022 22:26

pdemaers 25 dec 2022 22:38

Ik las het 'fiets walhalla'-artikel van Frank Jansen en Herman Nekkers in het Fiets januari 2022 nummer. Vandaar het idee om onze volgende zomer-fietsvakantie door te brengen in Les Trois Valléés in Frankrijk. Dat lijkt me wel wat.

Ik ben op zoek naar een 'bike friendly' hotel in Les Trois Valléés (bij voorkeur in of in de omgeving van Brides-Les-Bains ).

Bedankt !

Patrick (in Genval in Waals Brabant in België)

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 dec 2022 22:44

Wij stonden op de camping in Brides les Bains waar we een pipowagen hadden gehuurd, dus over hotels geen info.
Er liep een shuttle vanaf het centrum richting Meribel en dat was heel prettig.
Brides les Bains is de handigste verblijfplaats omdat je dan ook vanaf Courchevel terug kunt komen.
Eind van de dag weer omhoog is minder handig.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 dec 2022 09:10

Ola! Leuk dat je mijn/ons artikel hebt gelezen! Inderdaad een walhalla, komende zomer kun je zeer waarschijnlijk het rondje Tougnete / Col de la Loze maken wat toch wel heel bijzonder is. Maar ook zonder die connectie is er genoeg te doen. Ook de Cormet de Roselend, Madeleine en La Plagne liggen bijvoorbeeld onder handbereik.

Ik zat zelf in Hotel Belvedere maar da's wel een beetje houtje-touwtje! Zelf de douchekop vasthouden in bad enzo, typisch Frans. Wel heel aardige staff.

Eigenlijk alle hotels staan netjes op de site van BLB, dus het kost je niet zoveel tijd om daar even doorheen te gaan. Je vindt er alles van 2 sterren tot 5...

https://www.brides-les-bains.com/

GBooster
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2022 20:39

GBooster 26 dec 2022 10:13

Bij de Madeleine zit dan weer een park wat soort fietsvakanties aan bied : https://www.villaparcs.nl/fietsvakantie-frankrijk

Misschien wel iets uit de richting

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 26 dec 2022 10:39

Ik ken de omgeving vrij goed. In 2021 was ik daar 3 weken op gezinsvakantie en een jaar later was ik er een paar dagen om een reportage te maken voor CycloWorld.

Op uitnodiging van het toerismebureau zat ik toen enkele dagen in hotel Athéna. Er verbleven nog meer fietsers ivm de Granfondo Col de la Loze, 16 juli 2023 wordt die weer verreden. 3 dagen later komt de Tour langs. Niet een typisch fietshotel, wat mij betreft prima om te verblijven. Ik had een balkonnetje waar mijn fiets kon staan en kon worden schoongemaakt. Of alle kamers over een balkon beschikken weet ik eigenlijk niet. Restaurant, ontbijt allemaal ok.

Brides-les-Bains is wel een gezellig stadje, veel leuker dan Moutiers. Daar doen ze echt moeite om zo ongezellig mogelijk voor de dag te komen. Uiteraard moet je ook niet in de skidorpen van L3V gaan zitten.

Vanuit Brides-les-Bains kun je Les 3 Vallées verkennen. Maar ook de Col de la Madeleine of een rondje Col du Pre/Cormet de Roselend/Col du Tra.

Meer info over het gebied.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 dec 2022 10:51

En naar Champagny en Pralognan, dalen helemaal uitfietsen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 26 dec 2022 10:57

pino schreef: 26 dec 2022 10:51 En naar Champagny en Pralognan, dalen helemaal uitfietsen.
Helemaal eens :like:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie