Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte vs L'Alsacienne

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2022 09:12

rikkert schreef: 20 dec 2022 07:43 Ik vond juist die Alpe dHuez zelf een lelijk kreng. Als je dezelfde berg via Villard Reculas of aan de andere kant (Col de Sarenne), vind ik dat veel mooier. Galibier vind ik juist wel wat hebben. Die afdaling aan de andere kant, brede weg vanaf de Lautaret, die is ook weer minder vind ik. Dat stuk tussen Glandon en Telegraphe is inderdaad niet om aan te gluren.
Grappig, ieder zo zijn beleving.
Voor mij is het nog steeds DE cyclo. Als kind meerdere malen die enorme massa renners (zal in praktijk toen echt wel minder groot zijn geweest, gok rond 1990) langs zien komen bij camping Belledonne en ze de eind van de dag AdH op zien zwoegen. Onuitwisbare herinnering.
De aanpassing naar de Glandon ipv de CdFer is nog steeds enorm jammer, want dat scheelt een heel stuk door dat lelijke saaie dal.
Galibier vanuit Valloire staat hoog om mijn lijstje van mooie klimmen, de daal terug naar Bourg blijft lekker. Met name eerste stuk tot La Grave is gewoon heerlijk dalen.
Zijn er mooiere klimmen of afdalingen? Zeker. Maar voor mij toch net even minder speciaal.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 dec 2022 09:22

jakkel schreef: 20 dec 2022 08:01
havana schreef: 20 dec 2022 07:58 Het is zeker een feit dat de populariteit van de Marmotte dalende is. De laatste jaren is het zelfs niet meer uitverkocht. Er doen overigens nu wel meer mensen mee dan vroeger, omdat de cyclo verplaatst is naar zondag en het parcours autovrij is.
Ah oké. Zou ik me nu, net als vroeger, de dag voordien nog kunnen inschrijven?
Ik geef geen garanties maar ik denk het wel.

Zo niet: www.marktplaats.nl al rijd je dan wel onder een andere naam...

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 20 dec 2022 10:16

havana schreef: 19 dec 2022 15:35 Appels met peren, ik heb daarover al eens een stukje geschreven:

https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... wsarticles
Ja leuk zo'n "Column"
Je kan schrijven wat je wil, maar 90 euro voor de Ronde van Vlaanderen is gewoon veel geld.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 dec 2022 10:25

Pakt de Marmotte tegenwoordig weer de croix de fer als afdaling? Ik dacht de Glandon. Dat is toch tot in het dal een mooi dal om naar beneden te rijden vind ik.

Telegraph loopt mooi, in het groen/bos. Juist een mooie klim.
Terwijl ik de Alp d Huez, een overgwaardeerde klim vindt. Geen mooi uitzicht, of fietsen langs een diep dal of in een kloof omhoog rijdende. Onregelmatig, vaak vol in de zon... Nee dan vind ik in die regio zo een tiental mooiere klimmen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 dec 2022 11:39

Gerwin89 schreef: 20 dec 2022 10:16
havana schreef: 19 dec 2022 15:35 Appels met peren, ik heb daarover al eens een stukje geschreven:

https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... wsarticles
Ja leuk zo'n "Column"
Je kan schrijven wat je wil, maar 90 euro voor de Ronde van Vlaanderen is gewoon veel geld.
Klopt, maar niemand verplicht jou om mee te doen. Anders dan bijvoorbeeld de idioot hoge kosten van een paspoort. Waar je geen keuze hebt.

@MarkVeenstra

Glandon. Er was een plan om vorig jaar de CdF afdaling weer te nemen, maar de burgemeester van een paar dorpen aldaar wilde 't niet hebben.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 dec 2022 14:26

MarkVeenstra schreef: 20 dec 2022 10:25 Pakt de Marmotte tegenwoordig weer de croix de fer als afdaling? Ik dacht de Glandon. Dat is toch tot in het dal een mooi dal om naar beneden te rijden vind ik.

