Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

FTP training Bkool

ahrensr
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2022 13:36

ahrensr 06 dec 2022 13:41

Ik wil mijn huidige FTP verhogen. Hiertoe wil ik een trainingsprogramma i.c.m. mijn smarttrainer. Ik weet dat je bij Zwift kunt kiezen uit verschillende programma's. Ik heb zelf echter Bkool als software.
Weet iemand hoe ik in Bkool aan een gericht trainingsprogramma ter verhoging van de FTP kan komen?
nb. heb gelezen hoe je met de workout creator zelf workouts kunt maken, maar daar kan ik niet mee uit de voeten

Thijs010
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jul 2011 16:59

Thijs010 19 dec 2022 16:13

Ik zie dat je TrainingPeaks met Bkool kan linken, misschien dat dat een optie is voor je. Daar je training maken of een plan abonneren/samenstellen en dan synchroniseren met Bkool.

Weet niet wat voor fietscomputer je hebt hebt, maar je kan in sommige gevallen daar ook trainingen op zetten. Dan doe je een "free ride" in Bkool en volg je de training zoals op je fietscomputer.

Heb me er niet in verdiept, maar dit schiet mij zo even te binnen. Verschillende services doen natuurlijk erg hun best om je binnen boord te houden, maar vaak valt er wel een mouw aan te passen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 dec 2022 17:20

Dit is een van de redenen waarom ik gestopt ben met Bkool. Je hebt daar diverse mogelijkheden om een trainingsprogramma te doen, de eerste zijn de online spinning lessen en de tweede Bkool training. Probleem met Bkool is, dat je tijdens de training geen video beeld hebt, je ziet alleen het programma. Of de instructeur bij de spinning.
Zoals Thijs voorsteld om een freeride te doen, en de blokken vanaf de fietscomputer uit te voeren is al een veel beter idee.
Ik zelf heb nog wel eens met de erg mode gewerkt, die verhogen en verlagen naar gelang dat volgens de training nodig was.

Plaats reactie