Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats Bedoin

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 25 dec 2022 10:16

Jawel, na een paar jaar geleden een topic te hebben opgestart van: wie gaat er mee voor de Cinglé,
heb ik twee fietsmaten kunnen overtuigen om een week samen op fietsvakantie te gaan in 2023 nabij de Mont Ventoux.
Ben ik uiteraard heel blij mee, hoef zelf niet te rijden want gruwelijke hekel aan.
Of we die Cinglé gaan doen is nog maar de vraag, inmiddels weer een aantal jaren ouder :)
Ligt ook een beetje aan de dan huidige vorm :D
Natuurlijk al naar verblijflocaties zitten kijken en ook al wat mogelijke verblijven gevonden
maar het kan geen kwaad om hier nog eens wat persoonlijke ervaringen van verblijven te polsen.
We gaan in de laatste week van augustus.
Gezocht maar kon geen topic vinden van Standplaats Bedoin.
Het liefst zitten we dus in of rond Bedoin.
In Bedoin zelf heb je volgens mij niet zo gauw een terras met een uitzicht, dat zou wel leuk zijn.
Mag natuurlijk ook een plaats zijn niet te ver van Bedoin.
Rond Malaucène zou eventueel ook nog kunnen maar dan zit je een stuk verder af van de Gorges de la Nesque.
Die willen we ook bezoeken middels een fietsroute.
Dus laat de suggesties en persoonlijke ervaringen maar komen.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 dec 2022 10:27

Voor terrassen met uitzicht moet je inderdaad niet in Bédoin zijn. Maar het is wél een gezellig dorpje met veel eettentjes en winkels. Qua standplaats is het prima, trouwens Malaucène ook hoor. Maakt niet zo gek veel uit. Mijn ervaring is wel dat acco rondom Bédoin iets prijziger dan elders.

Wil je een mooi uitzicht moet je naar Sault. Daar heb je centraal in het dorp een terras met geweldig uitzicht top de lavendelvelden. In Sault kun je heerlijke flan eten, en ook het lavendelijs moet je zeker eens proberen.

Gorges de las Nesques zeker doen. Terug kun je dan via de Col d'Abeilles rijden. Erg leuk rondje, en niet al te lastig.

Verder ook zeker niet het gebied rondom Sault / Montbrun vergeten. Daar liggen ook diverse leuke klimmetjes, zoals de Col de Macuègne en de Col de l'Homme Mort. Ook de Vallée du Toulourenc is leuk om eens mee te pakken. Dat is ook goed vanuit Bédoin te doen. Je rijdt dan terug via Malaucène en de Col de Madeleine (het kleine zusje van).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 dec 2022 12:20

Denk dat Havana dit rondje bedoelt, en anders is het een mooie aanvulling:
Rondje Bedoin, via col de Abeilles naar Sault, Savoillan, gorges de Toulourenc, koffie in Malaucene, Bedoin.
Je rijdt dan eigenlijk een rondje om de Ventoux heen, leuk en mooi ritje. Dacht iets van 110km (uit mijn hoofd).
Less is bore

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 dec 2022 12:45

Rondje Dentelles de Montmirail altijd leuk.
Bij warm weer ‘s middags de Gorges du Toulourenc in (watervaste uitrusting).
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 dec 2022 16:18

Misschien eerst eens zeggen wanneer, hoe lang en moet het low budget zijn of is dat het laatste waar jullie je mee bezig houden.
Huisje huren, al dan niet op één van de schaarse parken, chambre d'hotes, hotelletje, gite op camping.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 25 dec 2022 20:19

Jans, in het openingsbericht staat wanneer we gaan.
Puffdaddy schreef: 25 dec 2022 10:16 We gaan in de laatste week van augustus.
We gaan voor een week en het liefst iets met drie slaapkamers.
Camping heeft niet onze voorkeur (alhoewel we in 2010 wel in een mobile home hebben gezeten voor drie dagen).
Bikers are not alone

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 dec 2022 20:21

Abritel.fr
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 dec 2022 20:27

Tijdens onze bike packing vakantie vorige zomer verbleven we 2 nachten in Hotel des Pins, eventjes buiten het centrum van Bedoin. Leuk hotelletje zonder veel pretentie.

https://www.hotel-des-pins.fr/nl/
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 25 dec 2022 21:04

Lang geleden heb ik een chalet op een voormalige boerderij in Malaucene gehuurd. Dat vond ik een prima uitvalsbasis.

http://www.locationsventoux.com
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 dec 2022 21:58

Puffdaddy schreef: 25 dec 2022 20:19 Jans, in het openingsbericht staat wanneer we gaan.
Puffdaddy schreef: 25 dec 2022 10:16 We gaan in de laatste week van augustus.
We gaan voor een week en het liefst iets met drie slaapkamers.
Camping heeft niet onze voorkeur (alhoewel we in 2010 wel in een mobile home hebben gezeten voor drie dagen).
Sorry dat ik over de periode heen gelezen had. In de laatste week augustus is de hele ergste drukte meestal net aan het voorbij gaan.
In Blauvac heb je op de meeste plekken wel een mooi uitzicht op de Ventoux, maar die zijn nogal prijzig. (Heb je er vaak wel een zwembad bij).
Residence les Demeures du Ventoux in Aubignan. Daar is nog wel iets te huur in die periode.
Résidence Nemea Les Mazets du Ventoux. Wisselende reviews. We zijn er zelf twee keer geweest bij de oplevering van ons huis. Basic en nogal dicht op elkaar.
En zoals je al waarschijnlijk gemerkt hebt zijn de gites op de campings veelal met 2 slaapkamers. Toch Camping le Bouquier in Caromb heeft wel iets met 3 slaapkamers. Ook Mormoiron heeft een camping met mobil homes.
Veel succes met de zoektocht

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 25 dec 2022 22:08

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor Jans, kan gebeuren.
Bedankt voor de vele tips, ga ik me eens flink in verdiepen.
De andere mensen uiteraard ook bedankt.
De tips mogen blijven komen zijn wellicht ook tips bij voor andere mensen die naar die streek willen gaan.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 dec 2022 22:15

Maar de tip van Apexrider zou ik ook even goed bekijken.

Plaats reactie