Telegraph loopt mooi, in het groen/bos. Juist een mooie klim.
Terwijl ik de Alp d Huez, een overgwaardeerde klim vindt. Geen mooi uitzicht, of fietsen langs een diep dal of in een kloof omhoog rijdende. Onregelmatig, vaak vol in de zon... Nee dan vind ik in die regio zo een tiental mooiere klimmen.
Gaat om de naam,dat is met vele belevingen in het leven zo.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 20 dec 2022 14:33

Gerwin89 schreef: 20 dec 2022 10:16
havana schreef: 19 dec 2022 15:35 Appels met peren, ik heb daarover al eens een stukje geschreven:

https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... wsarticles
Ja leuk zo'n "Column"
Je kan schrijven wat je wil, maar 90 euro voor de Ronde van Vlaanderen is gewoon veel geld.
Ik dacht ff dat het dichterlijke overdrijving was. Maar 90euro... op een bepaald moment zou er toch wel een grens zitten aan wat een mens voor emotie/beleving extra wil betalen zou je zeggen. Of wordt er hier gemikt op bedrijven die dit toch wel aftikken voor hun relaties? Anyhow, blij dat ik zelf dit soort belevingstochten nog in het guldentijdperk heb kunnen afvinken :lol:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 dec 2022 15:14

Ooit de ronde van vlaanderen in het gulden tijdperk gereden: kostte geen drol bij toerclub de vliegende spaak uit Baardegem. Start en finish in cafe Maxens. Douchegelegenheid na afloop: een tent waar een sjefke met emmers water aan kwam sjouwen die je over kop kon storten. Is denk ik 30 jaar geleden, kan er nog om lachen. Dat vind ik nou een beleving :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
CycloWorld.cc
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2022 09:58

Gebruikersavatar CycloWorld.cc 01 feb 2023 14:05

Inschrijving L'Alsacienne is geopend. Goed nieuws voor prijsbewuste rijders, de inschrijfprijs is slechts 49 euro als je snel beslist.

Vanmorgen open gegaan, nu al bijna 500 plekken vol (van de 3000).
If you can't find a gran fondo on CycloWorld.cc , it doesn't exist.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 feb 2023 21:28

Ik heb me voor de L'Alsalcienne ingeschreven. Samen met 2 vrienden.
Woensdag heen, maandag terug. Paar dagen fietsen, zondag de tocht rijden.

Goede stok achter de deur om de omvang te trainen. En wellicht zelfs om op een goed klimmersgewicht te komen (85kg ipv net onder de 90kg, is dat in mijn geval :winkthumb: )
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 feb 2023 08:04

Ik heb me ook ingeschreven. Ik ga pas vrijdag die kant op en en maandag weer terug. Een kort tripje dus. Ik ga voor de lange afstand, met 3x Le Markstein. Waaronder een nieuw fietspad, dat ook in de Tour 2023 zal zitten. Dit fietspad wordt officieel geopend tijdens L'Alsacienne.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 feb 2023 13:11

havana schreef: 02 feb 2023 08:04 Ik ga voor de lange afstand, met 3x Le Markstein. Waaronder een nieuw fietspad, dat ook in de Tour 2023 zal zitten. Dit fietspad wordt officieel geopend tijdens L'Alsacienne.
Ik ga ook voor de lange afstand.
Dat nieuwe fietspad, waar zit die?

De grand ballon (bijna dan) is wat ze in de route de top "haag" noemen. Die weg heb ik 2 jaar geleden gefietst, om een keer niet 1 van de standaard aanlopen van de Grand Ballon te pakken.
Leuk alternatief, laatste stuk toch wel smerig stijl, en niet al te goed wegdek meer. Maar daar heb ik zelf - bergop - niet zoveel last van eerlijk gezegd.
Verder is de route dusdanig dat er voor mij wat nieuwe klimmen in zitten.., meer naar het noordoosten dan de vorige keren dat ik in de Vogezen was.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie